Itālijas arheologi pārliecināti, ka atraduši “Monas Lizas” kaulus 0

Itālijas arheologi nelielā Florences baznīcā atklājuši kaulus, kuri, kā viņi uzskata, piederējuši Monas Lizas prototipam – Lizai Gerardīni, raksta portāls “Phys.org”.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Florences skaistule, zīda tirgotāja Frančesko del Džokondo sieva Liza Gerardīni, tiek uzskatīta par noslēpumaino sievieti, kas 1503. gadā pozējusi pasaulē slavenākajam portretam, gleznai “Mona Liza / Džokonda”, kurš glabājas Luvras muzejā Parīzē.

Gerardīni pēdējos mūža gadus pēc vīra nāves pavadīja Sv. Ursulas klosterī, kur divas no viņas meitām bija mūķenes. Tur viņa nomira un, visticamāk, arī apbedīta 1542. gadā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Arheologu grupa 2011. gadā sāka atrakt baznīcā esošos skeletus, cerībā atrast “Monas Lizas” prototipa mirstīgās atliekas. Pirmie astoņi skeleti izrādījās pārāk seni, pārējie četri, kas atradās vienā kapā, apglabāti laikā no 1521. līdz 1545. gadam, proti, Gerardīni dzīves laikā.

Arheologi cerēja salīdzināt Sv. Ursulas baznīcas kapenēs atrasto skeletu DNS ar Gerardīni vīra un dēlu mirstīgo atlieku DNS, – viņu kapavieta ir skaidri zināma. Diemžēl, to atrokot, izrādījās – kapavieta atrodas tik mitrā apvidū, ka skeleti gadsimtu gaitā sadrupuši putekļos.

Vienīgais, ko arheologiem izdevās atrast, bija pieauguša cilvēka zobs, no kura paņemt DNS paraugu nav iespējams, norādīja zinātnieku grupas vadītājs profesors Džupioni.

Ja tā padomā: vai “Monas Lizas” smaids ko iegūs vai zaudēs, ja mēs zināsim, ka portretā atveidotā sieviete atdusas Sv. Ursulas baznīcā?

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.