Mobilā versija
Brīdinājums -0.9°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
19. jūnijs, 2014
Drukāt

No Gulbenes uz Alūksni atkal ripos tvaika bānītis

Foto - Zigmunds BekmanisFoto - Zigmunds Bekmanis

Šaursliežu tvaika lokomotīves "Ferdinands" pirmā atrādīšanās plašākai publikai uz Gulbenes depo griezuļa.

Pagājušajā piektdienā Gulbenē svinīgi tika dots vārds nule restaurētajai šaursliežu tvaika lokomotīvei Gr-319, kas turpmākos piecus gadus vizinās braucējus Latvijā vienīgajā pasažieru līnijā Gulbene–Alūksne.

Pasākums izvērtās par valsts nozīmes tūrisma notikumu, jo tajā piedalījās ne tikai VAS “Latvijas dzelzceļš” vadītājs, bet arī veseli divi ministri – satiksmes un reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas vadītāji, nemaz nerunājot par vietējo pašvaldību amatpersonām un padomju laika bufetniecēm – neiztrūkstošām tūrisma braucienu pavadonēm.

Pirms kāda laika starp Gulbeni un Alūk­sni jau kursēja šaursliežu tvaika lokomotīve “Marisa”, kas pēc līgumā nostrādātajiem gadiem devās uz Lavasāres dzelzceļa muzeju Igaunijā netālu no Pērnavas. Tās vietā igauņi pirms septiņiem gadiem SIA “Gulbenes–Alūksnes bānītis” rīcībā nodeva citu tvaika lokomotīvi, kas tobrīd bija tikai muzeja eksponāts. Pateicoties dzelzceļniekiem entuziastiem, neatlaidīgā darbā lokomotīvei tika iedvesta dzīvība.

“Bija ļoti grūti strādāt, jo daudzus gadus neredzējām sava darba augļus. Nācās meklēt rezerves daļas ārzemēs, izgatavot tās no jauna un visu salikt kopā, lai lokomotīve atkal darbotos,” atceras SIA “Gulbenes–Alūksnes bānītis” valdes loceklis Aldis Kreislers.

Nu darbs pabeigts, un palikušas vairs tikai formalitātes, lai “Ferdinands” (nosaukts par godu vācu ģenerālim dirižabļu ražošanas izveidotājam fon Cepelīnam, kura sieva bija baltvācu muižniece Izabella fon Volfa no Vecgulbenes) varētu sākt kursēt šaursliežu dzelzceļa līnijā Gulbene–Alūksne, pārvadājot tūristus, un kļūt par šā gada Bānīša svētku centrālo notikumu.

“Vēl nezinām, vai ar pilnu lokomotīves kravas kasti tvaika ražošanai pietiks, jo malka kurtuvē jāpiemet ik pēc pāris kilometriem un visu maršrutu neesam izbraukuši. Viss atkarīgs no vagonu skaita. Pavisam varam piekabināt piecus vagonus,” atklāj “Ferdinanda” mašīnists Juris Viļums.

“Ferdinands” pēc Padomju Savienības pasūtījuma izgatavots 1951. gadā Vācijā Potsdamas lokomotīvju rūpnīcā. Līdz 1964. gadam lokomotīve izmantota Latvijā – Liepājas lokomotīvju depo, no kurienes pārvesta uz Ukrainu, bet 1990. gadā nonākusi Igaunijas šaursliežu muzeja kolekcijā, bet pēc tam apmaiņas projekta ietvaros – Gulbenē.

Pievienot komentāru

Līgavas kā ziedi jaunā kāzu kleitu kolekcijā2017. gada pavasara-vasaras sezonu gaidot, kāzu modes zīmols "Ingrida Bridal" ir nācis klajā ar jaunāko kāzu kleitu kolekciju "Blooming Flowers".
Pieci sejas kopšanas rituāli pārejai uz "ziemas laiku"Mainoties gadalaikiem, jāmaina sejas kopšanas paradumi.
LEGO Duplo - Konstruktori pašiem mazākajiem!Mazuļa dzīves periods ir īpašs, un to apzinās katra jaunā māmiņa. Viņas mazais iemācās pasauli, kuru mēs pazīstam un zinām, pilnīgi no
Draugiem Facebook Twitter Google+