Foto-LETA

Māris Antonevičs: skatītāji izvēlas Dziesmu svētkus, nevis “Jauno vilni” 0

Pirms dažām dienām runāju ar “Latvijas Avīzes” lasītāju, kas bija satraukta par to, ka plašsaziņas līdzekļos esot tik maz pozitīvas informācijas. Visur tikai kritika, kritika… Visvairāk kundzei nepatīkot tas, ka latviešu pašapziņa plok un daudzi jau balsojot par “Saskaņas centru”. Šaubos gan, ka tā tiešām ir preses vaina, bet minētais pārmetums izskan tik bieži, lai to ignorētu. Tāpēc šoreiz par pozitīvo.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Lasīt citas ziņas

Aģentūra TNS nupat publiskojusi datus par to, kādas televīzijas pārraides jūlijā visvairāk piesaistījušas Latvijas iedzīvotāju uzmanību. Pirmajās vietās pārliecinoši ir divi Dziesmu un deju svētku galvenie notikumi – deju lieluzvedums “Tēvu laipas” un noslēguma koncerts “Līgo!” (Latvijas Televīzijas pirmajā kanālā). Plašu ievērību izpelnījusies arī Dziesmu un deju svētku gājiena tiešraide. Kā parasti šajā sarakstā augstās vietās ir dažādi ziņu raidījumi, bet te mēs nonākam līdz ne īpaši dižajai 12. vietai, ko ieņēmis “Jaunais vilnis 2013”, kuru šoreiz apsteidzis pat TV3 demonstrētais vācu seriāls “Kobra”.

Tātad latviešu kultūras svarīgākais notikums izrādījies sabiedrībā daudz pieprasītāks nekā krievu popkultūras ikgadējais desants Jūrmalā, kuram nereti piedēvē arī tā sauktās maigās varas elementus. Šīs varas mērķis ir izmantot kultūru un izklaidi cilvēku pievilināšanai, lai vēlāk izmantotu ārpolitiskās vai ekonomiskās interesēs. Bet varbūt tiešām nav vērts pārspīlēt “Jaunā viļņa” politisko nozīmi? Tā šobrīd nav Latvijā pieprasīta prece, bet, ja nu kādu interesē, lai klausās – gaumes jautājums.

CITI ŠOBRĪD LASA

Toties lielā interese par Dziesmu svētkiem ne visiem ir tīkama, un Kabanova stila komentāru internetā parādās arvien vairāk. Arī pie ziņas par televīzijas reitingiem, piemēram, avīzes “Telegraf” interneta lapā lasāma anonīma purpināšana, ka attiecīgās aptaujas acīmredzot taisītas “kaut kur laukos”, kur cilvēki nesaprotot kultūru, un vispār latviešu dziesmas tāds “pidirallā” vien esot. Bet lai nu paliek pažobeles aizvainojums. Priecāsimies par pozitīvo ziņu!