Apsūdzētais bijušais “Latvijas dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis
Apsūdzētais bijušais “Latvijas dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis
Foto: Ieva Leiniša/LETA

LDz lokomotīves iznomā uzņēmumam, kam īpašniekos ir bijušā LDz šefa Magoņa sieva 2

Pirms četriem gadiem Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs aizturēja “Latvijas dzelzceļa” (LDz) prezidentu Uģi Magoni. Viņa mašīnas bagāžniekā atrada, iespējams, igauņu miljonāra Oļega Osinovska dotu pusmiljonu eiro.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba” 85
Lasīt citas ziņas

Īsi pirms tam LDz no Osinovska firmas bija nopircis četras jaudīgas lokomotīves. No 11 šī paša modeļa lokomotīvēm, kas ir LDz īpašumā, septiņas ir iznomātas privātam uzņēmuma, kur par mazākuma akcionāri nesen kļuvusi Magoņa sieva.

1998. gadā politikā ienāca Ainārs Šlesers. Viņa dibinātā “Jaunā partija” tika Saeimā, bet bija mazākā frakcija parlamentā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Partijas sarakstā bija arī Uģis Magonis, viņš netika ievēlēts. Partija pajuka, bet Magonis palika uzticīgs Šleseram – kandidēja Rīgas domes vēlēšanās gan no viņa Jaunās kristīgās partijas 2001. gadā, gan no Latvijas Pirmās partijas saraksta 2005. gadā.

Šajā pašā gadā, satiksmes ministra Šlesera laikā, Magonis kļuva par LDz valdes priekšsēdētāju. Amatu viņš saglabāja līdz 2015. gadam, kad KNAB Magoni aizturēja par pusmiljona eiro kukuļa ņemšanu no igauņu miljonāra Oļega Osinovska.

Prokurore uzskata, ka Magonis kukuli saņēma par četru 80. gados Ukrainā ražotu lokomotīvju iegādi. Kopumā LDz pieder 11 tieši tādas pašas lokomotīves. Lielākā daļa no tām ir iznomātas privātai firmai “Baltijas tranzīta serviss”.

Šāda modeļa un vecuma lokomotīve maksā vidēji divus miljonus eiro. LDz koncernā ar kravu pārvadājumiem nodarbojas uzņēmums “LDz Cargo”.

Tomēr lokomotīves iegādājās cita koncerna firma – “LDz ritošā sastāva serviss”. To gan ir vairāk nekā vajadzīgs pašam dzelzceļa koncernam. No 11 tikai četras lokomotīves nomā “LDz Cargo”, bet septiņas – privātais uzņēmums “Baltijas tranzīta serviss”.

Par katru lokomotīvi “LDz ritošā sastāva serviss” no abiem iekasē līdzīgu nomas maksu no 200 līdz 300 tūkstošiem eiro gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.