Ekonomika
Bizness

Norvēģijas darba inspekcija aptur Latvijas autopārvadātāja “Kreiss” darbību valstī7

Foto: Karīna Miezāja

Norvēģijas darba inspekcija apturējusi Latvijas autopārvadājumu uzņēmuma “Kreiss” darbību šajā valstī, jo uzņēmums autovadītājiem maksājis daudz mazāk nekā paredz Norvēģijā spēkā esošie noteikumi, informē Norvēģijas Kravu pārvadātāju asociācija.

Līdz ar to “Kreiss” no 20.janvāra vairs nedrīkst veikt kabotāžas pārvadājumus Norvēģijā, teikts NFL interneta vietnē. Kabotāžas pārvadājumi ir īslaicīgi iekšzemes pasažieru vai kravas komercpārvadājumi ar autotransporta līdzekļiem, kas tiek veikti citā valstī, tajā nereģistrējot uzņēmumu, filiāli vai pārstāvniecību.

Nesaskaņu būtība – autovadītāju zemās algas

Pēc Norvēģijas Kravu pārvadātāju asociācijas sniegtajām ziņām, Norvēģijas darba inspekcijai ir nesaskaņas ar “Kreiss” par to, ka uzņēmums autovadītājiem, kas veic kabotāžas pārvadājumus Norvēģijā, maksā daudz mazāku atalgojumu nekā prasa noteikumi.

Atbilstoši asociācijas sniegtajai informācijai, “Kreiss” šoferiem maksājis tikai 24 norvēģu kronas (2,43 eiro) stundā, lai gan minimālā darba samaksa kravas automobiļu vadītājiem Norvēģijā ir 175,95 kronas (17,81 eiro) stundā.

Tā kā “Kreiss” nav sniedzis Norvēģijas darba inspekcijai pieprasītās ziņas, inspekcija nolēmusi apturēt uzņēmuma pārvadājumus valsts teritorijā, sacīts Norvēģijas Kravu pārvadātāju asociācijas vietnē.

Pieaug konkurence

SIA “Kreiss” valdes priekšsēdētājs Andrejs Kuzņecovs aģentūrai LETA norādīja, ka situācija ar Norvēģijas Darba inspekciju radusies no “Kreiss” neatkarīgu apstākļu dēļ, proti, saasinās starptautiskā konkurence – Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu un Eiropas Ekonomiskās zonas valstu vidū pieaug konkurence starp vecajām un jaunajām dalībvalstīm no Austrumeiropas.

“Lai arī ES autopārvadājumu nozarei ir vienots regulējums, katra dalībvalsts atsevišķi, nolūkā aizsargāt iekšējo tirgu, pieņem normatīvos aktus, kas ierobežo citu dalībvalstu brīvu piekļuvi tirgum, piemēram, autovadītāju darba algas un sociālās garantijas,” pauda Kuzņecovs, norādot, ka “Kreiss” nodrošina Latvijas normatīvajos aktos iekļauto prasību izpildi par autovadītāju darba algām un sociālajām garantijām.

Taču, lai turpinātu sniegt pārvadājumu pakalpojumus ES dalībvalstīs, galvenokārt Vācijā, Francijā, Spānijā, Itālijā, un EEZ valstī Norvēģijā, esot jāpieņem šajās valstīs pastāvošie, “bieži vien subjektīvi pārspīlētie biznesa nosacījumi, tai skaitā prasības par darba algu un sociālajām garantijām”.

Kuzņecovs skaidroja, ka Norvēģijas lielākie klienti nolūkā pārliecināties vai “Kreiss” darbība atbilst Norvēģijas darba likumdošanas normām un komerctiesību regulējumam, ik gadu organizē un veic neatkarīgu ekspertu auditus “Kreiss” par nodarbinātību, dažādu procesu norisi. “Katrs tāds audits noslēdzies pozitīvi, bez būtiskiem aizrādījumiem,” pauda “Kreiss” valdes priekšsēdētājs.

Darba līgumi tiekot slēgti atbilstoši Norvēģijas likumiem

Viņš norādīja, ka “Kreiss” darbiniekiem, kuri nodrošina pakalpojumu sniegšanu Norvēģijā, maksā atbilstoši Norvēģijas darba likumdošanas prasībām, darba līgumiem noslēgtas papildus vienošanās par darba samaksas noteikumiem Norvēģijā.

Kuzņecovs skaidroja, ka “Kreiss” sniedz Norvēģijas valsts institūcijām, tai skaitā Darba inspekcijai, visu pieprasīto informāciju.

“Šī brīža situācija nav uzskatāma par konfliktu starp “Kreiss” un Norvēģijas Darba inspekciju, bet gan par jau iesniegtās un vēl papildus iesniedzamās informācijas pārbaudes procesu,” norādīja “Kreiss” vadītājs, piebilstot, ka pastāv atšķirīgi viedokļi par informācijas sniegšanas formu, kas “formāli it kā rada nokavējumu, kaut gan pēc būtības visa informācija ir sniegta”.

Viņš pauda, ka Norvēģijas Darba inspekcija līdz turpmākam lēmumam ir ierobežojusi “Kreiss” komercdarbību Norvēģijā veikt iekšējos un kabotāžas pārvadājumus. Šāds īslaicīgs ierobežojums neatstās būtisku ietekmi uz “Kreiss” biznesu. Kuzņecovs norādīja, ka uzņēmums atkārtoti sniegs vērtēšanai visu pieprasīto informāciju, kā arī izmantos tiesiskos līdzekļus savu interešu aizstāvībai.

Cer uz Latvijas atbalstu

“Kreiss” papildus cer uz valsts vadības, nozares ministrijas, starptautisko organizāciju atbalstu, lai Latvijas uzņēmēji, arī autopārvadātāji, Norvēģijā justos tikpat aizsargāti un komfortabli, kā Norvēģijas uzņēmēji Latvijā, pauda Kuzņecovs.

Saistītie raksti

“Kreiss” reģistrēts 1994.gadā un tā pamatdarbības veids ir starptautiskie kravu pārvadājumi pa autoceļiem. Pašreiz “Kreiss” nodarbina 2904 darbiniekus, no kuriem 2437 ir starptautisko kravas pārvadājumu autovadītāji.

Uzņēmuma apgrozījums 2018.gadā bija 174,149 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 0,5%, liecina “Firmas.lv” informācija. Uzņēmums 2018.gadā strādāja 1,581 miljona eiro zaudējumiem pretēji 1,468 miljonu eiro peļņai gadu iepriekš. “Kreiss” uz pusēm pieder Sergejam Zaļizko un Kuzņecovam.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
PS
Pēteris Strautiņš
Ekonomika
Ekonomists: Dusošā skaistule Latvija – par IKP izmaiņām 2019.gadā
22 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Latvijā lēnākā ekonomikas izaugsme Baltijā
23 stundas
LA
LA.LV
Ekonomika
Latvijas Būvuzņēmēju partnerību turpmāk vadīs Gints Miķelsons
1 diena

Lasītākie raksti

LE
LETA
Latvijā
GKR sola pārbūvēt visus lielākos Rīgas tiltus un paaugstināt izglītības darbinieku algas
1 stunda
LE
LETA
Latvijā
Konkursā meklē Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeja direktoru, piedāvājot 1500 eiro algu
3 minūtes
LE
LETA/LA.LV
Sports
Rastorgujevs tiek pie sudraba medaļas Eiropas čempionātā
35 minūtes
LE
LETA
Pasaulē
Erdoans pieprasa Putinam “aizvākties no ceļa” Sīrijā
49 minūtes
VK
Vita Krauja
Kultūra
Arī sabiedrība ir atbildīga par cilvēka izvēlēm. Saruna ar Rēziju Kalniņu 1
Intervija 3 stundas