Gudriem.lv: Pieci zelta likumi, kā iepirkties taupīgi 0

Atlaižu kuponu pārdošanas servisi jeb “kuponatori” piedāvā lielas atlaides dažādām precēm un pakalpojumiem. Šis interesantais tirdzniecības veids ir radies diezgan sen un stabili kļuvis par ierastu taupīgu pircēju līdzekļu ekonomijas veidu. Ar kuponu palīdzību var ietaupīt vērā ņemamas summas. Bet kā pareizi izvēlēties kuponus? Vai šo izdevīgo piedāvājumu iegādē ir iespējami “zemūdens akmeņi”?

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Kuponus piedāvājošās vietnes, kurās apkopotas atlaides sadarbības partneru precēm un pakalpojumiem, Latvijā sāka parādīties jau 2010. gadā. To pamatā bija amerikāņu organizācijas “Groupon” veiksmes stāsts. Šī “kuponatora” dibinātājs Endijs Meisons nopelnīja savu pirmo miljardu divus gadus pēc šī biznesa uzsākšanas. Gadu pēc globālās finanšu krīzes taupīšana bija ne vien moderna tendence, bet arī ikdienas nepieciešamība, lai varētu turpināt ierasto dzīvesveidu, maksājot par to ievērojami mazāk.

Kā darbojas “kuponatori”? Tie apkopo tūkstošiem atlaižu piedāvājumu no visdažādākajiem pakalpojumu un preču piegādātājiem – sākot ar masāžas un frizieru saloniem, beidzot ar tūrisma aģentūrām. Apkopotie kuponi pēc tam tiek piedāvāti lietotājiem. Šādas vietnes apmeklētājs var izvēlēties sevi interesējošu piedāvājumu, norēķināties par kuponu ar pārskaitījumu vai bankas karti, izdrukāt kuponu ar mājās vai darbā esošo printeri un uzrādīt preces pārdevējam vai pakalpojuma nodrošinātājam, lai saņemtu preci ar atlaidi. Parasti atlaide ir 50 līdz 90 % no sākotnējās pakalpojuma vai preces cenas. Gudriem.lv ir “kuponatoru agregators”, kas attiecīgi apkopo visus atbilstošos Latvijas interneta vietnēs pieejamos piedāvājumus, lai cilvēkiem būtu maksimāli ērti apskatīt visus pieejamos kuponus vienuviet. Šobrīd Gudriem.lv ir pieejami aptuveni 2500 atlaižu kuponi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārdomāta pieeja atlaižu akciju izvēlē spēj sniegt pircējam ievērojamu ietaupījumu. Ko tas nozīmē?

1. Gudrā meklēšana

Uzmanīgāk pētot sadaļu “Kuponi” preču un pakalpojumu salīdzināšanas vietnē “Gudriem.lv”, jūs sapratīsiet, ka konkrēta, jūs interesējoša piedāvājuma meklēšana nesagādā nekādas grūtības. Caurskatīt visus 2500 kuponus ir ļoti neparocīgi, tādēļ labāk ir izmantot meklēšanas funkciju. Sadaļā “meklēt pēc nosaukuma” var ievadīt atslēgas vārdus, teiksim: “pica” vai “suši”, vai varbūt “masāža”, ja tas ir tas, ko meklējat, un sistēma atlasīs kuponus atbilstoši jūsu veiktajam pieprasījumam.
Atlasīt kuponus var arī, izvēloties noteiktu “kuponatoru” mājaslapas, kurās tie tiek piedāvāti, vai pēc populārākajiem kuponiem, atlaižu apjoma vai jaunākajiem piedāvājumiem.

Atverot sadaļu “kategorijas”, kuponu atlase būs vēl vienkāršāka. Visi kuponi ir sadalīti pēc nozarēm un tēmām: auto, ēdieni un dzērieni, skaistumkopšana, izglītība utt. Katrā šajā kategorijā ir apakškategorijas, piemēram: “skaistumkopšana – masāža” vai “skaistumkopšana – kosmētika”. Meklēšana, izmantojot noteiktus parametrus, būs pati precīzākā un lieki jūs nenogurdinās.

Kad kārotā akcijas prece vai pakalpojums atrasts, jums jāpāriet uz tās aprakstu un atlaižu kupona darbības noteikumiem. Ja viss apmierina, droši spiediet pogu “pirkt”. Jāpiebilst, ka vairākos “kuponatoros” pēc šīs darbības veikšanas parādās papildus paziņojumi, ar kuru palīdzību tiks precizēti ar iegādi saistītie jautājumi. Piemēram, saistībā ar apģērba vai gultas veļas izmēriem un krāsu, viesnīcas pieejamību noteiktos datumos utt.

2. Smalkā druka

Lai “nepakluptu” pret vienu no retajiem kuponu “zemūdens akmeņiem”, šis tas ir jāņem vērā. Diezgan bieži atlaižu akcijas nosacījumi tiek rakstīti smalkā drukā, kas rada liekus pārpratumus, mainot kuponu pret iegādāto preci vai pakalpojumu. Piemēram, izrādās, ka kupons nav derīgs visos attiecīgā uzņēmuma veikalos vai arī akcijā, ko izsludinājis restorāns, atlaide uz alkoholu neattiecas, vai arī, iegādājoties ceļojumu par 300 euro 600 euro vietā, var atklāties, ka nepieciešama vīza, taču laika atlicis maz un jūs jau pilnā sparā kravājat ceļasomas, kā arī tas, ka pārlidojumu un transfēru nāksies apmaksāt papildus jau iztērētajai naudai.

Reklāma
Reklāma

Citiem vārdiem sakot – uzmanība jāpievērš ne tikai cenai un atlaidei, ir jāizlasa pilns kupona apraksts, kur atrunāti tā izmantošanas nosacījumi.

3. Atlaižu apmēra pārbaude

Gadās arī tā, ka atlaide ir iespaidīga, taču sākotnējā cena šķiet pārāk augsta. Bieži tā nemēdz būt, tomēr gadās. Tirgū darbojas liels daudzums uzņēmumu, kas orientējas uz savu preču un pakalpojumu realizāciju, izmantojot atlaižu portālus. Šādas kompānijas jau sākotnēji palielina sākuma cenu, ko uzrāda “kuponatoros”, tajā pašā laikā piedāvājot milzīgas atlaides (līdz pat 90% no preces cenas) apmaiņā pret kuponu. Tādas kompānijas izvieto savus piedāvājumus vairākos “kuponatoros”, tādējādi nodrošinot ievērojamu apgrozījumu un labi nopelnot uz liela pārdošanas apjoma rēķina.

Lai no tā izvairītos, vajag pārbaudīt, par kādu cenu tiek piedāvāts tāds pats pakalpojums (piemēram, matu griezums) bez atlaižu kupona un ar atlaižu kuponu pie cita pakalpojuma sniedzēja. Ja secināt, ka atlaide ir godīga un pakalpojums nepieciešams, esat atradis lielisku veidu, kā ietaupīt!

4. Jaunumu izmēģināšana

Iesakām izmantot kuponus, lai izmēģinātu jaunas preces un pakalpojumus. Ja prece ir jauna un neizmēģināta, nav skaidrības, vai tā jums patiks vai nepatiks, un tās iegāde par pilnu cenu ne vienmēr ir saprātīga. Starp citu uzņēmumi ļoti bieži izmanto kuponus, lai reklamētu savu preci un caur piedāvāto atlaidi ieviestu kādu preci vai pakalpojumu jau tā piesātinātajā tirgū. Komersanti izvieto šādus piedāvājumus mārketinga akciju ietvaros, cerot uz ieguvumu ilgtermiņā, nevis ar mērķi nekavējoties gūt peļņu. Gudriem.lv uzskata, ka šī ir lieliska iespēja ietaupīt un izmēģināt kaut ko jaunu un nebijušu.

5. Saprātīgi pirkumi

Ar kuponiem var pamatīgi aizrauties, jo pēc būtības tā ir viena liela un nebeidzama izpārdošana, kur acīs tā vien ņirb krāsainās un vilinošās reklāmas. Bieži gadās, ka cilvēki tērē naudu kuponiem, iegādājoties lietas, kas viņiem nemaz nav vajadzīgas. Veicot impulsīvus un nepārdomātus pirkumus, jūs nevis ietaupāt, bet gan iztērējat vairāk, nekā vajadzīgs. Tādēļ pirms kuponu iegādes ar vēsu prātu jāizvērtē, cik ļoti jums šī prece vai pakalpojums ir nepieciešami.

Visbeidzot, ir vērts paturēt prātā, ka kuponiem, kuros figurē salīdzinoši lielas summas, un parasti tie saistīti ar ceļojumiem un sadzīves tehniku, ņemot talkā Gudriem.lv, ir iespējams noformēt tādu pakalpojumu kā ātrais kredīts internetā. Tālu nebūs jāmeklē, jo šāda iespēja ir ietverta Gudriem.lv piedāvātajos kuponos, kuru vērtība pārsniedz 50 euro.