Jauno auto iegādes iespējās esam trešie trūcīgākie ES, piektdaļa autoplačos ir no Vācijas 12

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Kokteilis
Var beigties slikti! 3 zodiaka zīmes, kurām Ziemassvētkos un Jaunajā gadā labāk piebremzēt ar alkoholu
“Viņš labi apzinās…” NATO atbild Putinam uz viņa paziņojumu par gatavību tieši tagad karot ar Eiropu
Pēc sarunām ar Krieviju ASV atklāj kārtis: lūk, kas šobrīd ir galvenais strīdu objekts, kas kavē kara izbeigšanu
Lasīt citas ziņas

Latvijā aug elektrisko un hibrīdauto daļa, tomēr jauno auto iegādes iespējās esam trešie trūcīgākie. Mūsu autoparka šķietami veiksmīgais papildinājums joprojām ir lietoti auto.

Pirms pāris nedēļām Latvijas autotirgus apskatā konstatējām, ka par spīti ražošanas un loģistikas grūtībām šā gada rezultāti nemaz nav sliktāki par pērnajiem. Nu paskatāmies, kā klājas Eiropai kopumā. Un redzam:

CITI ŠOBRĪD LASA

• jaunu pasažieru auto reģistrācijas – mīnus 14% pusgadā un 15,4% jūnijā;

• jaunu komercauto reģistrācijas – mīnus 20,3% pusgadā un 17,7% jūnijā.

Tātad ievērojams kritums. Pozitīvs fakts vienīgi tas, ka aug elektrisko un hibrīdauto daļa, šā gada otrajā ceturksnī sasniedzot attiecīgi 9,9 un 22,6% no tirgus. Kopā tas ir gandrīz tikpat, cik benzīna baroti auto (38,5%).

Mēs tātad labāki? Pārlieka optimisma dzēšanai pievienoju tabulu, kas rāda laimīgo jauno auto īpašnieku relatīvo skaitu Eiropas valstīs. Un redzam, ka esam trešie trūcīgākie. Mūsu autoparka šķietami veiksmīgais papildinājums joprojām ir lietoti auto.

Dažādu valstu degvielas cenu pētniekiem vēl pievienoju akcīzes nodokļu salīdzinājumu.

Šīs tabulas ailes liecina, ka atšķirības nemaz nav lielas. Izņēmumi – Nīderlande un Itālija (benzīnam), Beļģija un Itālija (dīzeļdegvielai). Attiecīgi augstas ir produktu cenas šajās valstīs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.