Vai aviobiļetes paliks vēl dārgākas? “Tikko nebūs “airBaltic”, tā uzreiz visas cenas celsies lidojumu biļetēm,” uzskata finansists 0
Finansists Edmunds Krastiņš TV24 raidījumā “Preses klubs” uzsver, ka, neraugoties uz “airBaltic” pozitīvo ietekmi uz Rīgas lidostu un reģiona pieejamību, uzņēmuma darbībai jābūt ekonomiski pamatotai. Viņš brīdina, ka valsts ilgtermiņā nevar turpināt atbalstīt zaudējumus nesošu komersantu, norādot uz nepieciešamību konkurēt ar citiem tirgus spēlētājiem.
Finansists skaidro, ka, lai arī “airBaltic” ir pozitīvi ietekmējis Rīgas lidostu, ir jāvērtē uzņēmuma spēja nopelnīt. “Ja uzņēmums nespēj strādāt ar peļņu vidējā vai ilgtermiņā, tas Eiropas Savienībā nav īsti atļauts. Tas ir komerciāls uzņēmums, tas konkurē ar citiem — ar “Ryanair”, ar “Lufthansa” un citiem.
Tātad uzņēmumam jāstrādā bez valdības nepārtraukta atbalsta. Ja to nevar, tāds uzņēmums nevar pastāvēt, lai kādus netiešus labumus tas mums ienestu,” pauž Krastiņš.
Skaidrs ir viens — ja “airBaltic” nebūs, latviešiem par lidojumiem būs jāmaksā vairāk. “Tikko nebūs “airBaltic”, tā uzreiz visas cenas celsies lidojumu biļetēm,” atklāj finansists.
Eksperts min arī “Rail Baltica”, sakot, ka tā izmaksas būs daudz lielākas nekā tas, ko valsts ir ieguldījusi, lai uzturētu “airBaltic”. “Tās izmaksas būs mežonīgas,” saka Krastiņš.
Kā LA.LV rakstījām iepriekš, Latvijas kopējais ieguldījums “airBaltic” pamatkapitālā veido 545 miljonus eiro. No tā Covid-19 krīzes seku mazināšanai valsts 2020.-2022.gadā ieguldīja kopumā 340 miljonus eiro, tādējādi palielinot valsts līdzdalību uzņēmumā no 80,05% līdz 97,97%.
Tikmēr “Apvienotā saraksta” deputāti sagatavojuši pieprasījumu Ministru prezidentei Evikai Siliņai (JV) par iespējamiem papildu valsts ieguldījumiem aviokompānijā “airBaltic”. Deputāti pauž bažas par publiski izskanējušo informāciju, ka uzņēmumam varētu būt nepieciešams papildu finansējums no valsts budžeta.