Vecrīgas tirgus Doma laukumā.
Vecrīgas tirgus Doma laukumā.
Foto-LETA

Tūrisma, viesmīlības un izklaides nozares uzņēmumu līderis pērn – “Alfor” 0

Pērn tūrisma, viesmīlības un izklaides nozares uzņēmumu topa līdere ar 51,71 miljona eiro lielu apgrozījumu bija spēļu zāļu tīkla “Fēnikss” īpašniece SIA “Alfor”, liecina “Latvijas Tālruņa”, “Firmas.lv” un aģentūras LETA biznesa portāla “Nozare.lv” veidotais “Latvijas biznesa gada pārskats 2014”.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Nozares uzņēmumu “Top 10” pirmajā trijniekā iekļuvis spēļu zāļu un kazino operators SIA “Olympic Casino Latvia” ar 34,16 miljonu eiro apgrozījumu un ēdināšanas kompānija AS “Lido” ar 29,72 miljonu eiro apgrozījumu.

Tāpat “Top 10” iekļuvuši tādi uzņēmumi kā SIA “Premier Restaurants Latvia” ar 29,63 miljonu eiro apgrozījumu, SIA “Joker Ltd.” ar 23,16 miljonu eiro un SIA “Tez Tour” ar 21,58 miljonu eiro apgrozījumu. Topu pārstāv AS “Viesnīca Latvija” ar 21,18 miljonu eiro apgrozījumu, Valsts AS “Latvijas Loto” ar 19,45 miljonu eiro apgrozījumu, SIA “Novatours” ar 18,96 miljonu eiro apgrozījumu un SIA “Admirāļu klubs” ar 18,25 miljonu eiro apgrozījumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Latvijas biznesa gada pārskatā” norādīts, ka 2013.gadā Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoti 1,8 miljoni viesu, kas, salīdzinot ar 2012. gadu, ir par 14% vairāk.

Savukārt ēdināšanas nozarē uzņēmums “Lido” pērn sasniedzis lielāko apgrozījumu pēdējos piecos gados. Strauji aug arī mājražotāju skaits, kas piedāvā dažādus Latvijas virtuvei raksturīgus ēdienus un dzērienus.

Tikmēr azartspēļu nozarē stingrāki noteikumi – 2014.gadā stājās spēkā likuma norma, kas paredz bloķēt azartspēļu interneta vietnes, kuras darbojas bez licences.

Šajos gados Latvijā norisinājās vairāki ievērojami pasākumi – koncerti, festivāli, regate, sporta sacensības -, atklāti vairāki tūrisma objekti, kas kopumā veicinājuši tūristu interesi. 2014.gadā notika Latvijas pievienošanās eirozonai, kas padarīja ceļošanu uz un no Latvijas vēl ērtāku. Ne mazāk svarīga ir bijusi arī efektīva valsts atpazīstamības veicināšana prioritārajos tūrisma tirgos un vietējā tūrisma kampaņa, norāda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidente Kitija Gitendorfa.

Krīze Ukrainā, kā arī Krievijas tūrisma operatoru – ilggadējo un uzticamo sadarbības partneru – bankroti ir ietekmējuši Latvijas tūrisma aģentūru darbību negatīvi.

Gitendorfa uzskata, ka tūrisma biznesa veiksmīga attīstība ir atkarīga no starptautiskajiem un nacionālajiem, politiskajiem, ekonomiskajiem un sociālajiem procesiem. Taču visizteiktākais izaicinājums ir sīvā konkurence Eiropas tūrisma tirgū, kas ar katru gadu tikai pieaug.

Reklāma
Reklāma

“Latvijas biznesa gada pārskata” kārtējā izlaidumā iekļautas industriju finanšu rezultāti, nozaru ekspertu atziņas un prognozes, kā arī padziļināts biznesa vides apskats un detalizēti nozaru uzņēmumu saraksti.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.