Sakārtots automobiļu sadalījums pa klasēm 0

CSDD un LPAA (Pilnvaroto auto tirgotāju asociācija) janvāra auto reģistrācijas statistikas datus pirmo reizi publicējušas jaunā veidolā. Agrākā deviņu apakšgrupu tabula, kurā vienuviet nācās sadzīvot tik atšķirīgiem auto kā 50 000 eiro vērtam “Audi A1” un piecreiz lētākai “Škoda Fabia” (mazā klase) vai piecus metrus garam “Toyota Landcruiser” un divreiz vieglākam “Suzuki Jimny” (apvidus auto),

Reklāma
Reklāma

 

Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

nu aizstāta ar 24 klasēs dalītu klasifikatoru. Kopaina kļuvusi daudz pārskatāmāka. Objektīvāka.

Piemēri. Tabula liecina (pretēji agrāk tiražētajam uzskatam), ka Latvija nebūt nav lielu un greznu džipu zeme. No visiem tā sauktajiem apvidus auto (manuprāt, X grupas nosaukums joprojām nav precīzs – priekšējās piedziņas “Škoda Jety” vai “Nissan Juke” tas nu nekādi neder) visvairāk pirktie ir mazākie, vienkāršākie un lētākie. Lieli un grezni (XL un P-XL) pilnpiedziņas auto veido vien 10 procentus tirgus. Mazie krosoveri – divreiz vairāk. Vispopulārākā (185 auto) valstī tomēr ir racionālā kompaktklase (C).

CITI ŠOBRĪD LASA

LPAA pamatoti uzskata, ka šāda klasifikācija ne tikai precīzāk parādīs tirgus tendences, bet arī ļaus labāk plānot nākotni, uzlabos gan privātpersonu izvēli, gan “ieliks stingrākos rāmjos” lielos iepirkumu konkursus, neļaujot zem relatīvi maziem auto izmēriem paslēpt nevajadzīgi augstas komforta prasības.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.