Karogi pie Rīgas domes ēkas.
Karogi pie Rīgas domes ēkas.
Foto – Zane Bitere/LETA

S­ēde vēl desmitos vakarā: Rīgā plāno 8,7 miljonu vērtu aplikāciju autostāvvietu atrašanai 0

Šodien plkst.22 sasaukta Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēde, lai uzklausītu ziņojumu par teju 8,7 miljonu eiro vērtu projektu viedo autostāvvietu sistēmas izveidei, aģentūra LETA uzzināja Rīgas pilsētas pašvaldībā.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Sēde sasaukta pēc opozīcijas deputātu rosinājuma, lai uzklausītu pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena un Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja ziņojumu par projekta būtību un sociāli ekonomisko pamatojumu.

Lai izstrādātu viedo autostāvvietu sistēmu un samazinātu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu galvaspilsētā, Rīgas pašvaldības aģentūra “Rīgas gaisma” plāno iesaistīties teju 8,7 miljonu eiro vērtā Eiropas Savienības (ES) vides un klimata pasākumu programmas “LIFE” finansētajā projektā “Viedo pilsētu tehnoloģiju resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai”, šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā pastāstīja “Rīgas gaismas” vadītājs Jānis Drulle.

CITI ŠOBRĪD LASA

Drulle skaidroja, ka Rīgas pilsētas centrā nozīmīga problēma ir satiksmes sastrēgumi un to radītais gaisa piesārņojums. Viens no būtiskiem sastrēgumu radītājiem ir autostāvvietu meklēšana. Autostāvvietu meklēšana rada mobilu automašīnu rindu, kura meklē stāvvietas, bet tajā pašā laikā atrodas kopējā satiksmes plūsmā.

Projekta iesniedzējs un plānotais koordinējošais saņēmējs ir pašvaldības SIA “Rīgas satiksme”. Projekta partneri ir Rīgas Tehniskā universitāte, Energoefektīva apgaismojuma asociācija, biedrība “Baltijas vides forums”, SIA “Citintelly”, Tallinas Tehnoloģiju universitāte un “Rīgas gaisma”.

Kopējais projekta budžets plānots 8 682 045 eiro. To veidos ES vides un klimata pasākumu programmas “LIFE” līdzekļi 5 209 227 eiro apmērā, valsts budžeta finansējums 2 483 364 eiro apmērā un projekta partneru pašu līdzekļi 989 454 eiro apmērā.

“Rīgas gaismai” projektā paredzēto aktivitāšu veikšanai nepieciešami 67 470 eiro.

Projekta ietvaros plānots ieviest viedo autostāvvietu sistēmu Rīgas pilsētas centrā, kas ļaus gan autovadītājiem mobilajā aplikācijā atrast tuvāko brīvo stāvvietu, gan veikt satiksmes plūsmas uzskaiti, gan veiks CO2 piesārņojuma uzskaiti, kas būs pamats turpmākiem lēmumiem satiksmes organizācijas uzlabošanā. Lai palielinātu uzticamību mobilajai aplikācijai, plānots radīt, pašapmācošu sistēmu, kas izmantojot uzkrātos datus, analizētu automašīnu aprites koeficientu, un informētu autovadītājus par iespējamību, cik ilgi konkrētā autostāvvietu zonā saglabāsies brīvas vietas.

Pašlaik pieejamie viedo autostāvvietu risinājumi balstīti galvenokārt uz asfaltā integrētiem sensoriem. Projekta ietvaros viedo autostāvvietu un satiksmes uzskaites sensori tiks integrēti Rīgas pilsētas ielu apgaismojuma gaismekļos. Šāds tehniskais risinājums ne tikai samazina sensoru uzstādīšanas izmaksas, bet arī būtiski atvieglo to apkopi. Gaismekļos integrētos sensorus neietekmē klimatiskie apstākļi, piemēram, ziemā asfaltā integrēto sensoru darbību apgrūtina sniegs un ledus. Gaismekļos integrētie sensori ir mazāk pakļauti vandālismam, jo tie nav redzami un viegli sasniedzami vandāļiem.

Reklāma
Reklāma

“Rīgas gaisma” projekta laikā sagatavos un nodrošinās ielu apgaismojuma infrastruktūru un veikt sensoru uzstādīšanu, nodrošinās apgaismojuma un sensoru sistēmai elektropiegādi, kā arī nodrošinās apgaismojuma un sensoru sistēmas monitoringu.

Rīgas domes “Vienotības” frakcijas priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis pauda neizpratni, kāpēc sēdē nepiedalās “Rīgas satiksmes” pārstāvji, ja tā ir projekta realizētāja. Viņš jautāja, vai aplikācija būs bezmaksas un cik lielas būs tās uzturēšanas izmaksas gadā.

Drulle atbildēja, ka, viņaprāt, aplikācija būs bezmaksas, bet tā kā nav projekta realizētājs, tad nevar droši atbildēt, tāpat viņš norādīja, ka nevar atbildēt par aplikācijas uzturēšanas izmaksām.
Ķirsis aicināja jautājuma izskatīšanu atlikt un nākamajā sēdē aicināt par to ziņot “Rīgas satiksmes” pārstāvi, lai saprastu projekta lietderīgumu. Drulle norādīja, ka “Rīgas gaismai” līdz 7.septembrim nepieciešams apliecinājums, ka komiteja atbalsta tās dalību projektā.

Uz komitejas vadītāja Vadima Baraņņika (S) jautājumu, vai naudu varēs atgūt, ja projekts tomēr netiks atbilstoši realizēts, Drulle atbildēja apstiprinoši.

Ķirsis debatēs pauda, ka, nezinot, vai projekts ir pamatots, to var atbalstīt, piebilstot, ka būtu tikai loģiski pirms astoņus miljonus eiro vērta projekta atbalstīšanas saprast, vai tas ir vajadzīgs.
Opozīcijas deputātiem balsojumā atturoties, “Rīgas gaismas” dalība projekta tika atbalstīta.
Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas opozīcijas deputāti lūguši sasaukt komitejas ārkārtas sēdi, lai vēlreiz skatītu šo jautājumu, liecina Ķirša sociālajā portālā “Twitter” publiskotā informācija.

Opozīcijas deputāti lūdz skatīt jautājumu par projekta “Viedo pilsētu tehnoloģijas resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai” būtību un sociāli ekonomisko pamatojumu, šoreiz uzaicinot uz sēdi “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu un Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāju Emīlu Jakrinu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.