Alus darītājas AS “Aldaris” valdes priekšsēdētājs Margus Kasteins.
Alus darītājas AS “Aldaris” valdes priekšsēdētājs Margus Kasteins.
Foto: LETA

“Aldaris” prognozē “dramatisku kritumu” alus tirgū 1

Nākamo trīs gadu laikā alus tirgus Latvijā samazināsies par 3%, kas nozarei ir dramatiski liels kritums, šodien Alus kongresā prognozēja AS “Aldaris” valdes priekšsēdētājs Marguss Kasteins.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba” 85
Lasīt citas ziņas

“Latvijā mazāk pērk alu, kam ir vairāki iemesli. Sarūk cilvēku skaits, kā arī alus zaudē tirgus daļu pret citiem dzērieniem, piemēram, pret sidriem un vīnu. Alum patlaban ir 42% alkoholisko dzērienu tirgus daļas, savukārt līdz 2018.gadam šis rādītājs būs tikai 39%,” sacīja Kasteins.

Tāpat viņš norādīja, ka patlaban “Aldaris” fokusējas uz “premium” jeb ekskluzīvo šķirņu ražošanu, tomēr uzmanību pievērsīs arī lētāka segmenta alum.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Patlaban kopumā alus tirgū 40% ieņem lētais alus, vidējai klasei ir 23%, savukārt “premium” klase un nelielo ražotāju alus ieņem pārējo tirgus daļu. Uzskatām, ka “Aldarim” jātēmē uz 30% lēto produktu tirgus daļu. Tas ir ne tikai naudas ziņā, bet arī lai sniegtu ieguldījumu sabiedrības veselībā, jo stiprajā alū ir daudz alkohola, kas veicina negatīvas tendences,” atzina uzņēmuma vadītājs.

Vienlaikus viņš atzina, ka kopumā alus tirgum izredzes neesot sliktas, jo vērtības ziņā tirgus apjoms pieaugšot. “Cilvēki ekonomiski būs stabilāki, izvēlēsies kvalitatīvu alu, mazāk dzers divlitrīgo pudeļu alu. Domāju, ka viena trešdaļa alus Latvijā tiks pārdota “premium” kategorijā. Savukārt ražotājiem jāveido spēcīgi zīmoli, jo tikai tā ir izdzīvošanas garantija,” rezumēja Kasteins.

Kā ziņots, saistībā ar 150 gadu jubileju AS “Aldaris” šodien tiek atklāts Alus muzejs, kā arī norisinās kongress, kurā nozares pārstāvji, ekonomisti un politiķi diskutē par nozares attīstības tendencēm un alus kultūru Latvijā un pasaulē.

Jau vēstīts, ka “Aldara” apgrozījums 2013.gadā bija 36,3 miljoni eiro salīdzinājumā ar 36,4 miljoniem iepriekšējā gadā. Savukārt zaudējumi bijuši 2,6 miljoni eiro salīdzinājumā ar 3,9 miljonu eiro rādītāju 2012.gadā. Pagājušā gada finanšu dati vēl nav publiskoti.

“Aldaris” ir Dānijas alus ražotāja “Carlsberg” grupas uzņēmums. “Carlsberg” kontrolē uzņēmumu “Baltic Beverages Holding”, kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.