Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
20. novembris, 2014
Drukāt

“Nakts reportieris”: Džilenhols spoži atveido sociopātu – sensāciju tirgoni (Treileris)

Publicitātes fotoPublicitātes foto
Uzziņa

"Nakts reportieris"/"Nightcrawler"

ASV, 2014

Režisors: Dens Gilrojs

Lomās: Džeiks Džilenhols, Renē Ruso, Bils Pakstons, Rizs Ahmeds

No 21. novembra "Kino Citadele", "Multikino"

Jau pasen nostiprinājis savas pozīcijas Holivudā, 33 gadus vecais Džeiks Džilenhols ar sociopāta Lū Blūma lomu trillerī “Nakts reportieris” parāda, ka ir viens no savas paaudzes labākajiem aktieriem.

Parasti debitants sev lielu uzmanību pievērš jaunos gados, un visspilgtākais piemērs ir tobrīd vien 26 gadus vecais Orsons Velss ar savu “Pilsoni Keinu” (1941), kuram viņš bija gan režisors, scenārists un producents, gan galvenās lomas atveidotājs – šī filma jau daudzus gadus atzīta par visu laiku labāko kinolenti. Scenāristam Denam Gilrojam jau ir 55 gadi un iekrāta pamatīga pieredze – viņa vārds lasāms “Iztēles valstības” (2006), “Cietā tērauda” (2011) un “Borna mantojuma” (2012) titros, ļaujot domāt, ka drēbi viņš zina gana labi, lai arī pats varētu debitēt režisora ampluā, un tā arī ir.

Gilroja pirmā filma – trilleris “Nakts reportieris” – ir spilgts un labi pārdomāts darbs. Galvenā loma uzticēta šobrīd aktuālajam Holivudas trīsdesmitgadniekam Džeikam Džilenholam, kura varēšanu jau pirms daudziem gadiem apliecināja nominācija “Oskaram” par lomu “Kuprainajā kalnā” (2005). Ar to režisors ne vien izvilcis savas jaunās karjeras lielo trumpi, bet arī veiksmīgi iekļāvies tajā neatkarīgā kino nišā, kas noliec galvu Mārtina Skorsēzes karjeras agrīnā posma priekšā un pēdējos gados lutina ar stilizētu vizuālo risinājumu, spilgtiem aktierdarbiem.

Starp piemēriem var minēt gan Nikolasa Vindinga Refna “Draivu” un “Vien Dievs piedos” ar Raienu Goslingu, Dereka Sienfreinsa “Blue Valentine” ar R. Goslingu un Mišelu Viljamsu, vairākas filmas ar Džozefu Gordonu-Levitu, Stīva Makvīna “Kaunu” ar Maiklu Fasbenderu un citas, tādējādi parādot, ka, naudu pelnot megabudžetu projektos, arī A klases aktieri nav vienaldzīgi pret dalību neatkarīgos projektos, kur slīpēt sava talanta vēl neatklātas šķautnes un vēstīt pavisam citādus stāstus.

Lū Blūms ir sīks zaglēns, kurš, devies mājās no kārtējiem sirojumiem, ceļa malā pamana autoavāriju. Izkāpis no automašīnas, viņš kļūst par liecinieku tam, ka no saplacinātajiem bleķiem izceļ smagi cietušu sievieti un šo negadījumu detalizēti dokumentē nezin no kurienes ieradies vīrs ar videokameru. Noskatījies rīta ziņas, kurā šī autoavārija iekļauta starp citiem sižetiem, Lū nolemj, ka arī kļūs par nakts reportieri, un sāk savas gaitas, visu nepieciešamo apgūstot interneta dzīlēs un pēc tam rīkojoties atbilstoši šīm “instrukcijām”.

Kad viņa pirmais darbiņš nonāk televīzijā, Lū skola ir rokā, jo, saņēmis gana pieklājīgu atalgojumu un arī komplimentus, viņš kļūst par Losandželosas nakts aizsega sensāciju mednieku. Taču kāds nelaimes gadījums kļūst liktenīgs un uzdod jautājumus arī ārpus kadra par realitātes un “zilās kastītes”/interneta robežām, ko gan saplūdina Džilenhola paskats un zaudēti nepilni desmit kilogrami svara, lai pēc iespējas labāk iejustos sava varoņa – “izsalkušā koijota” – ādā, tomēr ne uz brīdi nepazaudējot psihopātisko smaidu, kas itin labi piestāvētu arī Džekam Nikolsonam. Un piesaistot ekrānam tik ļoti, ka zūd robeža starp stāstu, tā izpildījumu un realitāti šajā pusē.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+