Mobilā versija
-0.3°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
17. augusts, 2012
Drukāt

Pauls atmaksājis “Krājbankas” pieprasītos 100 latus

Foto - LETAFoto - LETA

Komponists Raimonds Pauls šodien atmaksājis “Latvijas Krājbankas” (“Krājbankas”) administratoru pieprasītos 100 latus, kas viņam iepriekš izmaksāti bankas kļūdas dēļ.

“Šodien samaksāju tos 100 latus, jo gribu no tā zaņķa tikt ārā,” aģentūrai LETA uzsvēra Pauls.

Komponists minēja, ka citās valstīs cilvēki nav mierā ar to, kā ar viņiem izrīkojas, taču Latvijā tauta ar daudz ko ir mierā. Viņš norādīja, ka vēlas no šīs lietas tikt ātrāk prom un turpmāk viņš dzīvos, kā māk.

Latvijas Televīzija 15.augustā ziņoja, ka Pauls, kurš “Krājbankā” zaudēja gandrīz miljonu eiro (700 000 latu), saņēmis bankas administratora parakstītu brīdinājuma vēstuli, kurā pieprasīts, lai komponists atmaksā 100 latu, kuri viņam izmaksāti bankas kļūdas dēļ. Vēstulē norādīts, ka banka, izmaksājot 70 000 latu kompensāciju no noguldījumu garantijas fonda, pārmaksājusi Paulam 100 latus, kuri 14 dienu laikā jāatmaksā bankai, pretējā gadījumā pret viņu tikšot celta prasība tiesā.

“Krājbankas” administratora kompānijas “KPMG Baltics” sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis biznesa portālam “Nozare.lv” skaidroja, ka situācija ar kļūdainajiem aprēķiniem par garantēto atlīdzību pārmaksām radusies pērn laikā no 23. līdz 26.novembrim, kad banka sagatavoja informāciju par garantēto atlīdzību klientiem, balstoties uz bankas informācijas sistēmā esošajām ziņām, kur nebija ņemta vērā visa informācija par maksājumiem.

Lielākā daļa klientu, kuriem ir izveidojusies garantētās atlīdzības pārmaksa – tādi ir daži desmiti – ir fiziskas personas, kuras laika periodā no 23. līdz 26.novembrim bija ar kartēm izņēmušas naudu no bankomātiem vai klientu apkalpošanas centros, taču minētās summas bankas informācijas sistēma neieskaitīja, aprēķinot garantēto atlīdzību.

Otra klientu grupa, kuriem ir izveidojusies pārmaksa, ir klienti, kuri bija veikuši maksājumus ar norēķinu kartēm, bet par šiem maksājumiem garantijas atlīdzības aprēķināšanas brīdī banka nebija saņēmusi visu informāciju, informēja Fīrmanis.

“Cilvēcīgi, protams, ir saprotama Paula kunga situācija, taču tāds šobrīd ir likums, kas administratoram ir stingri jāievēro, pildot bankas maksātnespējas administratora pienākums,” norādīja “KPMG Baltics” pārstāvis.

Zvērināts advokāts Aldis Gobzems savukārt norāda, ka neviens Latvijas Republikas likumdošanas akts tiešā veidā neparedz tiesisku pamatu naudas līdzekļu atprasīšanai gadījumos, kad kreditoram ir veikta pārmaksa no Noguldījumu garantiju fonda, turklāt ja gadījums ir strīdīgs.

Advokāts uzskata, ka gadījums ar Paulu norāda uz maksātnespējas administratora nekompetenci, jo, tas, ka tiek izmaksāts vairāk, nozīmē, ka kāds savus darbus ir veicis nevērīgi attiecībā pret kreditoru kopuma interesēm, un tikai būtu loģiski, ja viņš saņemtu piemērotu sodu. “Šajā gadījumā kreditoram naudas aprēķinu un izmaksu veica Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK), pret kuru arī “KPMG Baltics” bija jāvēršas, jo ne jau kreditori, kas saņēmuši daļu līdzekļu, ir pārkāpuši likumu, bet gan tie, kas attiecīgos līdzekļus ir izmaksājuši,” skaidroja advokāts.

Tai pat laikā Fīrmanis akcentē, ka administratora pienākums, kas paredz administratoram prasījuma tiesības pret noguldītājiem par pārmaksāto garantēto atlīdzību atmaksu Noguldījumu garantiju fondam, noteikts Noguldījuma garantiju likuma 14.1 pantā. Pēc tā skaidri secināms, ka noguldītājiem, kuriem ir izveidojusies garantētās atlīdzības pārmaksa, ir pienākums pārmaksāto garantēto atlīdzību atgriezt Noguldījumu garantiju fondā pēc administratora pieprasījuma.

Jau ziņots, ka Pauls par maksātnespējīgu atzītajā “Krājbankā” dažādās valūtās zaudējis visus sava mūža ietaupījumus – gandrīz miljonu eiro (700 000 latu). Komponists saņēmis 70 000 latu kompensāciju.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+