Foto: Eurovision.tv

Balsoja 3000 reižu par Zviedriju: par Austrijas uzvaru “Eirovīzijā” priecājās visi vietējie, izņemot vienu… 0

Austrijas uzvara “Eirovīzijas” dziesmu konkursā izraisījusi nacionālu sajūsmu, taču līdz ar eiforiju nāk arī bažas par finansiālo slogu – valsts sabiedriskajam medijam ORF var nākties šķirties no vairāk nekā 30 miljoniem eiro, lai rīkotu 2026. gada konkursu, ziņo The Guardian.

Reklāma
Reklāma
Prātam neaptverama rīcība! Putins pirms telefonsarunas pārbaudījis Trampa apņēmību panākt mieru Ukrainā
Jāni atrada māsa un brālis. 19 dienu ilgā meklēšana Daugavā ir noslēgusies
Var neiziet tehnisko apskati: Vācijas eksperti nosaukuši visneuzticamākos lietotos automobiļus
Lasīt citas ziņas

Šogad uzvaras laurus plūca Vīnē dzimušais dziedātājs JJ (īstajā vārdā Johannes Pīčs), kurš ar savu dramatisko operbalādi “Wasted Love” pārsteidza ne vien skatītājus, bet arī žūriju. Tomēr šis triumfs nāk brīdī, kad ORF īsteno stingru izmaksu samazināšanas plānu 325 miljonu eiro apmērā.

ORF programmu direktore Stefānija Groisa-Horovica jokoja, saņemot oficiālo ielūgumu rīkot konkursu: “Vai koferis ar naudu nāk līdzi?” Pat pats JJ pēc uzvaras ar smaidu sacīja: “Ko esmu izdarījis? Piedodiet, ORF, tas būs dārgi.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Salīdzinājumam – vienkārši pārraidīt “Eirovīziju” izmaksā nepilnus 700 tūkstošus eiro. Taču nākamā gada konkurss būs vēl īpašāks – tas iezīmēs “Eirovīzijas” 70. gadadienu, kas nozīmē vēl lielāku uzmanību un, visticamāk, arī lielākas izmaksas.

Austrijas finanšu ministrs Markuss Marterbauers jau publiski paudis bažas par finansiālo slogu. Savā ironiskajā Instagram ierakstā viņš publicēja satīrisku ziņu, ka esot balsojis 3000 reižu par Zviedriju, lai izvairītos no dārgā konkursa rīkošanas. “Nepietika…” viņš piebilda.

Vīne, kura jau rīkoja “Eirovīziju” 2015. gadā pēc Končitas Vurstas uzvaras, ir galvenā pretendente, taču interesi par konkursa rīkošanu izrādījušas arī mazākas pilsētas, piemēram, Grāca, Insbruka un pat Obervarta.

Vīnes pašvaldības finanšu vadītājs atzīmē, ka 2015. gadā pilsētai pasākums nesis aptuveni 30 miljonus eiro lielus ienākumus, turklāt publicitātes vērtība mērāma “simtos miljonu eiro”.

“Eirovīzijas” finansējums balstās uz vairākiem avotiem – dalībvalstu iemaksām, rīkotājvalsts medija un pilsētas ieguldījumu, kā arī sponsoru, biļešu pārdošanas un skatītāju balsošanas ieņēmumiem.

ORF vadība skaidri norāda – tas būs finansiāli izaicinošs uzdevums. Nākamajos mēnešos taps skaidrs, kura pilsēta uzņemsies šo misiju, taču jau tagad ir skaidrs – “Eirovīzija 2026” Austrijai būs gan svētki, gan liels pārbaudījums.

"Tautumeitas" uz "Eirovīzijas" tirkīzzilā paklāja
Eirovīzija
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.