Mobilā versija
Brīdinājums +4.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
4. septembris, 2013
Drukāt

Centrāleiropas lielāko kompāniju topā šogad iekļuvuši septiņi Latvijas uzņēmumi

LETALETA

Šogad lielāko Centrāleiropas kompāniju reitingā ir iekļuvuši septiņi Latvijas uzņēmumi – par vienu vairāk nekā gadu iepriekš, uzrādot straujāko ienākumu pieaugumu visā Centrāleiropā, informēja pārskata veidotāji no audita un konsultāciju kompānijas “Deloitte”.

 

Pētījuma autori vēstī, ka 500 lielāko Centrāleiropas kompāniju reitingā ir iekļuvis Latvijas uzņēmums “Orlen Latvija”, ierindojoties 324.vietā. Savukārt pārējās sešas reitingā iekļautās Latvijas kompānijas ir uzlabojušas savas pozīcijas  – “Uralchem Trading” šogad reitingā ir 154.vietā (pērn – 200.vieta), “Latvenergo” – 183.vietā (pērn – 216.vieta), “Elko grupa”  – 252.vietā (pērn – 420.vieta), “Maxima Latvija”  – 364.vietā (pērn – 402. vieta), “Rimi Latvia” – 376.vietā (pērn – 400.vieta), bet “Latvijas Gāze” – 392.vietā (pērn 479.vieta).

Pētījums liecina, ka Centrāleiropas lielāko uzņēmumu reitingā pirmajā vietā ierindojās Polijas “PKN Orlen”, otrajā – Ungārijas “MOL”, bet trešajā Čehijas “Škoda Auto”. No Baltijas valstu uzņēmumiem augstākās pozīcijas reitingā ir Lietuvas “Orlen Lietuva” (16.vieta), “VP” (49.vieta) un “Maxima Group” (59.vieta). Lielākā Igaunijas kompānija – “Tallink” reitingā ieņem 220.vietu.

“Deloitte” informē, ka kopējie lielāko Latvijas kompāniju ieņēmumi ir palielinājušies gandrīz par 19%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, un atzīmē, ka Latvijas uzņēmumi ir parādījuši straujāku izaugsmes sniegumu ne tikai starp Baltijas valstīm (4% pieaugums), bet arī visā Centrāleiropā. Centrāleiropas lielāko uzņēmumu apvienotie ieņēmumi 2012.gadā sasniedza aptuveni 724 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 2% vairāk salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

“Biznesa vide joprojām ir neskaidra un izaicinājumu pilna. Centrāleiropas reģiona uzņēmumiem ir diezgan grūti nodrošināt ieņēmumu un peļņas ilgtspējīgu izaugsmi, kas ir nepieciešama, lai noturētu esošos investorus un piesaistītu jaunus,” pētījuma rezultātus komentēja “Deloitte” Centrāleiropas reģiona izpilddirektors Alisters Tērs (Alastair Teare), piebilstot, ka aptaujāto uzņēmumu vadītāji tomēr uzskata, ka šobrīd ir ļoti svarīgi koncentrēties uz biznesa stratēģiju un izpildes kvalitāti. “Uzņēmumi pievērš lielāku uzmanību ilgtermiņa plāniem, kā arī savu produktu vai pakalpojumu kvalitātei, savu darbinieku kompetencei, ilgtermiņa attiecībām ar sadarbības partneriem, kā arī nemitīgi cenšas uzlabot biznesa pārskatamību un, pats galvenais, biznesa risku vadību,” atzīmēja Tērs.

“Deloitte” pārskatu par 500 lielākajām Centrāleiropas kompānijām šogad veidoja septīto reizi.

“Deloitte” sniedz revīzijas, nodokļu, konsultāciju un finanšu pakalpojumus vairāk nekā 150 valstīs.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+