Mobilā versija
Brīdinājums +0.5°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
10. augusts, 2016
Drukāt

13 veidi, kā mazināt stresu

Reklāmas fotoReklāmas foto

Celieties agrāk

Nav noslēpums, ka tas, kā iesākas mūsu rīts, nosaka, kāda būs mūsu diena. Ja jūsu diena sākas ar haotisku steigu mājās un tādu pašu steigšanos uz darbu, varat būt droši, ka jūsu diena ir sabojāta. Piecelšanās nedaudz agrāk var ievērojami mazināt to steigu un stresu, kas jums ik rītu jāpiedzīvo, pamostoties pēdējā brīdī. Jo mierīgāks būs rīts, jo mierīgāka būs arī turpmākā diena. Tāpat miers paaugstinās jūsu produktivitāti un organizētību, kas palielinās jūsu darba efektivitāti.

Plānojiet savu laiku

Ja jūs jūtat, ka dzīvojat pastāvīgā stresā, ir pēdējais laiks sākt plānot savu dienu pa posmiem, sākot ar agrāku piecelšanos no rīta.

Ieplānojiet atpūtu un izklaides

Mēs esam ieraduši ieplānot tikai būtiskas lietas, piemēram, darbu vai citus svarīgus pienākumus, aizmirstot par tik pat būtisku lietu kā atpūta. Lai atbrīvotos no stresa un paaugstinātu savu produktivitāti, ir ļoti svarīgi atpūsties, tādēļ neaizmirstiet par to un ieplānojiet to savā dienas gaitā gluži tāpat kā citus svarīgus darbus.

Izveidojiet budžeta plānu un sekojiet līdzi savu finanšu plūsmai

Nav noslēpums, ka finanšu problēmas var radīt stresu, bet stress arīdzan var radīt finanšu problēmas. Piemēram, stresa dēļ nereti tiek ņemti ātrie kredīti, jo cilvēki cer, ka tie spēs atrisināt to ilgtermiņa finanšu problēmas, bet tie, diemžēl, to nespēj. Lai mazinātu stresu, kas saistīts ar finanšu jautājumiem, izveidojiet budžeta plānu. Ja jūs zināt, kur paliek jūsu nauda un cik daudz jūs varat atļauties, jums nevajadzētu uztraukties par to, ka mēneša beigās jums varētu aptrūkties nauda.

Nodarbojieties ar fiziskajām aktivitātēm

Atrodiet laiku tam, lai nodarbotos ar fiziskajām aktivitātēm. Ir pierādīts, ka fizisko aktivitāšu laikā organismā izdalās endorfīni, kas savukārt samazina stresa hormonus. Nevar nepieminēt, ka fiziskās aktivitātes palīdzēs jums arī izskatīties un justies labāk.  Veselīga dzīvesveida piekopšana palīdz uzlabot arī finansiālo situāciju, jo jums ir mazāk veselības problēmu, kas būtu jārisina ar medikamentu un ārstu palīdzību. Fiziskās aktivitātes nenozīmē tikai nopietnu sportu, bet arī, piemēram, pastaigas, braukšanu ar velosipēdu, kā arī peldēšanos.

Atvēliet vairāk laika miegam

Miegs ir vitāla nepieciešamība jūsu organismam. Ja jūs būsit labi izgulējušies, jūsu stresa līmenis būs zemāks, jūs jutīsities labāk un jums būs vieglāk koncentrēties.

Kļūstiet organizēti

Nav šaubu, ka jo neorganizētāki jūs esat, jo lielāks stress jūs piemeklē. Organizētība ir investīcija – protams, vieglāk ir iemest rēķinus atvilktnē nekā sakārtot tos pa kaudzītēm vai, vēl labāk, mapītēm. Tas pats attiecas arī uz citām dzīves jomām. Lietu nolikšana tām paredzētajās vietās palīdz tās vieglāk atrast nākamajā reizē.

Vairāk smejieties

Ne velti smiekli tiek uzskatīti par labākajām zālēm, jo smiekli samazina stresa līmeni. Ja jūs izjūtat stresu, piemēram, noskatieties kādu komēdiju vai sarunājiet tikšanos ar draugiem, lai ar tiem kārtīgi izsmietos un jautri pavadītu laiku.

Pulciniet ap sevi pozitīvus cilvēkus

Esot negatīvu, nelaimīgu un norūpējušos cilvēku vidū, ir grūti būt laimīgiem. Neskatoties uz to, ka jūs šos cilvēkus mīlat, mēģiniet samazināt laiku, ko jūs pavadāt kopā ar negatīviem cilvēkiem, mēģinot uzturēties laimīgu, mierīgu un pozitīvi noskaņotu cilvēku sabiedrībā. Laimes sajūta ir lipīga, tādēļ centieties pulcināt ap sevi šādus cilvēkus.

Klausieties iemīļoto mūziku

Neatkarīgi no tā, vai jūs atrodaties automašīnā ceļā uz darbu, uzkopjat mājokli vai trenējaties fitnesa klubā, klausieties sevis iecienīto mūziku un dziesmas, kas jums patīk. Mūzikai piemīt liels spēks, un tā ir spējīga uzlabot omu pāris minūšu laikā.

Esiet pateicīgi

Protams, vieglāk ir koncentrēties uz negatīvajām lietām mūsu dzīvēs, uz kļūdām, ko esam pieļāvuši, un uz lietām, kuru mums nav un, iespējams, nekad arī nebūs. Lai vai kā, centieties saredzēt to labo, kas jums ir. Katru dienu padomājiet par to, par ko jūs esat pateicīgi. Varbūt tā ir laba veselība, attiecības, mājoklis vai pat saulaina diena.

Mācieties teikt “nē”

Ja jūs esat no tiem cilvēkiem, kuri dara lietas citu labā, nespējot pateikt “nē”, stress jums, visticamāk, nav svešs. Dažkārt ir jāprot pateikt “nē”. Ja jūs regulāri darāt to, ko negribat, ar draugiem apmeklējat vietas, kas jums neinteresē, vai visu laiku palīdzat citiem, aizmirstot par savām vēlmēm un vajadzībām, stress ir teju neizbēgams. Mācieties, kā pieklājīgi atteikties no tā, ko jūs nevēlaties. Tāpat mācieties teikt “nē” jebkāda veida kredītiem, neatkarīgi no tā, vai tā ir kredītkarte vai kredītlīnija, jo, kā jau minēts iepriekš, parādsaistības un citas finanšu problēmas rada stresu.

Ēdiet veselīgāk

Arī veselīgam uzturam ir nozīme stresa samazināšanā. Jūs varat vienkārši ieviest savā ēdienkartē vairāk augļu un dārzeņu, sākt dzert vairāk ūdens, kā arī izvairīties no neveselīgajiem ēdieniem, un jūsu organisms pateiks jums “paldies”.

Pievienot komentāru

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kā valsts atbalstīs ģimenes 2017. gadā?Infografiks: 2017.gada valsts budžetā jauniekļautie demogrāfijas pasākumi INFOGRAFIKA ARĪ PIEVIENOTĀ FAILĀ
Draugiem Facebook Twitter Google+