Mobilā versija
+14.9°C
Janīna, Linda
Pirmdiena, 21. augusts, 2017
15. marts, 2017
Drukāt

Lasītājs iesaka būvēt upes ledlauzi (4)

Ledus Daugavā pie Pļaviņām. Foto - LETALedus Daugavā pie Pļaviņām. Foto - LETA

“Latvijas Avīzei” atrakstījis Uldis Priede

“Daugavas radītie pārsteigumi pavasarī ledus iešanas laikā bija, ir un būs. Tos nenovērsīs dažāda ranga darbinieku sanāksmes un dambju veidošana uz privātās zemes. Vajadzīgs oriģināls risinājums turpmākajiem 30 līdz 40 gadiem – upes ledlauzis.

Upes ledlauža pamatā varētu būt samazināti klasiskā ledlauža izmēri, bet ievēroti ledlauža principi – gluds, noapaļots priekšgals un divas dzenskrūves aizmugurē. Kuģa priekšgalā novietots dīzeļmotors un līdzstrāvas ģenerators. Aizmugurē – divi regulējami motori dzenskrūvju piedziņai. Ar atsevišķo dzenskrūvju apgriezienu skaita regulējumu maina kuģa kustības virzienu un pagriež gaitai pretējā virzienā.

Upes ledlauža projektu varētu izstrādāt Latvijas Jūras akadēmija un to uzbūvēt “Rīgas kuģu būvētava”. Pirmajam eksemplāram jābūt kvalitatīvam, tas jāpatentē un jāreklamē. Tad varēs pieņemt pasūtījumus no citurienes. Pirmā upes ledlauža izgatavošana būs dārga. Sērijveida produkcija lētāka.

Vērosim, kam vairāk rūp Daugavas vidusposma labā un kreisā krasta iedzīvotāju labklājība, likumdevējam vai izpildvarai.”

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Savā laikā ceļot Rīgas,Ķeguma,Pļaviņu HES.Uz Daugavas pareizākais variants būtu bijis izrakt kuģojamus kanālus apkārt visiem HES.Tā, lai Daugava visā tās garumā līdz Daugavpilij un tālāk līdz Latvijas un Baltkrievijas robežai, būtu kuģojama. No Latvijas un Baltkrievijas robežai Daugava,ja nemaldos ir pat kuģojama cauri Polockai un Vitebskai.

  2. Nevajag jaunu riteni – sen jau izdomāts ,kā atbrīvot upes no ledus Red river icebraker

  3. Atmiņā, ka kaut kad 80. gadu beigās vai 90. sākumā no Rīgas veda mazu ledus klases velkoni uz Daugavas ūdenskrātuvēm, liekas, to pašu Pļaviņu hesu. Ko viņš tur paveica, neatceros. Atceros, tikai ka pārvešana notika naktī pa īpaši saskaņotu maršrutu, jo bija jānoņem vilciena un trolejbusu kontakttīkli dažās vietās.

  4. Un pāri HES dambjiem ar spārniem, kurus tam lidledlauzim nevajag aizmirst piemontēt. Vai šīs ziņas autors ir arī kaut ko arī dzirdējis par Daugavas dziļumu ledus sastrēgumu vietās un to cik HES ir Daugavā?

Lasītāju aptauja
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Benzīntanku kari

Atsevišķās degvielas uzpildes stacijās Rīgā aizvadītajās dienās sākušies īsti “cenu kari” – vietās, kur konkurējošo firmu “Neste” un “Circle K” benzīntanki atrodas viens no otra netālu, degvielas cenas pamatīgi samazinātas – pat par 10 – 15 centiem litrā. Paši degvielas uzpildes staciju pārstāvji atzīst, ka tā ir cīņa par katru klientu. Autovadītāji pat stāv garās rindās, lai tiktu pie lētās degvielas.

Kādiem jābūt mēneša ienākumiem, lai justos pārticīgi?
Līga Rasnača: Mazo algu celšana noteikti nepieciešama (20)Darba devējiem ir iespēja atalgojumu izlīdzināt, jo viens no reformas mērķiem ir ienākumu nevienlīdzības samazināšana.
Draugiem Facebook Twitter Google+