Mobilā versija
+20.3°C
Vineta, Oļegs
Trešdiena, 16. augusts, 2017
2. maijs, 2017
Drukāt

Tiltam pār Maizīti Skrīveros nokritusi ietve (2)

Foto-LETAFoto-LETA

Attēlam ir ilustratīva nozīme.

Skrīveros uz reģionālā autoceļa P32 Augšlīgatne-Skrīveri (73,18. kilometrs) tiltam pāri Maizītes upei 21.aprīlī nokrita tilta ietve kopā ar malējo siju, pavēstīja AS “Latvijas valsts ceļi” (LVC).

Tiltu apsekoja uzņēmuma speciālisti, un secināts, ka transporta satiksme pāri tiltam var notikt, un tilta malas norobežotas. Arī papildu piesaistītie eksperti atzina, ka satiksmi pāri tiltam nav jāslēdz, tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

“Patlaban tilta pusē, kur nokrita ietve, ir uzlikti norobežojoši betona bloki, pie tilta ir izvietotas arī ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes. Tuvākajā laikā bloki tiks novietoti arī tilta otrā pusē, kur ir ietve. Drošības apsvērumu dēļ satiksme tiek organizēta pa vienu joslu,” informēja LVC.

Tiltu papildus apsekojuši pieaicinātie eksperti, kuri ir snieguši atzinumu: tilta sijas nogāšanos izraisīja savienojošo detaļu korozijas bojājumi sijas diafragmās. Konstrukciju savienojošās detaļas bija stipri sarūsējušas, un transporta radītās vibrācijas rezultātā ietve nokrita.

Ekspertu gala atzinums tiks sagatavots līdz maija beigām, tajā būs ietvertas rekomendācijas tālākajām darbībām – veikt tilta atjaunošanu vai jaunas konstrukcijas būvniecību. Atbilstoši tām tiks sākta projektēšana, savukārt būvniecības darbus varēs plānot tad, kad tam būs pieejams finansējums. Tilts pāri Maizītei ir būvēts 1958.gadā no saliekamajām stīgbetona sijām.

“Pēdējās nedēļas laikā tika izvērtēta 47 uz valsts autoceļiem esošo šāda tipa stīgbetona siju tiltu inspekciju dokumentācija un LVC speciālisti devās klātienē apsekot sliktākajā stāvoklī esošos tiltus. Tika secināts, ka, lai izvērtētu tilta pār Rītupi (Latgalē) stāvokli, ir papildus jāpieaicina eksperti. Pārsvarā šie tilti ir būvēti vairāk nekā pirms 45 gadiem un savu normatīvo laiku būtībā ir nokalpojuši. Šonedēļ tiltu izvērtēšana un apsekošana turpinās,” klāstīja LVC.

Lai noteiktu tiltu galveno konstrukciju bojājumus un defektus reizi gadā tiek veiktas tiltu ikgadējās inspekcijas, bet, lai pārbaudītu tiltu tehnisko stāvokli un to funkcionēšanas spēju, reizi piecos gados tiek veiktas tiltu galvenās inspekcijas.

Tiltu inspekciju datu apstrādes rezultāti liecina, ka no Latvijas valsts ceļu tīklā esošā 971 tilta gandrīz pusei tehniskais stāvoklis vērtējams kā slikts (35%) un ļoti slikts (13,1%), bet 16 tiltiem ir uzstādītas transporta līdzekļu masu ierobežojošas ceļa zīmes.

Pēc LVC vēstītā, šogad tiltu atjaunošanai un pārbūvei ir atvēlēti 6,4 miljoni eiro, kas ir par maz, lai plānveidīgi samazinātu uzkrāto tiltu remonta deficītu. Pēc 2016.gada aprēķinu datiem un izmaksām, lai veiktu sliktā un ļoti sliktā stāvoklī esošo valsts autoceļu tiltu (48,1% no kopējā tiltu skaita jeb 467 tilti) pārbūvi un atjaunošanu, nepieciešami vismaz 166,4 miljoni eiro. Ja netiks veikti nepieciešamie tiltu pārbūves un atjaunošanas darbi, tiltu tehniskais stāvoklis turpinās pasliktināties un ir paredzami dažādi satiksmes ierobežojumi uz tiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. mūdzis regionālis Atbildēt

    Augulim laiks demisionēt,laime,ka nav līķu.

  2. (Pár Maizíti nogázás tilts ar visám margám )! Zímígi ,- par neká nedarís’anu !!!!?

Draugiem Facebook Twitter Google+