Mājražotāju produkcija. Ilustratīvs attēls.
Mājražotāju produkcija. Ilustratīvs attēls.
Foto: LETA

Kooperatīvs “Kuldīgas labumi” palīdzēs mājražotājiem sasniegt noieta tirgu 0

Kooperatīvs “Kuldīgas labumi” plāno paplašināt darbību un palīdzēt mājražotājiem sasniegt noieta tirgu, informēja Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomē (LOSP).

Reklāma
Reklāma
Krievijai negaidīts sitiens zem jostasvietas – laikapstākļi var satracināt tautu 85
Veselam
saprast, ka jūsu partneris ir toksisks cilvēks? Viņus nodod šīs 9 frāzes
Kokteilis
FOTO. Dziedātāja Aminata Savadogo iestūrējusi laulības ostā
Lasīt citas ziņas

Projekta “Baltic Sea Food” rezultātā izstrādāts vietējās pārtikas izplatīšanas biznesa modelis, kas paredzēts vietējā ēdiena ražotājiem un piegādātājiem, kas nodarbojas ar bizness patērētājam (B2C) piegādes veidu, radot jaunu bizness biznesam (B2B) pārdošanas tīklu, izmantojot maza mēroga vietējos pārtikas piegādes tīklus.

“Tikai apvienojoties mazajiem ražotājiem, ir iespējas veidot un atrast pārdošanas kanālus, kopā veidojot lielāku apjomu un radot iespēju produktus pārdot restorāniem, kafejnīcām un lielākiem ēdināšanas uzņēmumiem, kuri tos nogādā gala patērētājiem,” skaidro LOSP dalīborganizācijas “Lauku ceļotājs” prezidente Asnāte Ziemele.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpēc projekta ietvaros tagad notiek noslēdzošie darbi pie rokasgrāmatas kooperatīviem un sadarbības tīkliem, lai veicinātu B2B tirdzniecību un sadarbības tīklu veidošanu vietējā ēdiena izplatīšanai, tādejādi padarot to pieejamāku.

“Mēs vēlamies izcelt katru mazo, unikālo vietējo pārtikas ražotāju, lai tie spētu sanākt kopā un veidotu kopuzņēmumus jeb kooperatīvus, veidojot īsas produktu piegādes ķēdes,” uzsver Ziemele.

Pēc viņas sacītā, Latvijā kā pilotkooperatīvs ir izvēlēts “Kuldīgas labumi”, kam patlaban tiek izstrādāts biznesa darbības plāns, kura izstrādes rezultāta mērķis ir palīdzēt kooperatīvam sasniegt rezultatīvos rādītājus, paplašināt savu darbības lauku un palīdzēt mājražotājiem pēc iespējas plašāk sasniegt noieta tirgu.

LOSP atgādināja, ka projekta mērķis ir izveidot B2B izplatīšanas modeli, lai vairāk atbalstītu vietējos pārtikas ražotājus Baltijas jūras reģiona lauku teritorijās. Pateicoties projektam tiks izveidots praktisks instruments, kas ļaus izveidot izmaksu un cilvēkresursu saudzējošu risinājumu savas produkcijas izplatīšanai šo produktu piedāvātājiem gala patērētājam – viesnīcām, restorāniem, tūrisma saimniecībām un veikaliem. Mērķis ir panākt, lai viesiem un vietējiem iedzīvotājiem būtu plašākas iespējas un pieeja baudīt vietējo pārtiku.

LETA jau ziņoja, ka LOSP no 2017.gada 1.oktobra līdz 2020.gada 1.oktobrim īsteno projektu “B2B distribution model supporting local food sector in Baltic Sea region rural areas” jeb “B2B izplatīšanas modelis, lai atbalstītu vietējos pārtikas ražotājus Baltijas jūras reģiona lauku teritorijās”. Projekta budžets ir 2,436 miljonu eiro, tostarp 1,624 miljoni eiro ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums, 144 454 eiro ir Norvēģijas līdzfinansējums un 45 239 eiro – Eiropas kaimiņattiecību instrumenta līdzfinansējums.

Reklāma
Reklāma

Projekts tiek īstenots “Interreg” Baltijas jūras reģiona programmas ietvaros, un to īsteno 15 partnerorganizācijas no 10 Baltijas jūras reģiona valstīm. Latviju projektā pārstāv “Lauku ceļotājs” un LOSP.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.