Iveta Apkalna
Iveta Apkalna
Foto – Nils Vilnis

Kopā ar „Sinfoniettu” veidotā koncertprogramma ir Ivetas izlolota, un mūziķe priecājas, ka orķestra vadītājs Normunds Šnē atsaucies viņas aicinājumam. „Šis būs mans un “Sinfoniettas” pirmais tik apjomīgais koncertprojekts – tā turpinām sadarbību, kas aizsākās ieskandinot Latgales koncertzāles „Gors” jaunās ērģeles. Godīgi sakot, vienkārši uzmācos ar savu ideju un esmu ārkārtīgi priecīga, ka Normunds atsaucās zibenīgi un aizdegās ar šo ideju. Par koncertu Rīgā vienojāmies jau pirms diviem gadiem. Protams, Rīgā nav tādas vietas, kur var brīvi atskaņot šāda rakstura ērģeļu un orķestra skaņdarbus, toreiz rūpīgi kopā izpētījām Jāņa baznīcas ērģeļu balkonu, lai saprastu, vai tur fiziski ir iespējams izvietot orķestri, un atradām risinājumu, kā to izdarīt, lai orķestrim nebūtu jāatrodas lejā, bet man – ērģeļu balkonā. Liels paldies Jāņa baznīcai un ērģelniecei Ilzei Reinei, kas mūs laipni tur uzņem un aicina.” 0


Pilnā mērā izbaudīt Baha un Hindemita mūzikas koncertprogrammu koncerta ērģeļu skanējumā būs iespējams Rēzeknes „Gorā”, kur pērn, pateicoties Ivetas Apkalnas neatlaidībai un gādībai, nokļuva īpašs instruments – jaunas digitālās ērģeles „Johannus Eclessia”. Lieliskais instruments kļuvis par iemeslu, lai šajā rudenī Latvijas mūzikas dzīvē ienāktu jauns, īpašs notikums – pirmais Ivetas Apkalnas dibinātais un mākslinieciski izlolotais ērģeļmūzikas festivāls „ORGANismi”, tā nosaukumā sakausējot anglisko „organ” (ērģeles) un dzīva organisma ideju.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
TV24
Ojārs Rubenis: “Tikai debilu cilvēku apziņā var būt tāda sajūta, ka mēs varam braukt pa tādiem ceļiem un tādām Rīgas ielām…”
Lasīt citas ziņas

Ir tikai likumsakarīgi, ka par Ivetas dibinātā festivāla mājvietu kļuvusi viņas dzimtā Rēzekne. „Tur ir sācies mans ceļš mūzikā. Svarīgākais dzīvē ir iegūt spārnus, lai var aizlidot, bet reizē jāprot arī saglabāt savas saknes,” smaida mūziķe. „Joprojām emocionāli spēcīgi izjūtu atrašanos Rēzeknē. Būt tur man nenozīmē savu dzimtas, vecotēvu, vecomāšu kapavietu apmeklēšanu, ķeksīša ievilkšanai, bet tā ir fiziska un emocionāla nepieciešamība būt tur. Diemžēl tas izdodas ļoti reti, pēdējos gados varbūt pāris reizes gadā. Šobrīd cenšos ar savu dzimto pilsētu vairāk iepazīstināt manus bērnus, redzu, ka viņiem Rēzekne patīk, viņi jau tagad gaida došanos uz Rēzekni un koncertzāli „Gors”, kas viņiem it kā mājas – dēls bija līdzi, kad Gors vēl tikai tāpa, arī tad, kad tika atklāts.”

„Trijos festivāla koncertos dzirdēsim gan manu ērģeles solo, ērģeles un orķestra saspēli, gan arī neparastākas lietas – ērģeļu un ēnu dejas improvizācijas koncertizrādi, teatralizētu Raiņa dzejas lasījumu dziedošo Rēzeknes bērnu, ērģeļu un sitaminstrumentu pavadījumā,” atklāj Iveta. „Pirmajā festivāla koncertā „Bahs. Hindemits. Apkalna” nebūs tikai Bahs un Hindemits, ko dzirdēs klausītāji Rīgā, – koncerta pirmajā daļā būs arī mana solo programma, kurā spēlēšu dažādu komponistu skaņdarbus.”

CITI ŠOBRĪD LASA
Iveta smejas – varbūt kāds teiks, kas gan tas par festivālu, kurā ir tikai trīs koncerti! „Man jāsaka, ka šie trīs koncerti ir ļoti atšķirīgi to būtībā. Trīs ir arī trīsvienība, maģisks skaitlis, pie kura man patīk pieturēties, ar veidojot manas programmas. Svarīgi, ka šis ir pirmais festivāls, kur tiek godā celtas koncertērģeles kā instruments.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.