×
Mobilā versija
+16.8°C
Mirta, Ziedīte
Piektdiena, 20. aprīlis, 2018
3. janvāris, 2018
Drukāt

Piecas lietas, kas jāzina par transportlīdzekļa norakstīšanu (15)

Ilustratīvs attēls. Foto - LETAIlustratīvs attēls. Foto - LETA

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ir apkopojusi piecas svarīgākās lietas, kas jāņem vērā, norakstot transportlīdzekli.

Ja automobilis ir nolietots un to nav paredzēts izmantot ceļu satiksmē, CSDD atgādina, ka šāds transportlīdzeklis ir jānodod sertificētā transportlīdzekļu apstrādes uzņēmumā, kurš to norakstīs CSDD reģistrā. Informācija par apstrādes uzņēmumiem ir atrodama CSDD mājaslapā.

Pēc automobiļa nodošanas apstrādes uzņēmumā transportlīdzekļa īpašnieks saņems likvidācijas sertifikātu.

Transportlīdzekļa norakstīšana CSDD ir bez maksas, un, norakstot transportlīdzekli, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis nav jāmaksā. Prakse rāda, ka apstrādes uzņēmums, pieņemot norakstīšanai transportlīdzekli, automobiļa īpašniekam pat samaksā vairāk kā metāllūžņu vērtību.

Ar norakstītu transportlīdzekli piedalīties ceļu satiksmē aizliegts, un aizliegts to turpmāk reģistrēt kā transportlīdzekli.

Ja īpašumā reģistrētais, bet nolietotais transportlīdzeklis netiek norakstīts, tas nākotnē var radīt sarežģījumus nodokļu piemērošanā un, iespējams, kādu nepieciešamu pabalstu saņemšanā.

Pievienot komentāru

Komentāri (15)

  1. Pēc 5 gadiem var norakstīt elektroniski nekur bav jābrauc pat numurus var atstāt par piemiņu.

  2. Ja nav citiem pa kājām, tad nevienam .. nav tiesību noteikt, ko es ar savu n o p e l n ī t o vāģi daru !!!
    Boļševistiski-žīdiska aplaupīšana tā ir !!!!!

  3. Eu, LA, varbūt uztaisiet rakstiņu, kā patiesībā ir, nevis atgremojot piespēlēto INFO?

    Tikai lūdzu nedodiet to Atim darīt, būs sviests!

  4. Kādas muļķības!!!… Par transportlīdzekļa nodošanu utilizācijā vairāk neviens NEMAKSĀ, bet vēl ietur 25€.par akta izdošanu.

    • Mus ATKAL !!! mulko. Izmanto dienesta stavokli, kas, ka zinam, ir pretlikumigi, lai kadiem uznemumiem nodrosinatu stabilu pelnu.

  5. ari izlietotie prezervativi bus obligati janodod kada ar CSDD saistita uznemuma?

    • Pat braucot garam Csdd bus jaapstajas, janometas celos un jaludzas, ka dievi.., kuri ar valdoso atbalstu sevi par tadiem iecelusi, neizdoma vel kadu musu pazemosanas un pretlikumigas naudas izspiesanas veidu

    • Jā arī prezervatīvi jānodod CSDD kopā ar numura zīmi!

  6. Kāds murmulis šo rakstījis. Nodod numura zīmes CSDD un tirgo pa detaļām. Jo pieņemot norakstīšanai, neizmaksā reālo atlikušo metāllūžņu vērtību.

    Vai raksta autors dzīvo ārpus Latvijas?

    Atis Jansons jau paspīdēja par autobusu biļetēm degvielas cenu saistībā. Atis laikam ir psihiski debīls, ja nezin ka Rīgā dārgāk pārvietoties ar sabiedrisko transportu, nekā ar savu auto…

    • ja auto sen sadalits sastavdalas, detalas, un nekas no ta nav palicis pari, pat Nr?
      Palikt par muzigu CSDD terorizejamu beztiesigu kilnieku, kuram atnemtas pat iespejas to luzni norakstit, jo nav ko atdod ta draugiem – luznu uzpircejiem?
      Sausmas, kas saja valsts parodija notiek? Pat ar SAVIEM luzniem cilveks nevares rikoties pec saviem ieskatiem?
      Varbut driz bus ari tikai 1 partija, par kuru drikst balsot…, bez variantiem?

  7. Gribetu gan, lai problema, kura maksligi radita, visdrizak, lobejot savejos parstradatajus, tiktu ne vien pacelta, bet adekvati risinata, to obligato atcelot, jo tas neka neatbilst jebkura auto ipasnieka tiesibam rikoties ar savu mantu pec saviem ieskatiem. Tadejadi parkapk°jot gan privatumu, gan tiesibas uz to, faktiski idibinot sovjetiski birokratisku diktaturu, kas demokratija nav pielaujama principa.
    Kads pie varas tikusais ir to launpratigi izmantojis sava, jeb draugu intereses.
    Lidz ar to faktiski pasludinot, ka es savu auto drikstu tikai atdot, uzdavinat tiem, nevis rikoties pats, kas jau ir pretlikumigi no jebkura viedokla.
    Ja es sava veca auto detalas izmantoju, varbut tiesi tada pasa modela cita auto remontam, rezerves dalam, virsbuves blekus uzsitu uz skunisa jumta, vai tml, un nekas nododams nepaliek pari, tad kas sanak, ka tas auto nebus neka norakstams un skaitisies man muzigi muzos? Pilnigs absurds, ja neteikt – nekaunigs parstardataju lobijs neskatoties ne uz ko.

    • ka nekauniba un neierobezota vara izpludusie birokrati uzprasas uz kartejo tiesvedibu pret to lobeta biznesa obliigatu iesaisti katra auto ipasnieka dienaskartiba.
      Protams, ka tiem vienalda nozagta valsti, jo pasiem personigi ne par ko nav jaatbild

  8. Gribetu gan, lai problema, kura maksligi radita, visdrizak, lobejot savejos parstradatajus, tiktu ne vien pacelta, bet adekvati risinata, to obligato atcelot, jo tas neka neatbilst jebkura auto ipasnieka tiesibam rikoties ar savu mantu pec saviem ieskatiem. Tadejadi parkapk°jot gan privatumu, gan tiesibas uz to, faktiski idibinot sovjetiski birokratisku diktaturu, kas demokratija nav pielaujama principa.
    Kads pie varas tikusais ir to launpratigi izmantojis sava, jeb draugu intereses.
    Lidz ar to faktiski pasludinot, ka es savu auto drikstu tikai atdot, uzdavinat tiem, nevis rikoties pats, kas jau ir pretlikumigi no jebkura viedokla.
    Ja es sava veca auto detalas izmantoju, varbut tiesi tada pasa modela cita auto remontam, rezerves dalam, virsbuves blekus uzsitu uz skunisa jumta, vai tml, un nekas nododams nepaliek pari, tad kas sanak, ka tas auto nebus neka norakstams un skaitisies man muzigi muzos? Pilnigs absurds, ja neteikt – nekaunigs parstardataju lobijs neskatoties ne uz ko.

  9. Ļoti ”sekli” aprakstīts. Var rasties maldīgs priekšstats par auto norakstīšanu.

    • Vai pat varētu teikt, ka tikai jautājumus raisoši. Vai obligāts ir uzņēmums, starpnieks, jo noraksta CSDD, bet to darot uzņēmums? Kā ar iepircēju prasību, ka auto jābūt pilnā komplektācijā? Ko darīt, ja auto bijis rezerves daļu donors?

      Rakstā (mute ga neveras lietot šo vārdu) max var atras 2 lietas, kas jāņem vērā! 1)jādod uzpircējiem 2)vairs nedrīkstēs braukt.

      Tak varbūt vajag pameklēt vēl kādu dzīvu palikušo žurnalistu, nevis aizpildīt info telpu ar studentiņu mokām.

Draugiem Facebook Twitter Google+