Foto: ZumaPress/Scanpix/LETA

Latvijas pilsētās pasažieriem ērts, mūsdienīgs un videi draudzīgs sabiedriskais transports 0

Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu līdzfinansējums veicinājis mūsdienīga, droša, cilvēkiem un videi draudzīga transporta un sakaru pieejamību Latvijā. Sabiedriskā transporta infrastruktūras modernizācijai, laika posmā no 2014. līdz 2020. gadam, pašvaldības un pašvaldību uzņēmumi kopumā ir saņēmuši vairāk nekā 258 miljonus eiro ES līdzfinansējuma.

Reklāma
Reklāma
Dronu uzbrukumi naftas pārstrādes rūpnīcām Krievijā ir panākuši neiedomājamo – pasaules lielākajai naftas valstij sāk pietrūkt benzīna
Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ 22
Uz gājēju pārejas gandrīz uzbrauc Valsts prezidentam 80
Lasīt citas ziņas

Valmieras Liepājas, Daugavpils, Rēzeknes un Jūrmalas iedzīvotāji un pilsētu viesi ir novērtējuši priekšrocības, ikdienas ceļu mērojot ar ērtākiem, klusākiem un videi draudzīgiem jauniem satiksmes autobusiem un tramvajiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits: “Esmu gandarīts, ka sabiedriskā transporta infrastruktūra Latvijas pilsētās tiek attīstīta ar ES fondu līdzfinansējumu. Šie ieguldījumi ir nozīmīgi pārejai uz videi draudzīgu un mūsdienīgu sabiedrisko transportu, kas ir ērti un pieejami pasažieriem.

CITI ŠOBRĪD LASA

21. gadsimtam atbilstošu risinājumu pielietojums veicina sabiedriskā transporta pieejamību – arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem un vecākiem ar maziem bērniem. Izvēloties atbalstīt tramvaju pārvadājumus, iedzīvotājiem tiek radīta arī patīkamāka pilsētvide ar ievērojami mazāku gaisa un trokšņa piesārņojumu.”

Jēkabpils ielas bija pirmās Latvijā, kur nonāca videi draudzīgie autobusi. Jaunos transportlīdzekļus pozitīvi novērtē arī to vadītāji, kuru ikdienas darba apstākļi ir ievērojami uzlabojušies.

SIA „Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis saspiestās dabazgāzes (turpmāk – CNG) autobusu iegādi un izmantošanu pasažieru pārvadājumos pilsētas maršrutos atzīst par ļoti veiksmīgu risinājumu. Viņš uzskata, ka CNG ir ekonomiskāks energoresurss un ļauj ietaupīt ap 30% līdzekļu salīdzinājumā ar dīzeļdegvielas patēriņa izdevumiem.

Tomēr, vislielākais ieguvums ir iespēja ilgtermiņā saglabāt tīrāku vidi pilsētā, jo slāpekļa dioksīda izmešu dabasgāzei ir par 96% mazāk nekā dīzelim un par 67% mazāk nekā benzīnam, bet oglekļa dioksīdi – attiecīgi par 23% un 35 % mazāk.

“Mēs bijām pirmie Latvijā, kuri iegādājās šādus autobusus. Pilsētas ielās tie jau ir noripojuši vidēji ap 90 000 kilometru bez nopietnām tehniskām problēmām. Mums ir sekotāji – arī citi uzņēmumi iegādāsies videi draudzīgi transporta līdzekļus gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem,”- teic Jānis Ščerbickis.

Video par līdz šim izlietoto finansējumu videi draudzīgam transportam Jēkabpilī:

Kā informē Daugavpils izpilddirektore Sabīne Šņepste, jaunotramvaju līniju sliežu ceļu pārbūve ļāva samazināt pilsētā trokšņu līmeni un ļāva ietaupīt energo resursus līdz 20%.

Reklāma
Reklāma

Video par līdz šim izlietoto finansējumu videi draudzīgam transportam Daugavpilī:

Arī Jūrmalas pilsēta informē, ka kopš projekta ieviešanas pilsētā uzlabojušies gaisa kvalitātes rādītāji, kā arī samazinājies trokšņu līmenis, kas ir būtisks aspekts pilsētas iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanā ne tikai pasažieriem, kuri izmanto sabiedriskā transporta pakalpojumus, bet arī pilsētas viesiem.

Jūrmalas pilsētas sabiedriskā transporta autoparkā ir iepirkti 14 dīzeļdegvielas EURO6 un divi videi draudzīgi bezizmešuelektroautobusi, kas visi ir aprīkoti ar zemo grīdu ērtākai iekļūšanai un izkļūšanai no sabiedriskā transporta cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar bērnu ratiem, audiovizuālo informācijas sistēmu un monitoru pasažieru informēšanai brauciena laikā par maršrutiem un plānotajām izmaiņām kustības grafikos, videonovērošanas sistēmu ar 360 grādu objektīvu pasažieru drošībai un USB kontaktligzdām elektronisko ierīču uzlādei.

Video par līdz šim izlietoto finansējumu videi draudzīgam transportam Jūrmalā:

Pateicoties ES fondu ieguldījumiem, Liepājā pilnībā rekonstruētas sliedes pilsētas vēsturiskajā centrā, sakārtots Tramvaja tilts, izveidojot arī velojoslu, kā arī nodrošināta tramvaja kustība uz Ezerkrastu.

Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks pilsētas attīstības un sadarbības jautājumos Gunārs Ansiņš norāda, ka jaunie, zemās grīdas tramvaju vagoni kursēs Liepājas ielās jau šogad: “Mēs esam milzu soļiem pietuvojušies tuvāk tam sapnim, uz kuru pakāpeniski esam gājuši pēdējos gadus – ērts, drošs, moderns, ātrs, efektīvs un kluss tramvajs liepājniekiem! Pirmie divi jaunie zemās grīdas tramvaji no Horvātijas jau ir atvesti uz Liepāju un tuvāko mēnešu laikā tie sāks kursēt Liepājas ielās.”

Video par līdz šim izlietoto finansējumu videi draudzīgam transportam Liepājā:

Savukārt Rēzeknes iedzīvotājiem un viesiem ir iespēja pilsētas ietvaros pārvietoties ar četriem videi draudzīgiem elektroautobusiem. Pirmais elektroautobuss pilsētas maršruta līnijā tika iekļauts 2018. gada 7. decembrī un gandrīz divu gadu laikā elektroautobusi ir nobraukuši vairāk nekā 385 tūkstošus kilometru.

Savukārt, kopējais izmešu daudzums, pateicoties tam, ka autoparkā četri elektroautobusi ir aizvietojuši autobusus ar dīzeļdzinēju, Daugavpilī ir samazinājies par 15%.

Kā informē Viktors Borcovs (SIA “Rēzeknes Satiksme” valdes loceklis), pozitīvas atsauksmes ir gan no uzņēmuma SIA “Rēzeknes satiksme” pasažieriem, gan autobusu vadītājiem, uzsverot, ka elektroautobusos braukt ir komfortablāk – vibrācija un trokšņa līmenis salonā ir ievērojami mazāks.

Video par līdz šim izlietoto finansējumu videi draudzīgam transportam Rēzeknē:

“Hibrīdautobusi Valmieras pilsētas maršrutos ir liels solis dzīves vides kvalitātes uzlabošanā un ilgtspējīgs ieguldījums pilsētas attīstībā. Būt videi draudzīgiem ir mūsu visu vērtība un svarīgs uzdevums.

Tāpēc prieks, ka kopā ar SIA “VTU Valmiera” mums ir izdevies atrast piemērotāko risinājumu Valmieras sabiedriskā transporta sistēmai un idejas un tehniskos risinājumus no plāniem redzēt īstenojamies,” saka Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks.

“Vairākas reizes esam veikuši testa braucienus un rūpīgi vērtējuši, kas būtu Valmierai labākais variants. Mūsu autobusu vadītāji, mehāniķi un tehniskās palīdzības darbinieki piedalījās mācībās, iepazīstot jaunos autobusus, un viņu atsauksmes ir pozitīvas.

Jaunie autobusi ir ne vien pasažieriem ērti, bet arī draudzīgi videi, tādējādi šis ir ilgtspējīgs ieguldījums pilsētas attīstībā. Tas ir arī viens no mūsu uzņēmuma mērķiem – nodrošināt kvalitatīvu, mūsdienīgu pakalpojumu, kas ir uz ilgtermiņa attīstību vērsts,” tā SIA “VTU Valmiera” valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš.

Video par līdz šim izlietoto finansējumu videi draudzīgam transportam Valmierā:

Jelgavas pilsētā videi draudzīgu elektroautobusi un to saistītās uzlādes iekārtas varētu saņemt 2021. gadā.

Par piešķirto finansējumu Jelgavai:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.