Foto-I.Pavloviča

Austrijas miljardierim joprojām ir interese par Ventspils tranzītbiznesu 0

Austrijas miljardierim Martinam Šlafam joprojām ir interese par Ventspils tranzītbiznesu, intervijā laikraksta “Telegraf” pielikumam “Delovoj Telegraf” apstiprinājis Šveices advokāts Rūdolfs Meroni, kuram Ģenerālprokuratūra uzticējusi pārvaldīt Ventspils mēra Aivara Lemberga aktīvus.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

No Meroni teiktā var noprast, ka patlaban turpinās plaša mēroga cīņa par kontroli pār Ventspils uzņēmumiem, un, ja tajā uzvarēs Šveices advokāts, bizness varētu tikt pārdots Šlafam, kurš jau pirms “Vitol” ienākšanas “Ventspils naftā” interesējās par Ventspils tranzītbiznesu.

Meroni akcentē, ka patlaban Ventspils osta, kas PSRS laikā veidota naftas eksporta nodrošināšanai, ir “viena liela katastrofa”, tāpēc nepieciešams pircējs, kas varētu izlabot šo situāciju.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mums ir cilvēks, kas ir gatavs nodarboties ar naftas biznesa pārdošanu, tas ir Martins Šlafs. Viņš iecerējis pārņemt biznesu savās rokās, izmēzt Augeja staļļus un piespiest visus strādāt normāli. Es ļoti ceru uz viņu,” saka Meroni.

Šveices advokāts intervijā asi kritizē ne tikai ierastos oponentus – Lembergu, Oļegu Stepanovu, kā arī Olafu Berķi, bet arī “Vitol”, kura darbības raksturo kā zagšanu.

Kā skaidro Meroni, “Vitol” bez publiska konkursa ieguvis iespēju izmantot SIA “Ventspils nafta termināls” pakalpojumus, turklāt par cenu, kas ir būtiski zemāka par tirgus izcenojumiem. “Es to saucu par zagšanu. Viņi zog kompānijas naudu, pērkot pakalpojumus un nemaksājot par tiem normālu cenu,” apgalvo Šveices advokāts.

Pēc Meroni teiktā, ir divi scenāriji, kā attīstīties Ventspils tranzītbiznesa konflikts. Pesimistiskākais – “Vitol” iegūst pilnu kontroli pār “Ventspils naftu” un nemaksā normālu cenu saistītajiem uzņēmumiem – “Latvijas Kuģniecībai”, “LatRosTrans”, “Latvijas Naftas tranzītam”. “Tas ir sliktākais, kas var būt,” apgalvo advokāts.

Savukārt optimistiskākais scenārijs būtu tad, ja Meroni ar domubiedriem izdotos ātri iegūt kontroli pār Ventspils naftas tranzītbiznesu. Tad tiktu atrasts ārvalstu pircējs, kas ļautu strādāt ar pilnu spēku – tiktu maksāta saprātīga cena par pakalpojumiem, budžetā tiktu maksāti nodokļi, cilvēkiem būtu darbs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.