Foto: Raimonds Volonts

Rokturi un sēdēkļi ne ļurkājas, ne čīkst. Eksperti vērtē “Gada auto” laureātus 0

Skan fanfaras, birst zelta lietus… Un konkursa uzvarētājs ir – “Kia Ceed”! Otrajā vietā “Hyundai Kona”, trešajā “VW T-Roc”.

Reklāma
Reklāma

Pareizi nobalsojām?

Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Palīdzējām sev un jums tik sarežģītajā auto izvēles procesā? Nepacēlām kādu nepamatoti augstu, neatstājām ēnā kādu ne mazāk interesantu un daudziem varbūt piemērotāku nekā uzvarētājs?

Atbildes meklēsim, gala balsojuma tabulas detaļas mazliet atklājot un paplucinot.

Pirmajiem diviem nav nulles

CITI ŠOBRĪD LASA

Gala balsojuma noteikumi liek 25 punktus sadalīt ne mazāk kā pieciem (no septiņiem) finālistiem. Divus vari atstāt tukšā, tā rādot, ka tos neuzskati par titula cienīgiem. Tad, lūk – tikai divi auto no septiņiem ir izbēguši no šāda soda, no savdabīga “pret”. Un tie ir abi kopvērtējuma līderi. Tātad viņu uzvaru konkursā veido ne tik daudz spilgtums, cik piemērotība vairākumam. “Ceed” un “Kona” tabulā ir iztikuši bez nullēm. Pat vieninieku šiem abiem maz – katram pa divi. Vārdu sakot – pieņemami gandrīz visiem.

“Ceed” vērtē viens no žūrijas biedriem, arhitekts Jānis Mežulis (kurš turklāt jau piekto gadu ikdienā brauc ar iepriekšējās paaudzes “Kia” kompaktklasi):

“Kvalitātes iespaids – “Audi” līmenis ir saglabāts. Nav sačakarēts tas, kas bija labs jau iepriekš. Kā jau teicu, pavisam nedaudz šis tas samainīts vai uzlabots. Vienīgi bagātīgi lietotā spīdīgā melnā plastmasa rada nepamatotu svētku iespaidu.

Dārgā “Ford” bagāžniekā paklājiņš ir iemests, bet šeit ir rūpīgi izstrādāts pamatīgs stingrs vāks, uz kura droši var likt virsū smagākas lietas. Arī rokturi un sēdekļi ne ļurkājas, ne čīkst. Revolūcijas vietā evolūcija, iespējams, ar to pietiek gada auto titulam.

Galvenais – par šo labi aprīkoto auto dīleris prasa mazāk nekā 20 tūkstošus. Mazāk naudas par vairāk auto. Paskatieties gada auto pretendentu sarakstā. Vai daudz ir tādu auto, kas piedāvā ko līdzīgu par to pašu naudu? Papētiet.”

Divi līderi tātad izsprukuši bez baltiem plankumiem tabulā. Kurus tad daļa žūrijas atstājusi tukšā? Četras nulles ir “MB” A klasei. Laikam jau dēļ tomēr visai augstās cenas un principiālas atteikšanās no “premium” kārdinājumiem. Līdzīgs iemesls varētu būt veselām piecām tukšām tabulas rūtiņām pret “VW T-Roc”. Šī “tautas auto” versija, šķiet, iebraukusi “Audi” cenu plauktos.

Reklāma
Reklāma

Sevišķi pilnpiedziņas versijā, kura tomēr interesē daļu “krosoveru” pircēju. Sešas nulles – “Ford Focus” un “Suzuki Swift”. Pirmajam, šķiet, par Mežuļa pieminēto “premium” cenu. Un vēl lielāku rāmas evolūcijas, nevis košas jaunrades klātbūtni nekā “Ceed” gadījumā. “Swift” laikam jau mūsu izpratnē tomēr ir pārāk maziņš. Un bez daudziem nepieciešamās prestiža piedevas.

“Gada auto 2019” konkursa otrajā vietā “Hyundai Kona”.
Foto: Raimonds Volonts

Augstākās atzīmes

Sajūsmas, patīkama pārsteiguma apliecinājums – desmitnieks. Vai vismaz deviņi… Maz tabulā tādu. Un pretim “Ceed” vārdam – neviena. Deviņus punktus “Kona” devis jaunākais žūrijas biedrs Jēkabs Ronis. Mersedesam – Oskars Irbītis un Uldis Hmieļevskis. Te Ulda komentārs:

“Nekad nesaki nekad. Nekad nedomāju, ka teikšu – “Mercedes” ir sportiskākais auto no visas šā gada pretendentu plejādes (ar piezīmi – budžetā līdz 200 tūkstošiem eiro).

Laba piekare, precīza stūre, atsaucīgi dzinēji, ātra ātrumkārba (jā, manuālās kārbas kļūst par ekskluzīvu papildaprīkojumu) – šādi var raksturot ne vienu vien pretendentu. Bet, kad, dinamiski bremzējot pirms pagrieziena, ir jāgaida sekunde, kamēr auto ļaus motoram atkal uzņemt apgriezienus, – nu, kā lai ar šādu auto pabrauc sportiski?

To neļauj neviens no “VW” grupas sportiskajiem modeļiem, kādreiz tik azartiskais, bet šodien apresnējušais “Focus” un praktiski arī gandrīz visi citi.

Bet, par pārsteigumu, to ļauj “Mercedes”. Labā kāja uz gāzes, kreisā uz bremzes, ļauj palēnināties līdz pēdējam mirklim, lai līkuma ieejā jau kontrolētu trajektoriju ne tikai ar stūri, bet arī ar velkošajiem priekšējiem riteņiem. Un līkuma vidū vēl piesēdināt, ja slīd ārā.

Vai bremzēšanas noslēguma fāzē ar gāzes pedāli likt ātrumkārbai pārslēgties divus trīs pārnesumus uz leju, lai uzreiz sāktu azartisku paātrinājumu.

Teiksiet – kam tas ikdienā? Ikdienā varbūt arī ne, bet aizbraukt uz trasi pēc darba izvēdināt galvu un pasportot ar savu ikdienas auto – perfekti.

Ārpus sporta – šis ir pilsētas “premium” auto, kura salonā labi jutīsies pie dārgiem limuzīniem pieradis autovadītājs – eleganti displeji, balss vadāmība, perfekts dizains un labi nostrādāts salons. Par divreiz mazāku naudu nekā piecmetrīgs “Audi”, “Mercedes” vai “BMW”.

Šis ir arī zaļš auto. Padomājiet, kādu ekoloģisko pēdu rada šī vieglās 1,4 tonnīgās A klases saražošana vai šī paša ražotāja divtonnīgās S klases? Enerģijas patēriņš viena auto kilograma saražošanai būs vienāds, bet, rēķinot uz vienu auto, atšķirība būs liela. Un degviela ikdienā? Izmeši? Lielākas riepas? Un pēc gadiem – utilizācija?”

Tā runā biznesa (Liepājas SEZ) un sportiska vaļasprieka (rallija “Kurzeme” organizēšana) cilvēks Uldis. Un viņa “Gada auto 2019” ir “MB” A klase (tas gan nenozīmē, ka ikdienas “Kia Sportage” tiks nekavējoties nomainīts).

Bet Ulda diplomātiski klusināto deviņnieku pārspēj vienīgais desmitnieks tabulā. Kaut ko tādu spēj tikai žūrijas vienīgā dāma. Linda Rumka, “Latvijas Avīze”.

“Gada auto 2019” konkursa trešajā vietā “VW T-Roc”.
Foto: Raimonds Volonts

Ja summu skaitītu citādi…

Kādreiz tas arī tika darīts. Balsojuma likumi bija citi. Kategoriskāki – vienam auto bija jāliek desmit. Interesanti ieskatīties tabulā no šāda viedokļa – kurš tad šogad bija katra žūrijas biedra favorīts (augstākās atzīmes saņēmējs)?

Sīkākus žūrijas komentārus par šīm, iespējams, par galveno titulu vēl nozīmīgākām balvām sniegsim vēlāk. Pagaidām varu vien atzīmēt, manuprāt, būtiskāko.

Ir jomas, kurās racionāli, finansiāli un citādi praktiski apsvērumi, kā saka, nestrādā. Interneta balsojumā atkal uzvar visdārgākais sapnis. Šoreiz ar ceturtdaļmiljonu vērtu “Lambo”… Un ne tikai digitālos zēniņus šis rēcošais nezvērs “paņem” – četras piektdaļas no, šķiet, pavisam nopietnās žūrijas biedriem “Urus” ir uzskatījuši par “sportiskāko”… Nudien nezinu, kur Latvijā šāda auto potences varētu atklāt un izmantot…

Un pretēji – prieks par “Apvidus 4×4” balsojumu. Par spēju vismaz šeit atteikties no mežā nevajadzīgas un traucējošas greznības. Arī “Ģimenes auto” izvēle šķiet ļoti interesanta un perspektīva – atsakoties no slaidā un piezemētā dizaina valdzinājuma, šeit esam spējuši atzīt, ka ietilpīgākas telpas kā kubs pasaulē nav.

Laureāti “Latvijas Gada auto 2019” papildu nominācijās:

“Latvijas Gada auto 2019 Modernizācija” – “Škoda Fabia”;

“Latvijas Gada auto 2019 Inovācijas balva” – “Hyundai Kona Electric” par īpaši ietilpīgo (64 kWh) akumulatora bateriju;

“Latvijas Sportiskākais auto 2019” – “Lamborghini Urus”;

“Latvijas Gada auto 2019 Dizaina balva” – “Peugeot 508”;

“Latvijas Eko auto 2019” – “Hyundai Kona Electric”;

“Latvijas Ģimenes auto 2019” – “Citroën Berlingo”/”Peugeot Rifter”;

“Latvijas Premium auto 2019” – “Audi Q8”;

“4×4 Apvidus auto 2019” – “Dacia Duster”;

“Pilsētas Apvidus auto 2019” – “Volkswagen T-Roc”;

“Latvijas Gada auto 2019 Tautas simpātija” – “Lamborghini Urus”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.