Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Paula Čurkste/LETA

“LA” aptauja: Kā vērtējat apdraudējumu, ka skolas varētu palikt bez papildu finansējuma? 0

Kā vērtējat apdraudējumu, ka skolas varētu palikt bez papildu finansējuma mācību priekšmetu padziļinātai apguvei?

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
3 horoskopa zīmes, ko visi mīl – viņi izceļas ar īpašu harismu un siltu enerģiju
“Oficiāli neviens neko neaizliedz.” Krievijā strauji izdziest viena no sievietes galvenajām pamattiesībām
VIDEO. “Cepuri nost, grūtākais teikums TV vēsturē!” Soctīklotāji sajūsmā par ziņu diktores Vondas prasmīgo dikciju
Lasīt citas ziņas

Ingrīda Vanaga, Pampāļu pamatskolas direktore: “Jau trīs gadus runā, ka papildu finansējumu – Latvijā kopumā ap četriem miljoniem gadā – padziļinātai mācību priekšmetu apguvei varētu atņemt. Var spriest par visu ko – par kompetenču satura ieviešanu, to, ka visiem skolēniem jābūt vienādām iespējām un tamlīdzīgi – , taču galvenais, lai saglabātu bērniem savu talantu izkopšanas iespējas.”

Valerjans Vizulis, Jēkabpils Valsts ģimnāzijas direktors: “Jau labu laiku visā Latvijā uztraukti tie vecāki, kuru atvases padziļināti apgūst tādus mācību priekšmetus kā mūzika, matemātika, valodas, māksla, informātika un mājturība. Mūsu skola specializējas matemātikā un mūzikā. Taču, lai arī izskanējuši visādi minējumi par finanšu atņemšanu no nākamā gada 1. septembra, nekādu oficiālu paziņojumu līdz šim neesmu saņēmis. Un nu jaunums – valdošā koalīcija vienojusies, ka valstī specializētās skolas papildfinansējumu tomēr varēs saņemt, taču, kā norādījusi izglītības ministre Ilga Šuplinska, tikai ar nosacījumu, ja skolas izpildīs noteiktus kritērijus, kuri gan vēl jāizstrādā. Tātad neskaidrība un nenoteiktība paliek. Tā vien izskatās, ka notiek kaut kāda manipulēšana. Kādā mērā īsti ir apdraudēta vai nav apdraudēta padziļinātā mācību priekšmetu apguve, rādīs laiks.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Māris Zusts, Saldus novada domes priekšsēdētājs: “Patiesībā jāskatās dziļāk – skolām atrast savu specializācijas nišu ir izdzīvošanas jautājums, visu laiku “karstais kartupelis” ir bērnu skaits. Izglītības reforma nav nekas slikts, taču ātrāk jātiek pie izglītības finansēšanas modeļa, kas ņemtu vērā visu, ieskaitot pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. Ja ko maina, tad tā, lai izglītības sistēma kļūtu labāka.”

LA.LV redakcija vērš uzmanību! Šajā rakstā atspoguļots autora subjektīvais viedoklis, kas var nesakrist ar redakcijas viedokli.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.