Dīzeļdegvielas cenas ceļ tās pieprasījums apkurei un pārāk lielais dīzeļa autoparks, tā Kulbergs 42

Pagaidām cilvēki ir pieraduši pie esošajām degvielas cenām, tomēr 2 eiro par litru būs psiholoģiskā barjera, pie kuras cilvēks maina savus paradusmus. Akcīzes nodoklis neko nerisinās – tas ir konstants, konkrēts naudas daudzums par tonnu, kas neietkemē cenu par tonnu, šādu komentāru TV24 raidījumam “Ziņu Top” sniedza Andris Kulbergs, Latvijas Auto asociācijas prezidents, Latvijas Darba devēju konfederācijas padomes loceklis, 14. Saeimas deputāts (AS).

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Manā īpašumā atrodas 100 svešas automašīnas! Paldies Dievam, ka zeme nav apsēta ar labību,” kurzemniece pauž sašutumu par rallija apmeklētāju visatļautību
“Diemžēl bažas ir apstiprinājušās” – deputāts norāda uz paredzamu rezultātu 97 miljonu vērtā iepirkumā par Vanšu tilta projekta izstrādi 90
Viedoklis
Armands Puče: Skatuves māksla patiešām varētu būt mūsu vienīgais ceļš… Jo arī Edgars labi tēlo
Lasīt citas ziņas

Valsts patiesībā ieņem vairāk no PVN – jo dārgāka ir tonna, jo vairāk ieņem no PVN, tas ir tas, ar ko spēlēties un kas ietekmē gala patērētāja cenu, skaidro Kulbergs.

Vēl viena problēma – dīzelis šobrīd konkurē enerģētikā ar mājas apsildi, daudzviet cilvēki, uzņēmumi jau daudzviet pārslēgušies uz dīzeli apkurē. Tieši tur notiek konkurence par pieprasījumu tirgū – nav iespējams ātri piegādāt, pieprasījums ir visur Eiropā vienlaicīgi, bet autoparks Latvijā ir pārāk “dīzelificēts”, 67% ir dīzeļa automašīnas. Ja mums vairāk būtu benzīna automašīnas, mēs tik ļoti neizjustu cenas starpību. Ir jādomā arī šādās kategorijās – par autoparku Latvijā, tā situāciju apraksta Kulbergs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.