“Soda par preču atgriešanu?” ASOS klienti saņem kontu bloķēšanas vēstules un pauž sašutumu par jaunajiem noteikumiem 0

Modes mazumtirgotājs “Asos” ir apstiprinājis, ka dažu klientu konti ir slēgti, jo viņi pārkāpuši “godīgas izmantošanas” politiku, saistībā ar biežu preču atgriešanu. Daži pircēji sūdzējušies, ka kontu slēgšana notikusi bez brīdinājuma, un tiek apsūdzēti par “pārāk biežu preču atgriešanu,” informē theguardian.com.

Reklāma
Reklāma
Putins atkal maina pasaules kārtību: Krievija kļūst par pirmo valsti, kas oficiāli atzīst Taliban valdību
Kokteilis
“Zemi pārklās rūgta rasa…” Mākslīgā intelekta “Nostradama” pareģojumi tuvākajiem 50 gadiem uzdzen šermuļus
“Izmetu miskastē” – pircējs dalās ar nepatīkamu pieredzi, iepērkoties Āgenskalna tirgū 1
Lasīt citas ziņas

Pagājušā gada septembrī “Asos” atjaunināja savus noteikumus, ieviešot maksu klientiem, kuri regulāri atgriež lielu skaitu preču. Šī stratēģija ieviesta, lai ierobežotu “biežos preču atgriezējus”.

Pēdējās dienās daži klienti ir ziņojuši, ka saņēmuši e – pastus par konta deaktivizēšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Iepirkšanās tiešsaistē daudziem nav greznība, bet vienīgā iespēja”

Viena no šādām klientēm, Tskenya-Sarah Frazer, pastāstīja, ka viņas konts ticis slēgts, jo viņa “pārāk bieži atgriezusi preces”.

“Kā cilvēks ar lielāku ķermeņa izmēru un neirodažādām vajadzībām, uzskatu, ka šāds “Asos” lēmums, bez jebkāda brīdinājuma,  ir ļoti satraucošs,” viņa saka.

“Iepirkšanās internetā man nav izvēle, bet nepieciešamība. Lielveikali bieži nepiedāvā man piemērotu apģērbu un fiziska iepirkšanās vide ir pārāk nogurdinoša. Tāpēc es uzticos tiešsaistes veikaliem, lai varētu mājās droši un mierīgi pielaikot drēbes.”

Frazer video ar savu pieredzi vietnē “Tik Tok” skatīts vairāk nekā 150 000 reižu. Viņa arī piebilst, ka viens no iemesliem, kāpēc viņai nācās bieži atgriezt preces, bija neatbilstoši izmēri.

“Ja esmu spiesta pasūtīt vairākus izmērus, jo drēbes mēdz būt neparedzami lielas vai mazas, tad vēlāk sodīt mani par atgriešanu atpakaļ šķiet negodīgi un pat diskriminējoši. Turklāt tas notika bez paskaidrojumiem un bez iespējas pārsūdzēt.”

Arī citi klienti sociālajos tīklos dalījušies līdzīgā pieredzē. Kāds lietotājs vietnē “X”  publicēja attēlu ar diviem bodijiem, kas abi apzīmēti kā “M” izmērs, taču acīmredzami bija atšķirīgi.

“Asos” komentārā uzsver: “Esam slēguši tikai nelielu daļu klientu kontu, kuru iepirkšanās paradumi konsekventi pārkāpuši mūsu godīgas lietošanas politiku. Šāda rīcība mums ļauj saglabāt iespēju piedāvāt bezmaksas atgriešanu visiem klientiem visos galvenajos tirgos.”

Eksperts: “Uzņēmumam ir tādas tiesības, ja vien tas nav diskriminējoši”

Patērētāju tiesību jurists Gerijs Rikrofts (Gary Rycroft) norāda, ka uzņēmumam ir tiesības izlemt, ar kādiem klientiem tas sadarbojas, ja vien lēmums ir pamatots ar uzņēmējdarbības datiem, nevis diskriminējošs.

“Ja Asos ir skaidri definējis atgriešanas slieksni un par to informējis lietotājus, tas ir pieļaujami. Galvenais, lai netiktu pārkāptas citas patērētāju tiesības,” viņš skaidro.

Viņš arī piebilst, šādi ierobežojumi nedrīkst liegt klientiem atgriezt bojātas preces vai tādas, kas neatbilst aprakstam. Un, ja preču izmēri nesakrīt ar norādīto, tad prece pieskaitāma tādai, “kas nav tāda, kā aprakstā”.

LA.LV Aptauja

Vai tu bieži izmanto "preču atgriešanu?"

  • Jā, bieži, gandrīz katram pirkumam vismaz kaut ko atgriežu
  • Reizēm, tikai tad, ja prece ir nepiemērota vai bojāta
  • Ļoti reti, cenšos uzreiz izvēlēties pareizo, lai nebūtu jāatgriež
  • Nē, nekad, man tas šķiet sarežģīti vai lieks apgrūtinājums
  • Neesmu vēl izmantojis/-usi preču atgriešanu
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.