Foto: evija Trifanova / LETA

Režisors: Operas “Burvestība” un “Pajaci” ir par laiku, kas iznīcina visu 0

Operas “Burvestība” un “Pajaci”, kas piedzīvos pirmizrādi 21. februārī, nav par mīlestību vai greizsirdību, bet gan par laiku, kas iznīcina visu, abu operu apvienoto jauniestudējumu preses konferencē aprakstīja režisors Aiks Karapetjans.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Italo Montemeci operu “Burvestība” un Rudžero Leonkavallo operu “Pajaci” galvenais vienojošais elements, pēc režisora domām, ir laika cikliskums, ko abu darbu apvienojumā viņš arī tiecas uzsvērt. Karapetjans nolēmis, ka pieturēsies pie abu operu oriģinālā libreta, svārstoties starp “Burvestības” notikumiem viduslaikos un, nosacīti, mūsdienām izrādē “Pajaci”.

“Neskatoties uz to, ka tās ir divas dažādas operas gan muzikāli, gan žanriski, lielākais izaicinājums bija uztaisīt vienu izrādi ar diviem žanriem. Tādēļ izdomāju tās uztaisīt vēl dažādākas. [..] Darba laikā atradām elementus, kuri atkārtosies abos gabalos, un uzmanīgais skatītājs sapratīs, ka izrāde ir nevis par mīlestību, bet gan par laiku, kas iznīcina.

CITI ŠOBRĪD LASA
Nekas nepastāv mūžīgi, un nekam arī nav nozīmes – mēs paši iedodam jēgu savai nožēlojamajai eksistencei.

Protams, ka operās ir mīlas trīsstūris, bet par to stāstīt nav jēgas, ja tam nav nozīmes,” sacīja Karapetjans.

Izrādes muzikālais vadītājs un diriģents Jānis Liepiņš skaidroja, ka abas operas ir dažādas gan vizuālajā, gan arī emocionālajā piepildījumā. “Ja “Pajaci” ir pilna ar mirkļa emocijām, tad “Burvestība” ir vairāk kā statiska izrāde, taču labā ziņā. No vienas puses varam izrādē aizmirsties, bet tad nāk “Pajaci”, kas visu padara straujāku,” sacīja diriģents.

Darbu pie operas “Burvestība” diriģents aprakstīja kā jaundarba veidošanu, jo neesot daudz pierakstu par šo operu, kā arī starp māksliniekiem nav izveidojušās tradīcijas noteiktu lomu interpretēšanā. “Tā ir diezgan liela brīvība operas žanrā, ko es ļoti izbaudu. Blakus ir hrestomātikais “Pajaci”, ko man arī ir liels prieks izpildīt,” sacīja Liepiņš.

Savukārt scenogrāfs A. J. Veisbārds atklāja, ka skatītājiem būs būtiska nozīme jauniestudējumā. Radošā komanda tiecas izmantot visu operas telpu, lai apmeklētāji varētu piedzīvot ko grandiozu, bet tai pašā laikā – intīmu, sacīja scenogrāfs.

Savukārt Latvijas Nacionālās operas un baleta (LNOB) vadītājs Zigmars Liepiņš pauda, ka šis iestudējums radošajai komandai ir liels izaicinājums, jo īpaši tādēļ, ka, cik viņam zināms, Montemeci opera “Burvestība” līdz šim uz skatuves nav uzvesta – tā bijusi klausāma vienīgi audio ierakstā. Tāpat viņš norādīja, ka interesi par jauniestudējumu pauduši digitālās platformas “Arte Concerts” uzturētāji, kas to savā tiešsaistes repertuārā vēlas izrādīt turpmākos sešus mēnešus.

Reklāma
Reklāma

Kā ziņots, LNOB 21.februārī plkst. 19 pirmizrādi piedzīvos režisora Karapetjana jauniestudējums, kurā konceptuāli apvienota Montemeci opera “Burvestība” un Leonkavallo opera “Pajaci”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.