
1. Vēsturiskā stjuaršu tēla veidošanās 0
Stjuaršu profesija radās 20. gadsimta 30. gados, kad aviācija kļuva pieejamāka plašākai sabiedrībai. Sākotnēji stjuartes tika pozicionētas ne tikai kā apkalpes locekles, bet arī kā aviokompāniju “seja”, kas pārstāvēja elegance, šarms un profesionalitāte.
Tajā laikā aviokompānijas, piemēram, Pan Am vai TWA, apzināti izvēlējās jaunas, pievilcīgas sievietes, kuras ar savu izskatu radītu uzticību un luksusa sajūtu. Košs grims – īpaši sarkanā lūpu krāsa – kļuva par simbolu, kas asociējās ar sievišķību un izsmalcinātību.
Šis tēls tika nostiprināts 20. gadsimta vidū, kad aviokompānijas sāka izstrādāt stingrus ģērbšanās un izskata noteikumus. Grims nebija tikai estētisks elements, bet arī veids, kā radīt vienotu zīmola tēlu. Piemēram, Pan Am stjuartēm bija jālieto noteikts sarkanās lūpu krāsas tonis, kas atbilda aviokompānijas logo krāsai. Šāda pieeja ne tikai izcēla apkalpes locekļu izskatu, bet arī padarīja tos viegli atpazīstamus pasažieriem.