Mobilā versija
Brīdinājums +4.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
21. augusts, 2012
Drukāt

Braucēju ērtības nav prioritāte

Foto-Atis JansonsFoto-Atis Jansons

Vasaras sākumā publicējām divas ironiskas replikas par ātrumu ierobežojošām ceļa zīmēm, kas grezno praktiski pabeigtus remonta posmus un tā traucē un demoralizē satiksmi. Lietoju vārdiņus “stulbi” un “bezkaunīgi meli”. Speciālistu komentārus nesaņēmām, laikam traucēja viņu atvaļinājuma laiks, nevaļa un steiga pēc tā. Zīmes joprojām 
stāv savās dīvainajās vietās. Beidzot gan esmu atradis vienu cilvēku, kuram laika izglītojošām un skaidrojošām sarunām šobrīd gana.

 

Biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Zigmārs Brunavs ārstē vaļasprieka (moto) neveiksmes traumu un nekur nesteidzas. Runājam stundas divas un vienojamies, ka turpmāk ar viņu un citiem biedrības pārstāvjiem tiksimies biežāk – lai mēģinātu ceļinieku kļūmes saprast, nevis vienkāršoti lamāt. Te pirmās sarunas īss konspekts.

“Kāpēc tās zīmes? Katrs gadījums, katra vieta būtu jāvērtē atsevišķi. Taču kopumā šādas nepilnības ir lielo ceļu būves problēmu sekas. Satiksmes organizācija remontu vietās šajā grūtajā laikā nav (diemžēl) būvētāju prioritāte. Pēc Eiropas finansētāju “uzbrauciena” par kvalitāti un garantijas laika pagarināšanas katrs celtnieks pirmkārt rūpējas par darbu atbilstību projektam – tas noņem atbildību pretenziju gadījumā. Projekti bieži nav pašas augstākās kvalitātes (lētākais piedāvājums!). Izpildi nu tādus… Otrkārt – pēdējos gados veikto darbu (finansējuma) apjoms samazinājies. Akcīzes atskaitījumu un ceļu fonda nav. Dzīvojam no Eiropas naudas, kura turklāt draud 2014. gadā “aizķerties”. Tātad spēku un rezervju arī mazāk. Laika apstākļi mainīgi un grūti prognozējami. Darbi mēdz ieilgt. Reizēm kādam uzņēmējam pat izdevīgi nesteigties – īsāka būs sezonālā dīkstāve.

Vairākkārt pārvietot vai uzstādīt un novākt, atkal uzstādīt zīmes, ja konkrētajā posmā atlicis kaut kas darāms (vēl viena virskārta, nomales, līnijas utt.), maksā naudu. Lai uzvarētu konkursā ar lētāko piedāvājumu, tāda parasti tāmēs nav paredzēta. Piedevām: no būvētāja viedokļa nemaz jau nav slikti, ja pa jauno segumu kādu laiku brauc lēnāk – slodze un tātad arī iespējamās deformācijas mazākas, bet garantijas laiks rit.

Tādēļ tās zīmes, piedodiet…”

 

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+