×
Mobilā versija
Brīdinājums -11.3°C
Ārija, Rigonda, Adrija, Adrians, Adriāna
Ceturtdiena, 22. februāris, 2018
24. janvāris, 2018
Drukāt

“Coca-Cola” apņemas līdz 2030. gadam savākt pārstrādei visu iepakojumu

Foto - REUTERS/LETAFoto - REUTERS/LETA

Pagājušā nedēļā uzņēmums “Coca-Cola Company” paziņoja par uzņēmuma jauno nostāju attiecībā uz produktu iepakojumiem, uzstādot mērķi līdz 2030. gadam sniegt atbalstu tās ražotā iepakojuma 100% savākšanai un pārstrādei, portālu la.lv informēja Karīna Rozena, uzņēmuma saziņai ar sabiedrību Latvijā.

Šis ir uzņēmuma jaunās vīzijas “Pasaule bez atkritumiem” galvenais fokuss, kuru “Coca-Cola” tīkls īstenos ar ilgtermiņa investīcijām, tajā skaitā turpinot jau pašlaik uzsākto darbu pie 100% pārstrādājama iepakojuma attīstīšanas. Uzņēmuma jaunais redzējums veidots, izprotot pārtikas un dzērienu iepakojumu būtisko lomu mūsdienu cilvēka dzīvē. Taču, lai globāli samazinātu iepakojumu radīto atkritumu apjomu, nepieciešams ieguldīt nopietnu darbu.

“Pasaule saskaras ar nopietnām problēmām, ko rada izlietotā iepakojuma apjoms. Mums tāpat kā ikvienam uzņēmumam ir jāuzņemas atbildība par šī jautājuma risināšanu. Realizējot vīziju “Pasaule bez atkritumiem”, mēs investējam mūsu planētā un mūsu produktu iepakojumos, lai šī problēma iespējami drīz kļūtu par pagātni,” teica “Coca-Cola” prezidents un izpilddirektors Džeimss Kvincijs.

“Esam apņēmušies rast risinājumu efektīvākai izlietotā iepakojuma pārstrādei. Ar interesi arī sekojam līdzi notiekošajām diskusijām par depozīta sistēmas ieviešanu Latvijā un ceram uz sadarbību ar nozares pārstāvjiem un politikas veidotājiem, lai detalizētāk iepazītos ar piedāvātajiem risinājumiem,” norādīja “Coca-Cola Baltics” franšīzes vadītāja Ieva Matulaitiene.

Vairāki mērķi

Līdz 2030. gadam ar katru “Coca-Cola” tīkla pārdoto pudeli vai bundžu uzņēmums strādās, lai savāktu ikvienu no tā ražotajiem iepakojumiem, sniedzot tiem otro dzīvi. Lai sasniegtu uzstādīto mērķi – savākt 100% izlietoto iepakojumu, uzņēmums investēs mārketinga aktivitātēs un, izmantojot savas zināšanas, strādās, lai sabiedrībai palīdzētu izprast pārstrādes nozīmību un iespējas.

Uzņēmums atbalstīs visa veida izlietotā iepakojuma savākšanu, tajā skaitā arī citu uzņēmumu ražotās pudeles un bundžas. “Coca-Cola” tīkls sadarbosies ar vietējām kopienām, dažādu nozaru pārstāvjiem, klientiem un patērētājiem, vēršot uzmanību uz tādām ar iepakojumiem saistītām problēmām kā iepakojumu piesārņojums jūrās.

Lai sasniegtu uzstādīto izlietotā iepakojuma savākšanas mērķi starptautiski, “Coca-Cola Company” turpina strādāt, lai padarītu visus tās produkcijas iepakojumus 100% pārstrādājamus. Uzņēmums strādā pie dabai draudzīgākiem iepakojumiem, izmantojot vairākkārt pārstrādātas sastāvdaļas un augu valsts sveķus vai samazinot plastmasas apjomu katrā no iepakojumiem.

Jau pārstrādā

Līdz 2030. gadam, “Coca-Cola” tīkls ir apņēmies ieviest iepakojumu, kura sastāvs būtu 50% pārstrādājams. Šīs iniciatīvas mērķis ir uzstādīt jaunu, starptautisku standartu dzērienu iepakojumiem. Šobrīd vairums no “Coca-Cola Company” produktu iepakojumiem ir otrreizēji pārstrādājami. “Pasaule bez atkritumiem” ir nākamais solis uzņēmuma centieniem ilgtspējības nodrošināšanā, kas ietver līdzšinējos panākumus produktu ražošanā patērētā ūdens 100% atjaunošanā.
Uzņēmums sasniedza sev uzstādīto ūdens atjaunošanas mērķi 2015.gadā – piecus gadus pirms uzstādītā termiņa. Šie centieni ir daļa no apjomīgākas stratēģijas, lai kļūtu par apzinīgu dzērienu ražotāju.

“Pudelēm un bundžām nevajadzētu kaitēt mūsu planētai, un mēs ticam, ka ‘bez-atkritumu’ pasaule ir iespējama,” norādīja Dž. Kvincijs. “Tādiem uzņēmumiem kā “Coca-Cola” jābūt līderiem. Patērētājiem visā pasaulē rūp mūsu planēta. Viņi vēlas un sagaida rīcību no uzņēmēju puses, un tas ir ir tieši tas, ko mēs darīsim, aicinot arī citus iesaistīties šajā izaicinājumā.”

“Coca-Cola Company” šo mērķu sasniegšanā sadarbojas ar vairākiem globāliem partneriem – Elēnas Makartūras Fonda iniciatīvu “Jaunajai Plastmasas Ekonomikai”, “Okeāna saglabāšanas/Bez atkritumu jūras aliansi un Pasaules Dabas Fondu”.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+