Mobilā versija
-1.7°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
19. jūnijs, 2012
Drukāt

Lēti – ne vienmēr nozīmē labi


Gata Šļūkas zīmējumsGata Šļūkas zīmējums

Esmu 61 gadu vecs 3. grupas invalīds. Rocība nav liela, bet nolēmu piepildīt savu jaunības dienu sapni – paceļot pa pasauli. Sameklēju ceļabiedrus, rezervēju viesnīcas, atradu pieņemamās cenās “Ryan-air” aviobiļetes, rezervēju piecus lidojumus. Pēdējo ar “Wizz Air”. Bet tad notika nelaime – es pakritu un salauzu gūžas kaulu.

 

Protams, par ceļojumu vairs nevarēja būt ne runas. Un mani ceļabiedri arī bez manis baidās braukt – viņi nepārvalda nevienu svešvalodu. Kad iznācu no slimnīcas, ķēros pie vēstules rakstīšanas kompānijai “Ryanair”. Nosūtīju faksu, taču atbildi nesaņēmu. Savukārt “Wizz Air” pārstāve pa telefonu krieviski pateica mīklainu frāzi “atgriežamā summa pārsniedz pasūtījuma summu”, un tāpēc viņi nevar neko atmaksāt…

Bez kādām problēmām es atcēlu viesnīcu rezervāciju, izmantojot booking.com. Kāpēc ar aviokompānijām ir tādas ķibeles?

Man te viens cilvēks gudri “pamācīja”, ka vajadzēja apdrošināt šo ceļojumu, un tad es bez problēmām saņemtu naudu atpakaļ. Vai tad? Es vienmēr, dodoties tālāk no mājām, apdrošināju ceļojumu, bet cik zinu, šī apdrošināšana attiecas uz ceļojumu medicīnisko izdevumu segšanu un bagāžas nozaudēšanu, nevis uz “atteikšanos” lidot.

Liktenis mani tā jau ir sodījis, un te vēl cilvēki aplaupa. Es taču maksāju par pakalpojumu, nevis par iespēju to izmantot.

Ir jau gan vēl viena iespēja – pārdot biļetes, pārformējot katru uz cita cilvēka vārdu, bet “Ryanair” par katru maršruta pārformēšanu prasa virs 100 eiro. Nav slikts ķēriens faktiski ne par ko.

Aleksandrs Sīlis

 

Aviokompānijas “Ryanair” komunikācijas nodaļas vadītājs Stefens Maknamara skaidro, ka biļetes neizmantošanas gadījumā “Ryanair” neveic atmaksu.

 

“Pasažieri var pieprasīt nodokļu kompensāciju, taču gadījumā, ja šī summa ir mazāka par aviokompānijas sniegtā pakalpojuma izmaksām, nekāda kompensācija netiek atmaksāta,” teic S. Maknamara. Kā ziņoja mūsu lasītājs A.Sīlis, līdzīgi viņam atbildēja arī aviokompānijas “Wizz Air” pārstāvji.

 

Lidostas “Rīga” sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sarmīte Rinmane piekodina, ka, pērkot biļeti internetā, ir jāiepazīstas ar aviokompāniju nosacījumiem, tajā skaitā iespējamo biļešu samainīšanu, ceļojuma atcelšanu u. tml. Katrai lidsabiedrībai ir savi nosacījumi, un ļoti bieži viens no tiem ir, ka aviobiļetes bez atsevišķas samaksas nav maināmas un nauda par tām netiek atmaksāta. Patērētāju tiesību aizsardzības centra informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane: “Diemžēl Eiropas Savienībā spēkā esošie normatīvie akti nenosaka pienākumu aviokompānijai atmaksāt pasažierim naudu par biļetēm, ja pasažieris tās neizmanto kādu savu apstākļu dēļ. Ja ir izveidojusies situācija, ka pasažieris nevar izmantot biļetes, protams, viņam ir tiesības vērsties pie aviokompānijas un lūgt rast risinājumu.” Sanita Gertmane iesaka līdzīgās situācijās mēģināt sameklēt savā vietā citu personu vai arī mēģināt pārcelt lidojumu uz citu laiku, ja šādas iespējas piedāvā aviokompānija, pie kuras klients ir vērsies.

“Šajā gadījumā biļetes nav atmaksājamas, jo abas šīs aviokompānijas ir zemo izmaksu kompānijas. Rezervācija internetā ir lētāka, taču, ja cilvēks nevēlas pakļaut sevi līdzīgām problēmām ar aviokompānijām, labāk ir vērsties pie ceļojuma aģentiem, kuri dažādu atgadījumu brīdī centīsies un varbūt varēs atgūt naudu,” iesaka ceļojuma aģentūras “Latvia Tours” direktore Ieva Keiša. Konkurences padomes pārstāvji savukārt teic, ka mūsdienās tirgū ir gan lētāki, gan dārgāki lidojumu piedāvājumi, un tas tikai norāda uz to, ka pastāv konkurence gan ar cenu, gan ar kvalitāti, kas nav nekas slikts. Patērētājs no šāda veida konkurences esot tikai ieguvējs, jo ir pietiekami informēts un tādējādi var izvērtēt gan lētākā, gan dārgākā piedāvājuma atšķirības, tajā skaitā attiecībā uz biļešu apmaiņas iespējām un nosacījumiem – vērtē Konkurences padomē.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+