Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
29. septembris, 2015
Drukāt

Pieci padomi velosipēdistiem

Foto-LETAFoto-LETA

Latvijas Riteņbraucēju apvienības dati liecina, ka vidēji 18% velosipēdistu turpina braukt arī pēc vasaras beigām.

Vienos tas izraisa apbrīnu, citos izbrīnu, taču pašiem riteņbraucējiem liek kļūt piesardzīgākiem, lai netraumētu ne sevi, ne citus satiksmes dalībniekus. “Nav tādas velo sezonas, jo brauc visu gadu – gan slapjdraņķī aiz polārā loka, gan Āfrikas karstumā. Mainās laika apstākļi un tehniskais aprīkojums, ko jāprot izvēlēties un izmantot katrai situācijai atbilstoši, taču ir gadījumi, kad vainu nevar novelt uz laiku vai inventāru, bet tikai uz paša rīcību konkrētajos apstākļos,” ir pārliecināts Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks, sniedzot vērtīgus padomus sadarbībā ar Latvijas Apdrošinātāju asociāciju.

 

1. Esi pamanāms

Neviens apzināti neizraisa ceļu satiksmes negadījumus, taču tie notiek, jo kāds palicis nepamanīts, tāpēc ņem vērā, ka tumšajā laikā velosipēdam priekšā jādeg baltam lukturim, bet aizmugurē sarkanam, savukārt apģērbam vēlams būt ar atstarojošiem elementiem.

 

2. Ja nav veloceliņa, drošāk braukt pa brauktuvi, nevis ietvi

Autovadītāji, caur vējstiklu vai sānskata spoguļos skatoties, daudz labāk var pamanīt riteņbraucēju, kas atrodas uz brauktuves, jo, nogriežoties pa labi vai kreisi, dažkārt nav iespējams ieraudzīt to, kurš brauc pa ietvi un vēlas šķērsot brauktuvi, sevišķi tumšā laikā. Pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības rīcībā esošās informācijas, visvairāk ceļu satiksmes negadījumu no visiem, kuros iesaistīti velosipēdisti, notikuši krustojumos.

 

3. Izvēlies drošu attālumu starp velosipēdu un brauktuves malu

Otrajā vietā ir negadījumi, kas notikuši, autotransportam neievērojot distanci vai intervālu. Lai no tā izvairītos, jāietur stabils attālums starp velosipēdu un brauktuves malu, nevis pretēji. Pieredze rāda – jo tuvāk brauktuves malai minas riteņbraucējs, jo tuvāk to apdzen autovadītājs. Pieklājības un saprāta robežās braucot tālāk no malas, autovadītājs respektē un izvairās apdzīt riteņbraucēju, iebraucot pretējā joslā vai piespiežot to pie apmales.

 

4. Ievēro atbilstošu ātrumu

Vēl viens arguments, lai nebrauktu pa ietvi, ir biežie negadījumi, kas rodas, autovadītājam izbraucot no vārt­rūmēm un nepamanot pa ietvi braucošo velosipēdistu – tie ieņem trešo vietu. Ja tomēr izvēlies braukt pa ietvi, turies tuvāk brauktuves malai un ievēro ātrumu, kas ļaus laikus apstāties un izvairīties no negadījuma.

 

5. Izvērtē riskus – arī velosipēdistiem ir pieejama civiltiesiskās atbildības apdrošināšana

Lai cik apzinīgi un piesardzīgi mēs būtu, kļūdīties var ikviens, tāpēc izvērtē riskus un pajautā savam apdrošinātājam par civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas iespējām velosipēdistiem. Tādējādi gadījumā, ja izraisīsi ceļu satiksmes negadījumu, tev nebūs jāsedz citām iesaistītajām pusēm nodarītie zaudējumi.

Pievienot komentāru

Revolūcija, kas nes attīstību un briesmasTāpat kā cunami vilni, cilvēki digitālās tehnoloģijas sākumā vilni apbrīno, neapzinoties tā spēku un ātrumu
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+