“Pepper”, ko izgatavojis “Softbank Robotics Corp.” ir pirmais cilvēkveidīgais robots ar mākslīgo intelektu un emociju atpazīšanas spēju. Robots jau tiek izmantots dažādos veikalos, kur tā uzdevums ir komunicēt ar klientiem.
“Pepper”, ko izgatavojis “Softbank Robotics Corp.” ir pirmais cilvēkveidīgais robots ar mākslīgo intelektu un emociju atpazīšanas spēju. Robots jau tiek izmantots dažādos veikalos, kur tā uzdevums ir komunicēt ar klientiem.
Foto – Ints Kalniņš/REUTERS/LETA

Portālam eParaksts.lv izveidots telefonijas bots “Signe”, kas runā latviešu valodā 4

VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” (LVRTC) un uzņēmums “Tilde” izveidojuši telefonijas botu latviešu valodā, piešķirot balsi portāla “eParaksts.lv” sarunbotam “Signe”, aģentūrai LETA pavēstīja LVRTC pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

LVRTC šī bota izveidei un uzturēšanai ir veicis publisko iepirkumu par līguma summa 29 050 eiro apmērā.

LVRTC ePakalpojumu daļas vadītāja Agnese Brūvere norāda, ka “sarunbots nav modes lieta, bet gan objektīva nepieciešamība, kas uzņēmumam var būtiski palīdzēt klientu apkalpošanas efektivitātes, ātruma un apjoma uzlabošanā”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus Brūvere norāda, ka “eParaksta” komanda redz, ka lielākoties cilvēkiem ir visai vienkārši un vienveidīgi jautājumi, tostarp, ko darīt, ja mainījusies viedierīce, ko darīt, ja neatceros savu PIN informāciju, kā iegūt eParakstu, bet “šos un vēl 7740 jautājumus var atbildēt “Signe”, ļaujot pārējiem kolēģiem veltīt laiku, lai sniegtu atbalstu sarežģītākās situācijās”.

Jaunais telefonijas bots sazinās radio diktores Sandras Glāzupas balsī.

Telefonijas bots ir mākslīgā intelekta risinājums, kas telefonsarunā nodrošina dialogu starp cilvēku un virtuālo asistentu. Salīdzinot ar sarunbotu jeb čatbotu, kas nu jau ir ierasts rakstiskās saziņas veids gan valsts, gan privātajā sektorā, – telefonijas bots ir komplicētāks risinājums, kas klausās, saprot teikto un arī atbild balsī. Lai to izveidotu, “Tildes” komanda ir integrējusi vairākas tehnoloģijas, tostarp runas atpazīšanu, dabīgās valodas saprašanu, balss sintēzi un dialoga pārvaldes risinājumu.

Telefonbots ir pilotprojekts un risinājuma attīstība un pilnveide turpinās, lai nodrošinātu automatizētu komunikāciju sarunas laikā.

Ja “Signei” kāds uzdotais jautājums vēl nav pa spēkam, klients tiek savienots ar cilvēku – konsultantu. Vienlaikus nākamais plānotais solis ir iemācīt telefonijas botam sniegt kombinētas atbildes, kas palīdzēs risināt jau komplicētākas klientu problēmas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.