Foto – LETA

Modernizē Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbu 0

No 2009. gada 6. aprīļa Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD) tiek īstenots Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) projekts, kas paredz izveidot vienotu neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmu un vienotu dispečeru centru dienestu visā Latvijā. 


Reklāma
Reklāma

 

Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Lasīt citas ziņas

Projekta kopējais finansējums ir 21,2 miljoni latu, no tiem 90% finansē ERAF, bet 10% ir Latvijas līdzfinansējums. Šo projektu paredzēts pabeigt līdz 2015. gada 30. jūnijam.

Šobrīd jau daudzviet ir izveidota infrastruktūra, vienota izsaukumu pieņemšanas un brigāžu vadības sistēma un ieviestas jaunas tehnoloģijas dispečeru centru un NMP brigāžu darbā. Renovētas vairākas reģionālās ēkas un vadības centra ēka Rīgā, izveidotas piemērotas darba un atpūtas telpas 24 stundu režīmā strādājošiem brigāžu mediķiem, dispečeriem un atbalsta personālam. Projekta ietvaros tiek ieviesta jauna un vienota informācijas sistēma, bet dispečeru centros un NMP brigāžu mašīnās uzstādīts mūsdienīgs aprīkojums, kas ļauj operatīvāk veikt iedzīvotāju saņemto izsaukumu apstrādi un to nodošanu tuvākajām mediķu brigādēm. Jaunās tehnoloģijas dod iespēju pacientiem sniegt operatīvāku un kvalitatīvāku neatliekamo palīdzību gan izsaukuma vietā, gan pa ceļam uz slimnīcu. Tagad, piemēram, pacienta dzīvībai svarīgus datus no izsaukuma vietas ir iespējams nosūtīt ārstiem speciālistiem konsultācijas saņemšanai. Drīzumā informāciju par smagi cietušu vai kritiski slimu pacientu būs iespējams nosūtīt arī uz slimnīcas uzņemšanas nodaļu, lai tajā laikus sagatavotu visu nepieciešamo tūlītējas palīdzības sniegšanai.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.