Foto – LETA

Rīgā izmēģinās elektromobiļus 0

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” iznomājusi piecus elektromobiļus, kas tika likti lietā jau vakar, apsaimniekojot stāvvietas. Pēc šo automobiļu ekspluatācijas rādītājiem tiks lemts par turpmāku elektromobiļu parka papildināšanu.


Reklāma
Reklāma

 

Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Elektromobiļu ražotājs ir Somijas uzņēmums “Valmet Automobile”, kas izraudzīts iepirkuma konkursā. Viena elektromobiļa cena ir 35 000 eiro (24 600 latu) bez pievienotās vērtības nodokļa, taču “Rīgas satiksme” šos automobiļus nevis iegādājusies, bet nomās par 480 latiem mēnesī. Tas ir aptuveni par 80 latiem lētāk nekā vienas automašīnas ar dīzeļdzinēju izmaksas mēnesī ar vidējo nobraukumu 2000 kilometru mēnesī.

“Rīgas satiksmes” nomas līgums paredz elektromobiļus nomāt uz pieciem gadiem, bet to garantijas laiks ir divi gadi vai līdz 150 000 kilometru nobraukumam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopumā pašvaldības autostāvvietu apsaimniekošanai tiek izmantotas 20 automašīnas, no tām četri turpmāk būs elektromobiļi, kurus darbinieki izmantos maksas automātu apkalpošanai. Viena automašīna ikdienā nobrauc 120 līdz 150 kilometru, kas atbilst elektromobiļa iespējām – ar pilnu uzlādi tas var nobraukt 160 kilometru.

 

Elektromobiļa uzlādi iespējams veikt no parastā elektrotīkla, pieslēdzoties pie jebkuras rozetes, un pilns uzlādes cikls tiek nodrošināts 6 – 8 stundās. Maksimālais ātrums, kādu elektromobilis var sasniegt, ir 112 kilometri stundā. Tam ir priekšējā piedziņa, divas sēdvietas un 800 litru bagāžas nodalījums.

 

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs uzsvēra, ka pirms elektromobiļu parka paplašināšanas vispirms nepieciešams pārliecināties, kā šīs piecas mašīnas pārdzīvo ziemu. Ušakovs aģentūrai LETA norādīja, ka Tallinā, kur elektromobiļi izmantoti sociālā dienesta darbam, ziemas un sniega apstākļos to izmantošana bijusi apgrūtināta. “Rīgas satiksmes” vadītājs Leons Bemhens gan norādīja, ka “Valmet Automobile” elektromobiļi ir ražoti Somijas ziemeļu daļā un tiek ekspluatēti samērā ekstrēmos apstākļos, tāpēc tie varētu labi darboties arī Latvijas ziemas apstākļos.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.