Foto: LETA

Deklarētā dzīvesvieta nevarēs būt vienīgais kritērijs atlaidēm sabiedriskajā transportā 1

Saeima ceturtdien trešajā lasījumā pieņēma grozījumus Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Kritiski par šo ieceri izteicās opozīcijas deputāti, savukārt koalīcijas pārstāvji to aicināja atbalstīt. Parlamentārietis Jānis Ādamsons (SC) bija rosinājis šo normu tomēr neiekļaut likumā, bet deputātu vairākums viņa priekšlikumu noraidīja.

Ādamsons, uzrunājot deputātus, pauda viedokli, ka šis priekšlikums “ir miris” jau brīdī, kad tas tika iesniegts. Savukārt deputāte Lolita Čigāne (V) uzsvēra, ka kritērijs ir “noteicošs, būtisks rādītājs, pēc kura vērtē, definē, klasificē”. Tātad kritērijs atdala atsevišķo no vispārīgā, kas nav noticis gadījumā, kad Rīgas dome ir nolēmusi, ka atlaides sabiedriskajā transporta pienāksies “rīdziniekiem līdz 75 gadu vecumam”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr arī deputāts Ingmārs Līdaka (ZZS) šaubījās, vai šī likuma norma sasniegs mērķi. “Un tas nozīmē, ka normāli būtu domāt par citu veidu, citu risinājumu,” piebilda politiķis, piebilstot, kā šāds risinājums arī tiek meklēts.

Savukārt parlamentārietis Jānis Urbanovičs (SC) norādīja, ka šī ir pirmā reize, kad Saeimas vairākums tik atklāti ar likuma izmaiņām cīnās ar galvaspilsētas pašvaldību.

Deputāts Arvils Ašeradens (V) gan uzsvēra, ka svarīgākais, kādēļ šī norma tiek virzīta, ir sociālās nevienlīdzības aspekts. Savukārt otrs jautājums ir slikta “Rīgas satiksmes” uzņēmuma pārvalde.

Tikmēr parlamentārietis Andrejs Elksniņš (SC) vērsa uzmanību uz politiķu solījumiem pirms pašvaldību vēlēšanām, kad arī atsevišķi valdības koalīcijas partiju pārstāvji norādīja uz iespēju nodrošināt rīdziniekiem atlaides sabiedriskajā transportā.

Tāpat šodien pieņemtās izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā paredz izveidot Sabiedriskā transporta padomi, kas veidos vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Padome šajā maršrutu tīklā arī organizēs un pārzinās sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Kā ziņots, sākotnēji ierosināts liegt izmantot deklarēto dzīvesvietu kā vienīgo kritēriju atlaižu noteikšanai sabiedriskajā transporta, jo tādu kārtību bija plānots noteikt Rīgā. Tomēr Rīgas domes ārkārtas sēdē šonedēļ apstiprināti jauni noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā, paredzot, ka “rīdzinieki līdz 75 gadu vecumam” no 1.janvāra maksās tikai pusi no jaunā tarifa – 1,20 eiro.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka Rīgas dome 7.oktobrī nolēma paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas saņēmuši “Rīdzinieka karti”, varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.

VARAM uzskata, ka šie noteikumi ir diskriminējoši, un pieprasa veikt izmaiņas, savukārt Saeimā atbalstītas izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.