Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Aldis, Alfons, Aldris
Trešdiena, 22. novembris, 2017
21. decembris, 2016
Drukāt

Saspiests plakans darbavietā (4)

Foto - Evija Trifanova/LETAFoto - Evija Trifanova/LETA

Šajā gadā būtiski kāpis darba vietās notikušo letālo nelaimes gadījumu daudzums, kopējais nelaimes gadījumu skaits, visticamāk, būs mazāks

Viens no pēdējiem letālajiem nelaimes gadījumiem aizvadītajā sestdienā notika Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme”, kur remontatslēdznieks, neievērojot darba drošības prasības, cieta no pneimatiskās iekārtas un, neraugoties uz mediķu pūliņiem, pēc vairākām dienām slimnīcā mira.

Uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis apstiprināja, notikušo nelaimi darba vietā, tomēr tās iemeslus nevarēja nosaukt, jo sākta iekšējā izmeklēšana.

Valsts Darba aizsardzības inspekcijā (VDI) teic, ka pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 2016. gadā ir veikti 59 apsekojumi, kā rezultātā izdoti divi rīkojumi saistībā ar Darba likuma 74. pantu par atlīdzību gadījumos, kad darbinieks neveic darbu attaisnojošu iemeslu dēļ, un 68. pantu par piemaksām par virsstundu darbu vai darbu svētku dienā. Lielākoties apsekojumi bijuši saistīti ar darba vietas higiēnisko raksturojumu sagatavošanu. VDI Darba aizsardzības nodaļas vadītāja Sandra Zariņa teic, ka sestdien notikušo letālo nelaimes gadījumu nekomentēs tāpēc, ka vēl notiek izmeklēšana. Pēc “Latvijas Avīzes” rīcībā esošā informācijas, dzīvību zaudējušais darbinieks darbojies ar kolēģu instrumentiem un nav ierīcei atslēdzis spiedienu.

S. Zariņa vērš uzmanību, ka šajā gadā būtiski kāpis letālo nelaimes gadījumu skaits darba vietās. “Dzīvību dabā ir zaudējuši 36 darbinieki, tostarp 26 gadījumi jau ir izmeklēti. Salīdzinājumam – pērn dzīvību zaudēja 26 darbinieki,” precizē S. Zariņa.

Visvairāk letālo gadījumu skaits šajā gadā bija transporta nozarē – astoņi, lauksaimniecībā un mežsaimniecībā – seši, bet būvniecībā pieci letāli gadījumi. Kopējais nelaimes gadījuma skaits darba vietās patlaban ir 1615, par 121 mazāks, nekā pērn. Visvairāk nelaimes gadījumu ir saistīti ar krišanu no augstuma, pa kāpnēm un no citām vietām. Vēl viena tendence – aizvien vairāk dzīvību citās valstīs zaudē Latvijas tālbraucēju šoferi.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Vai raksta autors,gadījumā, pats nav saspiedies plakans? Kā var atļauties vainot mirušo, pat nezinot, kas un kā notika? Nez,kurš kolēģis un par cik sniedza šādu informāciju?

  2. vai kādam prāts nojūdzies, ka šādus virsrakstus atļaujas? Ja arī tā noticis, tad nevajag no notikuma taisīt balagānu

  3. Nepatiesa un nepārbaudīta informācija.

  4. Diezgan neprecīza un melīga informācija.

Draugiem Facebook Twitter Google+