Foto: Shutterstock / Latvijas Mediji

“Nemākulīgi vairākkārt centās ievadīt katetru” – Vai medicīnas māceklis bez saskaņošanas ar pacientu drīkst durt vēnā? 33

Vai slimnīcā bez saskaņošanas ar pacientu medicīniskas manipulācijas ir atļautas māceklim? Es pirms operācijas jau tā biju satraukts, bet pie manis medmāsas pavadībā atsūtīja mācekli, kas nemākulīgi vairākkārt centās ievadīt vēnā katetru. Jutos ļoti nelāgi. Jautā Aivars Pierīgā.

Reklāma
Reklāma

Informēšana un tiesības atteikties

Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 86
TV24
“Neaiciniet atpakaļ, ja jūs nezināt, vai šeit būs darbs!” Jaunietis pabeidzis augstskolu Anglijā, bet Latvijā nevar atrast darbu
Lasīt citas ziņas

Veselības inspekcijā skaidro – ja ārstniecības iestādē pacienta ārstēšanas procesā tiek iesaistītas apmācāmas personas, atbilstīgi Pacientu tiesību likumā noteiktajam pacients jāinformē par to, ka ārstniecības iestāde un pacienta ārstniecību nodrošinošā ārstniecības persona ir iesaistīta klīniskās apmācības procesā.

Pacients ir jāinformē pirms katras manipulācijas, kuru veic apmācāmā persona, iepazīstinot ar konkrēto apmācāmo personu un sniedzot skaidrojumu par manipulāciju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pacientam jebkurā brīdī ir tiesības atteikties no dalības klīniskās apmācības procesā.

Ja pacients par to nav brīdināts, visticamāk, noticis noteikumu pārkāpums no medicīnas personāla puses. Pacientam ir tiesības vērsties ārstniecības iestādes administrācijā, aicinot turpmāk novērst trūkumus ārstniecības procesa nodrošināšanā.

Sākotnēji jārisina ārstniecības iestādē

To aicina darīt arī Veselības inspekcija – ja pacientam radušās jebkādas problēmas ārstniecības iestādē, ieteicams tās vispirms risināt kopā ar ārstējošo ārstu, nodaļas vai ārstniecības iestādes vadītāju.

Ja šādi situāciju nevar atrisināt un pacientam ir šaubas par ārstniecības iestādes darbību, veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti vai arī nav izskaidrotas tiesības saņemt valsts apmaksātu ārstēšanu, vai ir šaubas par pieprasītās samaksas pamatotību, viņam ir tiesības iesniegt iesniegumu Veselības inspekcijā (ne vēlāk kā divu gadu laikā no tiesību vai interešu aizskāruma dienas).

Ņemot vērā iesniegumā minēto informāciju, Veselības inspekcija veic kontroli ārstniecības iestādē, ja nepieciešams – analizē pacienta medicīnisko dokumentāciju, ārstniecības personu paskaidrojumus, kā arī iesniedzēja vai citu personu viedokļus vai argumentus.

Ja konstatētas neatbilstības, tiek uzdots ārstniecības iestādei konstatētos pārkāpumus novērst, kā arī atkarībā no konstatētajiem pārkāpumiem izteikts brīdinājums vai lemts par soda piemērošanu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.