Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
2. jūnijs, 2015
Drukāt

Pieņem jaunus ceļu satiksmes noteikumus velosipēdistiem (11)

Foto - LETAFoto - LETA

Ikgadējā Tvīda brauciena jeb seno velosipēdu un retro tērpu parādes dalībnieki pie Brīvības pieminekļa.

Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos jaunos ceļu satiksmes noteikumus, kas tostarp attiecas uz velosipēdistiem, aģentūra BNS uzzināja Ministru kabinetā.

Noteikumu mērķis ir uzlabot ceļu satiksme drošību, jo īpaši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju, velosipēdistu – drošību, kā arī veicināt dažādu satiksmes dalībnieku savstarpēju līdzās pastāvēšanu.

Precizētas vairākas jau esošās ceļu satiksmes drošības normas, kā arī paredzētas jaunas. Piemēram, būs iespējas uzstādīt maināmās ceļazīmes, ieviest jaunus horizontālos apzīmējumus uz ceļiem, nodalīt uz velosipēdistiem un mopēdistiem attiecināmās prasības, kā arī atļaut elektromobiļiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām, norāda Satiksmes ministrija.

Īpaša uzmanība pievērsta ar velojomu saistītajiem jautājumiem. Jauninājumi paredz, ka ietves arvien vairāk tiek atvēlētas gājējiem, bet velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves. Tādejādi riteņbraucēji aicināti būt aizvien atbildīgāki ceļu satiksmē – plānot savus maršrutus un pieņemt katrai situācijai atbilstošāko lēmumu.

Tiks veicināta velobraucēju braukšana pa velo infrastruktūra un ielas braucamo daļa. Taču, ja braukšana pa brauktuvi nav iespējama, nav atbilstoša infrastruktūra vai šāda pārvietošanās ir bīstama, piemēram, ņemot vērā satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, izņēmuma gadījumos velosipēdistiem ir saglabāta iespēja pārvietoties pa ietvi. Šādā gadījumā velosipēdistam, tāpat kā līdz šim, jāatceras, ka braucot pa ietvi, jāizvēlas braukšanas ātrums, kas netraucē vai neapdraud gājējus. Stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka.

Precizētas, skaidrāk noteiktas un dažādotas iespējas veikt kreiso pagriezienu, pirms tam pašam velosipēdistam izvērtējot satiksmes intensitāti un pieņemot lēmumu par drošāko un atbilstošāko manevra veikšanas veidu, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas.

Velosipēdistiem atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes.

Saistībā ar velobraucēju drošību, svarīga ir arī esošās un veidojamās infrastruktūras iespēju sabalansēšana ar satiksmes dalībnieku vajadzībām un vēlmēm, uzsver Satiksmes ministrija. Tādēļ, lai nodrošinātu pārdomātu velobraucēju dalību satiksmē, projekta izstrādes gaitā notika sadarbība un diskusijas partneriem, piemēram, ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību, Latvijas Pašvaldību savienību, citām ministrijām.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss norādīja, ka ir pārliecināts – jaunie noteikumi palīdzēs uzlabot drošību uz Latvijas ceļiem. “Kaut arī pēdējā laikā ceļu satiksmes drošības jomā ir darīts daudz, taču šobrīd ir jādomā par jauniem pasākumiem. Kā jau iepriekš esmu akcentējis – svarīgākie ir mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki un šis ir viens no darbiem, kas ved uz kopēju mērķi uzlabot ceļu satiksmi kopumā, bet jo īpaši akcentējot mazaizsargāto dalībnieku drošību,” pauda ministrs.

Pievienot komentāru

Komentāri (11)

  1. Kā iemācīt gājējiem neiet pa veloceliņu? Tas ir tik bīstami! Rīgā pie Teikas regulāri redzu gājējus stāvam vai dziļdomīgi lēni ejam pa veloceliņu neprognozējamā virzienā….

    • Bet ko darít man ja esmu ar mazu bérnu vietá kur NAV VELO TAKA uz 1 metru platas ietves un velosipēdists nedomā pat dot man ceļu ,un pajautājot vai esmu uz velo celiņa dabūju ar riteni pa kāju-šeit tie konflikti rodas . vajag cienīt un respektēt vienam otru,nevis velosipēdistiem iedomāties ,ka velo celiņš ir neskaramā vieta gājējiem, tapat kā mēs gājēji NEGRIBAM būt bailēs ka tik kāds neuzbrauc uz GĀJEJU IETVES.

  2. Kļūda ir elektromobiļiem atļaut kustību pa sabiedriskā transporta joslām. Neviens šodien nevar prognozēt elektromobiļu attīstības intensitāti. Varbūt elektromobiļu skaits strauji pieaugs pēc gada, varbūt pēc 10 gadiem, kad tas sāks traucēt sabiedriskā transporta kustībai un atkal būs jāmaina CSN. Nevar taču tik bieži mainīt CSN.

  3. Tas redaktorrs saprrot krieve kuļture.

  4. “Tiks veicināta velobraucēju braukšana pa velo infrastruktūra un ielas braucamo daļa.”
    ————————————-
    Vai šajā portālā redaktors ir no Putlerlandes?

  5. Jani! Tapec ka lv,vel talu liz attistibai un taiskaita ka cienu pret velobraucejiem.Arzemes tos velobraucejus iemacijusi cienit,bet veikala un vispar godigi sakot,nav nekadas cienas nekur.Malaci velobrauceji ka,brauc,mazliet kaut naudu saekonomes.

    • Latvietis saka “ietaupīs”, bet krievu duņa saka “saekonomes”.

    • Attīstība ir tur, kur esam mēs, un tik tālu līdz tai, cik mēs gribēsim. Kā būtu, ja mēs viens otru beidzot beigtu grauzt.? Problēma nav gājēji un riteņbraucēji, jo esam salikti uz viena kvadrātmetra. Problēma ir neeksistējošie velo celiņi. Kapēc citās pilsētās, kuras arī ir celtas viduslaikos, vieta celiņiem atradās, bet pa mūsu pilsētu mašīnas braukā četrās joslās, piesārņojot gaisu un neviens pat neredz problēmu? Mums nekad nebūs vecās Eiropas attīstības, kamēr turpināsim saimniekot kā padomju savienībā. Katrs pats lai uzdod sev jautājumu, ko viņš dara attīstības labā, un tikai pēc tam lai rej uz citiem.

  6. Beidzot! Kā velosipēdists un autovadītājs pilnībā atbalstu jaunos noteikumus. Nesaprotu kāpēc visur citur Eiropā velosipēdisti brauc pa ceļu, bet pie mums traumē gājējus. Būtu arī jābūt obligātai prasībai par elementāru velosipēdistu apliecību ieviešanu, jo vairums velosipēdistu brauc pilnībā ignorējot ceļu satiksmes noteikumus un elementāru pieklājību.

  7. Stāsts par velobraucējiem, šīs pilnīgi absurdās izmaiņas bez atbilstošas velo-infrastruktūras, manuprāt, ir vienkārši noziedzīgs. Velobraukšana pa ietvi ir padarīta vienkārši nesaprotama. Kad drīkst un kad nedrīkst, vispār neskaidrs. Kurp ved šāds juceklis? Es domāju ļoti vienkārši – tas provocē konfliktus un jā – velobraucēju nāves gadījumus. Kam tas bija nepieciešams? Cik gājējus ir nogalinājuši velosipēdisti? Šai gadījumā ideāla taisnība nav nevienai no pusēm, taču kā tas atsvērs nedrošības, dzīvības risku pieaugumu tajā brīdi, kad jūs pārvietosities ar divriteni?

Draugiem Facebook Twitter Google+