5

Reklāma
Reklāma

Eksperti: reizi gadā obligāti

Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu
Lasīt citas ziņas

Uldis Hmieļevskis Liepājā: “Ar nopietniem nobraukumiem (50 000 km gadā) pat apskate reizi gadā teorētiski ir par retu. Kaut kur starp apskatēm sāk gaudot gultnis. “Izbeidzas” amortizators. Palielināta kustība buksēs, ko braucot pat nejūt, bet atklāj tikai apskatē. Latvijas lielākās šosejas auto ritošo daļu nu jau vairs bojā tikai retās vietās, bet Rīgas asfalta špūrēs un bedrēs intensīvi ekspluatēts auto nolietosies ātri. Diemžēl pat jaunu auto (ne visu marku, protams) ražošanā izmantotie materiāli netur 200, 300 un 400 tūkstošus, bet sāk viens pēc otra prasīties uz nomaiņu jau pirmā 100 tūkstoša ietvaros. Un paļauties uz to, ka visi lielu kilometru veicēji ir tikpat apzinīgi servisa apmeklētāji, diemžēl nevar.”

Ivars Caune Rīgā: “Obligāti reizi gadā! Pieredze rāda, ka ir tāda auto īpašnieku kategorija, kuri uzskata – ja reiz dabūjuši CSDD tehniskās apskates uzlīmi, tagad var gadu droši braukt. Diemžēl mūsu ceļi ir pārāk skarbi, lai tā varētu darīt. Arī jaunam auto, to ekspluatējot pa mūsu bedrainajām ielām, var sabojāt ritošās daļas vājākos mezglus. Tehniskā apskate reizi gadā – tas paaugstina savu un citu drošību uz ceļa.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Oskars Irbītis, satiksmes negadījumu tiesu eksperts: “Es esmu kategoriski pret ideju par tehnisko apskašu veikšanu reizi divos gados. Šī ideja ir bīstama, jo Latvijas autoparks ir sliktā stāvoklī un līdztekus jauniem auto pa ceļu pārvietojas pilnīgi grausti, kas nopietni apdraud satiksmi. Argumenti par to, ka tehniskais stāvoklis reti ir tiešais CSNg iemesls, ir nepareizi interpretēti fakti. Ļoti bieži tieši sliktais tehniskais stāvoklis ir bijis CSNg veicinošais faktors un ir tieši saistāms ar CSNg smaguma pakāpi – veca, izrūsējuša auto un jauna auto sadursmes rezultāts būs traģisks – jaunais auto vienkārši izbrauks cauri vecajam. Neviens nevar uzminēt, cik daudz negadījumu ir veicinājuši slikti, nenoregulēti lukturi, izbalējuši pagrieziena rādītāji un knapi redzami bremžu lukturi, kā arī defektīvi dzinēji bez jaudas. Par to, ka tehniskais stāvoklis nav izplatītāks CSNg tiešais iemesls, ir jāpateicas “piekasīgajiem” tehnisko apskašu inspektoriem.

Tehniskā apskate reizi divos gados būs apsverama tikai tad, kad 90% no visiem auto tehnisko apskati izies ar pirmo reizi un bez aizrādījumiem.

Mēs varētu pāriet uz to valstu pieredzi, kur tehnisko apskati veic reizi divos gados, bet tad arī ar viņu spēles noteikumiem – tehniskā inspekcija uz ceļa var tikt veikta jebkuram auto jebkurā brīdī. Tad ir nepieciešamas vismaz 10 mobilās tehnisko apskašu stacijas pa visu Latviju, kas regulāri kontrolētu transportlīdzekļus uz ceļiem. Ja konstatētas problēmas, auto noņemtu no uzskaites uz laiku, līdz tehniskās problēmas novērstas. Jebkuram policistam būtu jābūt tiesībām auto nosūtīt uz tehnisko apskati pie mazākajām aizdomām par kādu defektu. Diez vai idejas iniciatori to gribēs…”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.