"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvlaukums, 05.12.2023

FOTO. Būvnieki: Stacijas būvdarbu zona ir “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla apjomīgākā un tehniski sarežģītākā daļa 47

Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” Rīgas Centrālās stacijas zonā 2024.gadā plānots sākt stacijas dienvidu puses inženiertīklu izbūvi un iesākt apdares darbus, turpināt jumta izbūvi, kā arī veikt eskalatoru un liftu izbūvi un stacijas zonas labiekārtojuma darbus, aģentūru LETA informēja būvniecības firmas “BeReRix” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
Lasīt citas ziņas

Nākamgad arī plānots pabeigt stacijas nesošo konstrukciju izbūvi, kā arī stacijas pārvadu un platformu konstrukciju darbus. Tāpat būvnieki informē, ka nākamajā gadā turpināsies darbi “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla dienvidu pusē, nākamajā būvniecības darbu un finansējuma posmā “BeReRix” sākot dzelzceļa sistēmu izbūvi, kā arī nākamgad plānots sākt jaunā “Rail Baltica” dzelzceļa tilta izbūvi Daugavas labajā krastā.

Būvnieki skaidro, ka stacijas būvdarbu zona ir “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla apjomīgākā un tehniski sarežģītākā daļa. Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvniecība norit no 2020.gada novembra, un trešais būvniecības gads noslēdzies ar pirmās stacijas arkas konstrukcijas montāžas pabeigšanu, vizuāli iezīmējot stacijas augstāko punktu – gandrīz 30 metru atzīmi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat ar arkas uzstādīšanu turpinās nozīmīgi jumta konstrukcijas izbūves darbi. Stacijas ēkas jumta konstrukcija tiks veidota no tūkstošiem tērauda cauruļu, katra no tām ir kā trīsdimensionāls pildrežģis, kas savstarpēji savienots ar tērauda mezgliņiem.

Turpinās arī Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada darbi – ir izbūvētas arī pārējo pārvadu nesošās konstrukcijas. Savukārt autoostas zonā noslēdzas estakādes izbūves darbi ielas līmenī, lai jau tuvākajā laikā zem estakādes zonu varētu izmantot autoostas klienti.

Būvnieki informē, ka trešajā Rīgas Centrālā mezgla izbūves gadā pabeigti Lāčplēša ielas dzelzceļa pārvada un ielas pārbūves darbi, izbūvētas Dzirnavu ielas dienvidu daļas un Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada rietumu puses nesošās konstrukcijas, veikta klāju betonēšana, 98% apjomā pabeigta atbalstsienas izbūve visā projekta teritorijā, gandrīz pilnībā pabeigta dzelzceļa uzbēruma aizbēršana, veikta estakādes klāju, pasažieru platformu konstrukciju izbūve un betonēšana Centrālās stacijas zonā, izgatavotas un uzstādītas visas astoņas stacijas metāla arku pamata pēdas.

Tāpat veikta stacijas trešajā stāvā plānotās uzgaidāmās zāles plātnes betonēšana līdz ziemeļu robežai, uzstādīta pirmā jumtu nesošā arka, izbūvētas uzejas uz dzelzceļa platformām, tostarp topošajā Timoteja un Elizabetes ielas savienojuma zonā, izbūvētas dzelzceļa tilta pār pilsētas kanālu konstrukcijas, pabeigta dzelzceļa estakādes izbūve Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā un gandrīz pabeigta pasažieru izlaišanas zonas izbūve Rīgas Starptautiskās autoostas zonā.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” Rīgas Centrālās stacijas būvlaukums atklāts 2020.gada novembra beigās. Būvniecības darbi Rīgā aptver aptuveni divus kilometrus garu zonu no Lāčplēša ielas līdz Maskavas ielai, un šajā rudenī noslēgti vairāki nozīmīgi dzelzceļa pārvadu, Centrālās stacijas konstrukciju un pieguļošās infrastruktūras izbūves darbi.

Tāpat ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma – 1435 mm – dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju “Rail Baltica” plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Pilnsabiedrībā “BeReRix” apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums “Besix Group”, Latvijas būvnieks “Rere būve” un Itālijas būvnieks “Rizzani de Eccher” ar mērķi īstenot projekta “Rail Baltica” nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.