“Ierosinu visus, kas Lubānas aplī brauc visu apli pa ārējo joslu pie izbraukšanas nošaut,” tieši ar tik spēcīgiem vārdiem X pieteikta diskusija par satiksmi apļos.
ierosinu visus, kas Lubānas aplī brauc visu apli pa ārējo joslu pie izbraukšanas nošaut
— Baiba Ripeniece (@apsenite) October 15, 2025
“Lai komentētu braukšanu krustojumā, kur brauc pa loku, ir jābūt tur klāt. Klātesot un komentējot satiksmi vietā, kur notiek braukšana pa loku, ir jātrenējas! Ja autovadītāji nepārtraukti ir jāmāca, kā braukt kādā konkrētā aplī, tad aplis ir izveidots nepareizi,” skaidro satiksmes speciālists, autoskolas pasniedzējs, docents Ēriks Griģis.
Tas pats arī Lubānas aplī – kāds brauc pareizi, kāds nepareizi, kāds pareizi pārkārtojas, kādam kāds ļauj iespraukties priekšā, bet kāds kādam nogriež iespēju pārkārtoties uz labo malējo joslu, lai nogrieztos!
Bet visi, sajukuši kopējā plūsmā, rada briesmas, kuras nu katrs ņemas komentēt, ka spalvas vien put!
Mēģinot komentēt tā lai kāds saprot teikto un redzēto aplī, bija jāizceļ katra automobiļa vadītāja rīcība. Teicieni “šitas rīkojas nepareizi”, bet “šis brauc pareizi” jādabūn līdz katra vadītāja apziņai, lai aplī valdītu kārtība.
Ar nosacījumu, ka vairums apļi ir uzbūvēti nepareizi, neatbilstoši transportlīdzekļu skaitam plūsmā noteiktos laikos (intensitātei), vai apļus ir projektējis invalīds, kas tāds arī patiesībā ir bijis, un izbraukt šos “slimā suņa murgus” pareizi nav iespējams.
Kas ir braukt pareizi, CSN to nenosaka!
Tajos ir noteikta iebraukšana aplī, kad nav jāieņem malējais labais stāvoklis, un izbraukšana, kad ir jāieņem malējais labais stāvoklis.
Braukšana aplī ir reglamentēta tā, kā jebkurā ceļu satiksmē. Līdz arī braukšana par labo malējo joslu vai otro joslu priekš apļa nav noteikta. Un nevar būt noteikta, jo pamatā darbojas satiksmes noteikumi apdzīvotās vietās vai ārpus tām. Tātad pats svarīgākais faktors ir tas, kā aplis tiek projektēts un uzbūvēts!
Apļa projekts nosaka to, kā transportlīdzekļu vadītāji brauc pa apli un kā tajā uzvedās attiecībā viens pret otru. Lubānas aplī nepieciešami sānu ceļi, kas ārpus apļa savieno divus tuvākos ceļus braukšanas virzienā pa apli.
Viens tāds apļa rekonstrukcijā ir iegūts virzienā uz Dreiliņiem. Pie intensīvas transportlīdzekļu plūsmas tādiem jābūt starp visiem ceļu pāriem.
Gājēju pārejām un velosipēdu ceļiem aplī gan nav vietas.
Tiem jāatrodas ārpus apļu teritorijām vietās, kur ceļu došana mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem nerada sastrēgumus aplī un neizjauc mezgla kopējo plūsmas intensitāti.










Vai tev ir kāds krustojums, ceļa posms, konkrēta vieta, kur šķiet, ka bieži notiek avārijas, ir saliktas neloģiskas zīmes vai vienkārši ir grūti izbraukt? Atsūti bildes un aprakstu man uz [email protected].



