Partijas lēnām iešūpojas uz Saeimas vēlēšanu kampaņu, lai pārliecinātu vēlētājus: rezervēti jau 646 000 eiro 2

Partijas līdz 15.jūlijam ir noslēgušas līgumus par aģitācijas izdevumiem kopumā 646 091 eiro apmērā, un lielākie izdevumi līdz šim ir bijuši partijām “Saskaņa”, “Attīstībai/Par” un Nacionālajai apvienībai (NA), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) informācija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
FOTO. Mākslīgais intelekts nosauc 10 pasaules pievilcīgākos vīriešus. Starp tiem – pretrunīgi vērtēts Latvijas politiķis
Kokteilis
“Citreiz pirms koncerta nepieciešams atgādināt ētiku un pieklājības etiķeti” – Madara Raabe vīlusies par koncertā Siguldā pieredzēto
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

“Saskaņa” līdz šim noslēgusi līgumus par 179 164 eiro, “Attīstībai/Par” – par 139 253 eiro, NA – 101 776 eiro, Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) – 92 001 eiro, “Konservatīvie” – 71 404 eiro, “Jaunā Vienotība” – 34 774 eiro, “Suverēnā vara” – 16 940 eiro, “Stabilitātei” – 6298 eiro, “Liepājas partija” – 3508 eiro, “Progresīvie” – 665 eiro, Latvijas Reģionu apvienība – 158 eiro, Latvijas Krievu savienība – 60 eiro, “Kustība “Par!”” – 45 eiro, bet “Republika” – par 40 eiro.

Izdevumu struktūra liecina, ka partijas pārsvarā saslēgušas līgumus par vides reklāmām, bet, piemēram, ZZS lauvas tiesu līgumu noslēgusi par reklāmām radio, bet “Jaunā Vienotība” – par aģitāciju presē.

CITI ŠOBRĪD LASA

KNAB skaidroja, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem.

Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Katras partijas maksimālo limitēto izdevumu apmēru, kuru tā drīkst tērēt pirms 14. Saeimas vēlēšanām, KNAB aprēķinās, kad Centrālajā vēlēšanu komisijā tiks iesniegti visi deputātu kandidātu saraksti.

Vienlaikus KNAB vērš uzmanību, ka aģitācijas veicējiem, tostarp, partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz 5.maijam KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei iesniedza priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus.

Partijām visa informācija par limitētajiem un nelimitētajiem izdevumiem būs jānorāda vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā, kas būs jāiesniedz KNAB 30 dienu laikā pēc vēlēšanām.

Jau ziņots, ka Latvijā 4.jūnijā sākās oficiālais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 14. Saeimas vēlēšanām, kas ilgs līdz vēlēšanu dienai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.