Mobilā versija
Brīdinājums -0.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
26. augusts, 2015
Drukāt

LIZDA: Šķiet, valdība nevēlas atrisināt pedagogu algu jautājumu (18)

Foto-LETAFoto-LETA

Inga Vanaga.

Jautājums par pedagogu algu modeļa ieviešanu dzīvē netuvojas noslēgumam, tāpēc Latvijas Izglītības un zinātnes arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētājai Ingai Vanagai šķiet, ka minētā jautājuma izskatīšanā no atbildīgo amatpersonu puses ir jūtama nevēlēšanās atrisināt to.

Intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” Vanaga sacīja, ka pedagogu algu jautājumu mēģinās atrisināt sarunu ceļā un tikai brīdī, kad būs izsmeltas visas iespējas, LIZDA rīcība būs krietni asāka.

“Man nepārtraukti jautā par piketiem un streikiem, taču mēģināsim šo jautājumu atrisināt mierīgā sarunu ceļā, lai gan pedagogu pacietības mērs ir izsmelts,” sacīja Vanaga.

Vanaga pastāstīja, ka arodbiedrība plāno tikties ar visām Saeimas frakcijām, lai tām skaidrotu, cik nozīmīgs ir pedagogu algu modeļa ieviešanas jautājums, jo pagaidām valdošā neziņa un neskaidrības minētajā jautājumā pedagogus sākusi šķelt.

“Mēs neprasām, lai minētais jautājums tiktu atrisināts uzreiz, bet gan, lai tiktu ievērots spēkā esošais likums un pedagogu algu modeļa ieviešana virzītos uz priekšu atbilstoši grafikam,” sacīja Vanaga.

Jau ziņots, ka šodien LIZDA padomes sēdē ar izglītības un zinātnes ministri Mārīti Seili plānots pārrunāt galvenos jautājumus pedagogu darba samaksas jaunā modeļa virzībā.
Kā aģentūru LETA informēja LIZDA pārstāve Dita Kalniņa, arodbiedrība konceptuāli devusi akceptu izstrādātajam modelim, taču joprojām no Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) puses gaida konkrētu rīcību saistībā ar LIZDA izstrādāto pedagogu algu paaugstināšanas grafiku un neatliekamajiem pasākumiem pirms modeļa ieviešanas 2016. gadā.

Padomes sēdi Latvijas Brīvo arodbiedrību namā, Bruņinieku ielā 29/31, 2.stāva zālē, plkst.13 atklās LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga, izceļot svarīgākos jautājumus arodbiedrības darba kārtībā saistībā ar jauno mācību gadu un pedagogu darba samaksas modeli.

No Seiles tiek gaidītas konkrētas atbildes par tālāko modeļa virzību, ņemot vērā, ka LIZDA paudusi nostāju neatbalstīt izstrādāto modeli, kurā nav paredzēts pedagogu algu paaugstināšanas grafiks un netiek ņemti vērā būtiskākie arodbiedrības iebildumi.

Pievienot komentāru

Komentāri (18)

  1. Protams, ka nevēlas! Atbildēt

    Izglītota tauta “ūjinātājiem” ir bīstama!

  2. Apriebushies tie skolotaaji…………..

    • Heiteriem un skolotāju nīdējiem neapmierinošs vērtējums demokrātijas stundā un jāpaliek uz otru gadu! Skolotāji rāda priekšzīmi kā demokrātiskā sabiedrībā ar legāliem un nevardarbīgiem līdzekļiem jācīnās par taisnīgumu un materiālā stāvokļa uzlabošanu. Un laikam jau dažiem skauģiem un nezinīšiem tas nepatīk, ka ir tāda LIZDA, kas māk un spēj iestāties par savu biedru interesēm.

    • vai Jūs no valdības?

  3. Vai patiešām kāds beidzot nevar realizēt izglītības reformu!
    Nu nav taču normāli, ka laukos dažviet uz vienu skolēnu ir divi skolotāji!

  4. Sev pāri nedarīs. Tankiem gan vajag, jo kā marionetes nevar ignorēt tēvoča vēlmes. Skolotāji iztika un iztiks………….

  5. Lai vispirms iemācās izaudzināt paaudzi, kas strādās Latvijā un maksās nodokļus, tad algas būs. Patreiz tik vien prot kā Rietumiem oficiantus mācīt. Cik var ņaudēt – 3 mēnešus atvaļinājums, 30 stundu darba nedēļa, nez cik tur tās slodzes savācas – vēl nav labi.

    • Gati, vispirms jaunā paaudze jāiemācās audzināt vecākiem, šo savu atbildību gribat prasīt no skolotājiem.

  6. Vispirms ir jāsamazina skolu un skolotāju skaits, pēc tam jādomā par algu palielināšanu.
    Šai ambiciozai dāmītei, kas iepriekš saeimā nāca ar absudriem likumu grozījumiem, vispirms būtu jādomā par skolēniem un tad par skolotājiem.

  7. Finansējums ir jau šobrīd Atbildēt

    Daudzās mazpilsētās – bijušajos rajona centros, pavisam netālu viena no otras, tiek uzturētas 3-4 vispārizglītojošās skolas (šeit neieskaitu vakarskolas un speciālās skolas), kurās mācās tāds bērnu skaits, kuriem visiem atrastos vieta 2 vai pat tikai 1 no šīm skolām. Protams, tiek uzturēta atbilstoša skolotāju armija. Pašvaldības mīļā miera labad skolas neapvieno, tādēļ skolotāju algas ir mazas un viņi brauc piketēt. Tajā pat laikā uz šo mazpilsētu pēc principa “nauda seko skolēnam” aizripo pieklājīga naudas summa, kuru, izdalot uz mazāku skolotāju skaitu, varētu maksāt itin pieklājīgas algas.

    • Pilnīgi piekrītu. Vismaz administrācijas līmenī varētu izdarīt samazināšanu, bet arī to nedara. Atalgojuma noteikšanas veids arī ir nepareizs, par kontaktstundām tik, par burtnīcām tik…tad jau daudzās profesijās tā varētu noteikt, bet tomēr ir noteiktas nemainīgas amatalgas. Skolotāji strādā (darba laika uzskaites tabulās) milzīgu skaitu stundu, bet ap trijiem pēcpusdienā skola ir tukša. To redz bērnu vecāki un pārējie mierīgās valstiņas iedzīvotāji un nesaprot. Ir jāmaina atalgojuma sistēma. IZM vajag par ministru ielikt kādu uzņēmēju, viņš atalgojuma lietas sakārtot ātri. Tagad tikai tāds babkoma tirgus visu laiku.

  8. Latvijas vispārizglītojošās skolās 88% skolotājas, sievišķīga skološana, sievišķīgi puiši => Latvijai sievišķīgi risinājumi … => neizpratne, kāpēc neveicas …

    • un dominē sievišķīgi komentāri

    • Latvija saņemies ! Atbildēt

      sievietēm vairāk patīk process kā rezultāts, tāpēc Latvija ir nemitīgos procesos, no viena grāvja otrā grāvī 🙁

      • nonāk pie jauniem un neordināriem risinājumiem!! Bet vairāk vīriešu piešķirtu vairāk respektu un citādāku skatījumu uz lietām, kas būtu vēlams un veicināms pienesums Latvijas Izglītības sistēmai! Vairs tikai latviešu klasikā var lasīt par laikiem, kad lielākā daļa skolotāju bija vīrieši…

  9. valdība vēlas tikai luņot un dasudz kaposta saņemt. bet jārisina! un viena lieta jāgādā – garantija izglītībai! kurpēm gads garantija un daudz ilgak parasti nelietojam, bet izglītību lieto (platas ar diplomu!) visas dzīves garumā.
    karroče, vajag ieviest izglītību ar garantiju līdz pensijas vecumam. vismaz pirmās 4÷7 klases. garantija izpaužas tā – ja kāds elektriķis, santehniķis, žurnaļuga vai depu†āts ar 2 vai 3 augstajām izglītībām nezina to, ko māca līdz 5. klasei un nezināšana viņam traucē darbā, viņu par baltu velti «pārmāca» un skola maksā par atraušanu no ražošanas, bet skādi atvelk no skolotāju algām vai pensijām.

  10. Ja skolēnu skaits ir samazinājies par 1/3 daļu, tad pateikt, ka 1/3 skolotāju ir lieki- kurš muzdrošināsies. Tāpat bailes ir samazināt skolu administratīvo aparātu – ja skolā ir 70 skolēnu un tad cik to, kuri ” vada” vaio pareizāk pavada laiku un klasēs neko nemāca – šeit nedomāju slotas, autobusa vai pavārnicas vadīšanu…

    • Nosauc konkrētu skolu, klasi, skolotāju, kurš klasei neko nemāca.Muldētāji ! Paši ar saviem bērniem netiek galā, skolu un skolotājus sunī ! Infantīla domāšana !

Krīgers jūsmoja par Ušakova kaķiem. Vai viņš ies politikā? (6)"Dusmīgo" Pēteri Krīgeru varētu nomainīt "diplomāts" Egils Baldzēns, taču ir arī citi interesenti
Draugiem Facebook Twitter Google+