Ekonomika
Bizness

“airBaltic” šogad pārtrauks “Boeing 737” lidmašīnu izmantošanu0


“airBaltic” 2019. gadā pārtrauks savā flotē esošo “Boeing 737” lidmašīnu izmantošanu.
“airBaltic” 2019. gadā pārtrauks savā flotē esošo “Boeing 737” lidmašīnu izmantošanu.
Publicitātes foto

Latvijas lidsabiedrība “airBaltic” paziņojusi, ka pārtrauks savā flotē esošo “Boeing 737” lidmašīnu izmantošanu 2019. gada rudenī, kas ir gadu agrāk nekā tika sākotnēji plānots.

Lidsabiedrības mērķis ir vienkāršot floti un izmantot papildu efektivitāti, ko sniedz “Airbus A220-300” lidmašīnas, kas jau gada nogalē būs vienīgie reaktīvie lidaparāti “airBaltic” flotē.

“airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka “Airbus A220-300” ir lidsabiedrības “airBaltic” nākotnes lidmašīnas. Pārtraucot “Boeing 737” izmantošanu, “airBaltic” būs jaunākā reaktīvo lidmašīnu flote Eiropā.

Pēc M Gausa teiktā, “Airbus A220-300” ieviešana bijusi ļoti veiksmīga un sniegusi papildu efektivitāti, kuru augstas konkurences apstākļos meklē ikviena lidsabiedrība.

“Pateicoties labai lidmašīnu veiktspējai, mēs esam pieņēmuši lēmumu līdz 2022. gadam ieviest viena tipa floti ar līdz pat 80 (50 lidmašīnas pasūtītas un saglabāta iespēja pasūtīt vēl 30) Airbus A220-300 lidmašīnām,” atzīmēja M. Gauss.

Līdz šim airBaltic saņēmusi 14 “Airbus A220-300” lidmašīnas, bet astoņas lidmašīnas flotei pievienosies šogad. “Airbus A220-300” darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem.

2018. gada nogalē “airBaltic” pārtrauca trīs “Boeing 737-500” lidmašīnu izmantošanu.

Šobrīd lidsabiedrība joprojām izmanto sešas “Boeing 737-300” un divas “Boeing 737-500” lidmašīnas.

Jaunā “Airbus A220-300” lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem.

Jaunā lidmašīna ir arī ievērojami klusāka – tās trokšņu līmenis ir līdz pat četrām reizēm mazāks.

Turklāt šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo “Airbus A220-300” ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 20% un 50%.

“airBaltic” nodrošina lidojumus uz vairāk nekā 70 galamērķiem no Rīgas, Tallinas un Viļņas, piedāvājot ērtus savienojumus no Rīgas uz plašo galamērķu klāstu lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Skandināvijā, NVS un Tuvajos Austrumos.

2019. gada vasaras sezonā airBaltic uzsāks lidojumus no Rīgas uz Dublinu, Štutgarti un Ļvovu, kā arī Kosu un Menorku.

Saistītie raksti

“airBaltic” dibināta 1995. gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Larsam Tūsenam ar viņam pilnībā piederošu SIA “Aircraft Leasing 1” pieder aptuveni 20%.

“airBaltic” flotē ir 34 lidmašīnas: 14 “Airbus A220-300”, 8 “Boeing 737” un 12 “Bombardier Q400 NextGen”.

LA.lv