Reinis Nitišs pasaules rallijkrosa čempionāta divos posmos Biķerniekos startēs ar Lietuvas komandas “ES Motorsport” sagatavoto “Škoda Fabia Evo RX” mašīnu.
Reinis Nitišs pasaules rallijkrosa čempionāta divos posmos Biķerniekos startēs ar Lietuvas komandas “ES Motorsport” sagatavoto “Škoda Fabia Evo RX” mašīnu.
Foto: Paula Čurkste/LETA

“Rallijkross joprojām ir manā sirdī, un mīlestība pret to nav pazudusi!” Nitišs un Baumanis starta gatavībā 0

Gints Narogs, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Nedēļas nogalē CSDD Biķernieku trasē, Rīgā, tiks dots starts pasaules čempionāta sacensībām rallij­krosā, aizvadot seriāla piekto un sesto posmu. Latviju pārstāvēs Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, kurš gan šoreiz startēs elektroauto “Projekt E” klasē.

Tribīnēs līdz 3000 skatītājiem

Arī rallijkrosā, līdzīgi kā teju visos sporta veidos, kalendāru iespaidoja koronavīrusa krīze, organizatoriem pārveidojot grafiku, kas Rīgai pirmo reizi piecu gadu laikā ļauj uzņemt divu posmu rīkošanu. Tas ir papildu izaicinājums arī rīkotājiem – “RA Events” komandai, kuras vadītājs ir Raimonds Strokšs. Viņš ceturtdien sarunā ar “Latvijas Avīzi” sacīja, ka mājasdarbs paveikts, viss ir sagatavots raitai sacīkšu norisei, taču šogad izaicinājumu bijis vairāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Esam gatavi. Vakardienas vētra arī mūs nedaudz paplosīja, sagādāja papildu raizes, bet neko tādu, ko nevarētu sakārtot un savest kārtībā. Esam gatavi sacensībām,” tā Strokšs. Dalībnieku lielākā daļa ieradās trešdien un ceturtdien, pirms tam veicot visas valsts noteiktās prasības Covid-19 risku mazināšanai.

“Visiem atbraukušajiem vajadzēja iesūtīt negatīvus Covid-19 testus 72 stundas pirms iebraukšanas valstī. Pēc ierašanās Latvijā 24 stundu laikā jānodod vēl viens tests, tikai tad viņi var doties uz trasi un darīt savu darbu. Līdz šim visi testi bijuši negatīvi,” saka sacensību rīkotāju vadītājs.

Strokšs neslēpj, ka divu posmu rīkošana divu dienu laikā ir papildu izaicinājums, jo īpaši sporta sadaļā. “Tehniskajiem dienestiem ir jāspēj nodrošināt braucienus savos laikos, lai sacensības neievilktos, jo braucienu būs divas reizes vairāk. Ja mašīnai būs tehniskas problēmas vai kāds avarēs, tad maksimāli ātri braucamais jānogādā pie komandas, lai to pagūtu savest kārtībā līdz nākamajam startam.

Skatītāju interese ir liela, lai gan stāvvietu zonā biļetes vēl ir nopērkamas. Protams, mums nenāca par labu, ka ir ceļošanas ierobežojumi, jo vēsturiski augsts skatītāju procents bijis ar ārzemniekiem. Nav ko čīkstēt, jātiek galā un jāiet uz priekšu. Skatītājos nevar būt vairāk par 3000 cilvēkiem,” norāda Strokšs. Abas dienas sacensību norisei varēs sekot līdzi tiešraidēs “LTV7” televīzijas kanālā.

Nitišs sadarbojas ar lietuviešiem

Jēkabpilietis Reinis Nitišs pirms šīs sezonas plānoja spēkus veltīt rallijam, tomēr tad sekoja samērā negaidīts piedāvājums no Lietuvas komandas “ES Motorsport”, līdz ar to divkārtējais Eiropas čempions rallijkrosā, kā arī pasaules čempionāta bronzas medaļnieks atkal būs redzams Biķernieku trases līkumos, šoreiz stūrējot “Škoda Fabia Evo RX” spēkratu.

Reklāma
Reklāma

Pēc pirmajiem testiem Nitišs bija gandarīts par komandas paveikto un gatavs savu un mašīnas varēšanu pierādīt sacensībās. “Šogad braucu rallijā, tāpēc no rallijkrosa esmu nedaudz pagājis malā, taču zināju, ka, ja būs iespēja braukt rallij­krosā, tad tas varētu notikt tieši mājās.

Rallijkross joprojām ir manā sirdī, un mīlestība pret to nav pazudusi. Esmu gatavs brīvdienās dot virsū. Sajūtas ir labas, jo ar mašīnu ir viegli braukt, tā klausa. Izdarot nelielas izmaiņas regulējumos, tos uzreiz jūtu, kas arī ir pats svarīgākais. No sajūtu viedokļa liekas, ka mašīna trasē ir ātra, bet jābūt reāliem.

Ir jāsaprot tas, cik mēs esam nobraukuši treniņus. Auto šogad sacensībās nav piedalījies, tāpēc izteikt prognozes ir grūti – negribu teikt, ka uzvarēsim, iebrauksim “TOP3” vai “TOP6″. Brauksim un mēģināsim izcīnīt pēc iespējas labāko rezultātu,” Nitišs uzvaras nesola.

Pēc četriem posmiem, kas notika Zviedrijā un Somijā, līderis pasaules čempionāta vērtējumā ar 111 punktiem ir divkārtējais planētas čempions Johans Kristofersons no Zviedrijas, kuram ar 94 punktiem seko tautietis Matiass Ekstrēms. Labāko trijnieku noslēdz soms Niklass Grēnholms.

Baumanim jauns izaicinājums

Pirms šīs sezonas Jānis Baumanis noslēdza līgumu ar “KYB Team JC” komandu, taču Covid-19 dēļ viņš šogad rallijkrosa sezonu izlaiž. Neizdevās savākt sponsoru atbalstu. Tomēr Biķerniekos Jānis brauks, kļūstot par pirmo latvieti, kurš rallijkrosā sacentīsies ar elektroauto.

“Projekt E” klasē pirmais posms tika aizvadīts Zviedrijā, otrais notiks Rīgā, sacensībām piesakoties četriem braucējiem. Baumanis startēs ar “Ford Fiesta ERX” spēkratu, kuru testa braucienos izmēģināja pērn tieši Rīgā. Nu pieredze tiks krāta arī sacensību režīmā.

Pirmos braucienus Baumanis aizvadīja vakar dienas otrajā pusē. “Šobrīd vēl tiek darītas atsevišķas lietas, tiek lādēta mašīna. Pirms gada šo mašīnu izmēģināju tepat, Rīgā. Salīdzinājumā ar to laiku ir veikti daudz dažādi uzlabojumi,” “Latvijas Avīzei” saka autosportists.

“Braucot ar elektroauto, sajūtas ir līdzīgas kā ar benzīna padeves braucamo. Tāpat galvā ir ķivere, mugurā sacīkšu kombinezons, rokās cimdi. Mašīna paātrinās ļoti ātri. Jā, salonā ir klusāk, taču, nospiežot gāzes pedāli, jauda attīstās uzreiz par 100%, nav kā benzīna dzinējiem, kad nedaudz jāpagaida, kamēr viss notiks,” Baumanis ir gatavs izaicinājumam. Viņam šīs būs pirmās sacensības šajā sezonā.

“Šobrīd ir uzbūvētas tikai četras šādas mašīnas, kuras var startēt šādās sacensībās. Šis ir izmēģinājuma gads, bet domāju, ka nākamgad jau būs vairāk dalībnieku. Viennozīmīgi, tā ir autosporta nākotne,” uzskata Baumanis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.