Konkursa organizators Oskars Irbītis – nopietns vīrs novērtē nopietnu motociklu “BMW R 18”.
Konkursa organizators Oskars Irbītis – nopietns vīrs novērtē nopietnu motociklu “BMW R 18”.
Foto: Artis Drēziņš

Pēc gada kovidpauzes atkal startē konkurss “Latvijas Gada motocikls” 2

Artis Drēziņš, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Kokteilis
Izplatītas frāzes, ko vedeklām labāk neteikt vīramātēm 1
Lasīt citas ziņas

Pēc gada kovidpauzes un apmulsuma pagājušajā vasarā tagad, ievērojot visas epidemioloģiskās prasības, ierindā atgriezies konkurss “Latvijas Gada motocikls”.

Lai kā mums arī šajā laikā gājis, cilvēki turpina pārvietoties, tajā skaitā ar motocikliem. Nav precīzu pētījumu, bet ir sajūtas, ka pat vairāk nekā agrāk: jo motocikls ir iespēja izrauties no mājsēdes, dīkstāves un citādām situācijām, ko uzspiedis kovids. Atsevišķi motociklu ražotāji pat nespējot piegādāt visus motociklus, ko ļaudis pieprasa. Ka tikai laika apstākļi mums atļautu cilvēcīgi izbaudīt motoprieku.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šogad konkursā piedalās 18 visdažādākie motocikli: no mazlitrāžas, nedaudz virs 100 kubikcentimetru braucamā, līdz pat 2,5 litru dzinēja – kādus vairs sen neliek pat normālās automašīnās – apveltītas “raķetes”. Tāpat atšķirībā no autotirgus, kur modē nākuši un dominē krosoveri, mototirgus saglabā veidu un stilu dažādību. Jo motobraukšana modernā Rietumu pasaulē nav dzīves nepieciešamība, bet stils. Un stili mēdz būt dažādi.

Pat elektrība, kas automobiļos jau konkurē ar iekšdedzes dzinējiem, motociklos izskatās jocīgi. Konkursā ir arī viens elektriskais motocikls – “Cake Kalk&”, bet tas jūtas kā iemaldījies puika starp nopietniem večiem. Motociklam taču skaļi jārūc, jāsmaržo pēc benzīna un sakarsušas dzelzs, bet elektriskajam vienīgā skaņa ir tikai ķēdes klusa čirkstēšana un plastmasas, alumīnija vēsmiņa.

Ne velti ekskluzīvais, dārgais “Ducati Streetfighter V4 S” speciāli saglabājis aizvēsturisku sauso sajūgu, kas mazos apgriezienos skan tā, it kā spainī kratītu naglas, bet ir vīri, kas šo skaņu sadzird kā augstas klases operas āriju.

Tāpat “Triumph Ro­cket 3 R” – faktiski tas ir trīs cilindru 2,5 litru dzinējs, kas aprīkots ar stūri, sēdekli un riteņiem. Stila efektiem paļāvies pat elegantais un racionālais “BMW” ar savu “R 18” – ielas motociklam ielikt 1,8 litru bokserdzinēju, turklāt bez kloķvārpstas līdzsvarotāja, lai kārtīgi var sajust, – arī vajag mācēt.

Un tas viss motovīriem un motosievām par prieku! Tāpat kā mazlitrāžas un vidējas litrāžas klasiskie motocikli, retro “Java” replika, kas pusmūža un vecākiem ļaudīm liek atgriezties saulainās bērnības un jaunības atmiņās. Tie, kas spēka gados, novērtēs KTM kārtējos uzlabojumus smagajos ceļojuma enduro motociklos, vai arī “Honda” gājienu, ieliekot enduro dzinēju ielas čopera rāmī.

Zaļoksnējais elektriskais “Cake Kalk&” lādējas pie žoga ar elektrību un gaida savu braucēju.
Foto: Artis Drēziņš

Noteikti jāpiemin “Indian Challenger Dark Horse”. Aizjūras “Indian” motociklu ražotāji stājušies “Harley-Davidson” vietā, kuriem ne tikai Latvijas, bet viss Baltijas tirgus šķiet par mazu, tāpēc tas pamests. Bet neba viena, lai arī liela un slavena, amerikāņu spēlētāja dēļ apstāsies motobraukšana Latvijā.

Eksperimenti turpinās ne tikai ražotāju inženieru birojos, bet arī entuziastu garāžās. Jo – atkal salīdzinot ar automobiļiem – motociklu drīkst daudz vairāk pārveidot un tas arī labāk un lētāk pakļaujas radošumam.

Reklāma
Reklāma

Ceram uz siltu vasaru un iespēju robežās iepazīstināsim ar interesantākajiem konkursantiem, bet paša konkursa rezultāti – uzreiz pēc Jāņiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.