Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Sestdiena, 10. decembris, 2016
15. decembris, 2015
Drukāt

Ātrvilciens Latvijas ainavā. Saruna ar “RB Latvija” plānotāju Neilu Balgali (9)

Foto no "Rail Baltica" trases vizualizācijaFoto no "Rail Baltica" trases vizualizācija

Februārī  sākās ātrgaitas vilciena trases “Rail Baltica” sākotnējā sabiedriskā apspriešana. Nupat kā novados beidzās sabiedriskās apspriešanas otrā tūre, kurā tika piedāvātas visas iespējamās alternatīvas, kā arī rekomendējamais trases variants. Cik tas atšķiras no sākotnējā? Kādi secinājumi pēc šī gada garā apspriešanas maratona? “RB Latvija” telpiskās plānošanas eksperts ­Neils Balgalis “LA” redakcijā atbild uz Ivara Bušmaņa jautājumiem.

– Kad gada sākumā iepazīstinājāt ar paredzamo “Rail Baltica” trasi, Mār­upē, Ķekavā un Rīgā, Āgenskalnā, saņēmāt pilnīgu noraidījumu, arī citur iedzīvotāji protestēja. Tagad visās piecpadsmit pašvaldībās ir bijusi detalizētāka apspriešana un skaļus protestus nemana. Kas mainījies?

– Kad februārī pirmoreiz satikāmies ar iedzīvotājiem, tad pretī saņēmām: “ak, vai, kas nu būs!” un “mums brauks pāri!”. Pusgada laikā esam sasnieguši trīs nozīmīgas pārmaiņas.

Pirmā, strādājot kopā ar pašvaldību un iedzīvotāju darba grupām, kurās apvienojās 220 iedzīvotāji, esam ieguvuši daudz skaidrāku priekšstatu par trases novietojumu. No 300 metru platās aptuvenās joslas esam precizējuši, kur ies 60 metru platā trase. Otrā, neesam projektējuši kabinetā vien, bet 130 izbraukumos uz paredzamo trases vietu un, tiekoties ar iedzīvotājiem individuāli, precizējuši trases novietojumu. Šī bija reāla iedzīvotāju līdzdalība. Un laikam tieši tāpēc sabiedrisko apspriešanu zāles šoruden bija tik mierpilnas, bez liekiem satraukumiem. Trešais un pats būtiskākais, iedzīvotāji guvuši pārliecību, ka var ietekmēt rezultātu. Sākumā pat zīmēja karikatūras, ka labāk “Rail Baltica” pārnest aiz Latvijas robežām vai rakt tuneli zem Latvijas. Tagad tas vairs nav aktuāli, jo esam atraduši to kompromisa novietojumu, no kura visiem maksimālais labums. Domāju, var teikt, ka sabiedriskā apspriešana ieguvusi optimālo formātu.

Mēs uztvērām – nevar visu izrunāt zālē, klātesot četrsimt dalībniekiem, kā sākumā darījām. Šoruden divas stundas pirms sapulces bija zemes īpašnieku individuālās konsultācijas pie 15 dažādiem speciālistiem – sākot ar trokšņu slāpēšanas ekspertu un beidzot ar nekustamā īpašuma konsultantu. Sabiedriskās apspriešanas jēga ir ne tai sapulcē, kur viens runā un pārējie klausās, turklāt ne visi var to uzreiz izprast. Sapulcē var izstāstīt kopējās lietas, bet vislabāk ir izskaidrot katram individuāli, ko tagad otrajā apspriešanas tūrē darījām visvairāk. Un tiešām – nāca tie, kuru intereses šī trase skar, kopā ar kaimiņiem, grupās.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Man pirmajam biļeti līdz Berlīnei! Baigi lēti iznāk, par 50 evriku tādu gabalu nobraukt.

  2. 21 gadsimta lielākā afēra Latvijā! Tāda pati kā ar kuģošanu no Rīgas līdz melnajai jūrai.Paskatoties uz Balgali var redzēt kārtējo aferistu.

  3. Parasti jau krančiem nelasu,bet šoreiz ieteikšu pakrāt naudiņu un aizlidot uz Šanhaju ,no turienes uz Honkongu un tad atpakaļ .Mute pavērsies un sajūtas būs itkā mēs te dzīvotu mežā un atpalicībā. Vienkārši apbrīnojams līmenis un darbīgums…

  4. Un vēl . Ķīniesi parakstījuši līgumu par ātrgaitas dzelzceļa izbūvi Budapešta – Belgrada .Uzbūves 2 gados un sāks ātri braukt 2018.gadā.

  5. Nu, briesmigi moderna činku tehnologija. Paši mirst smogā, abet skrien tikpat kā pa gaisu. Vai tikai tas rakstitājs nav tikai sudains maskalis, kam skaudība par jauno vilcienu? Nu, nav tak tiešā līnija uz elli vai Maskavu. Pie tiem utainajiem voblu grauzējiem.

  6. Ātrvilciens ! Ne ātrvilciens ,bet gan atpalikušas Rietumeiropas 19.gs. tehnoloģijas .Kad Latvijā šo vilcienu palaidīs maršutā ,tā ātrums būs 120 km/st . Un smieklīgās kravas vilcienu apmaiņas vietas ! Ķīnā vilcieni brauc ar ātrumu līdz 300 km/st ,kravas vilcienu ātrums ir 200 km/st ātrgaitas trasēs kuru ir 13000 km. Pēc 25 gadiem šādi vilcieni brauks līdz Parīzei ,Londonai. Lielbritānija jau pirms 2 gadiem parakstīja kontraktu ar Ķīnu par dzelzceļa tehnoloģiju iegādi 56 miljardu $ vērtībā ,jo uzskata ,ka Eiropas tehnoloģijas ir novecojušas. Savukārt svētdien (13.12.15.) pirmais Ķīnas ātrgaitas ,pagaidām daļēji,kravas konteineru vilciens tika sagaidīts Tbilisi ,tā dēvētā “jaunā Ķīnas zīda ceļa” izbūves ietvaros ,saīsinot Ķīnas preču vešanas laikus līdz Eiropas centram par tieši 2 nedēļām.

  7. Быть ландшафтным дизайнером это конечно круто. Но этого абсолютно недостаточно для того, чтобы проектировать и строить железную дорогу. Необходимы специальные знания, просто для того, чтобы не говорить разные глупости. А тем более, чтобы делать какие то звключения и выводы. Я стесняюсь спросить, а тяговые расчёты при прокладке трассы кто-нибудь делал? Или вы не знете что это такое? Поражает полное отсутствие у разработчиков даже приблизительных предтавлений об экономике ж.д. транспорта.

    • nu mums jau Zolitūdes projektētājiem ar’ pietika ar datorprogrammu (nelicensētu), vai tad nepieciešams vēl ko zināt?

      • Плохо и нехорошо это, тётенька. Пренебрегать специальными знаниями о физических законах, в том числе и о законах движения, это очень черевато. В поезде будут ехать люди, не забывайте об этом. И если в расчётах будет ошибка, то поезд может сойти с рельсов а люди погибнуть! Этот дизайнер сможет с этим жить потом?

No bezdarbnieka par uzņēmēju. Šūšanas ateljē īpašnieces Karīnas pieredze (1)Karīna Šveicare bija biroja vadītāja kādā uzņēmumā, bet... kā tas mēdz notikt, pērn palika bez darba. Pirmais ceļš, lai saņemtu bezdarbnieka pabalstu – reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) ar obligāto informācijas noklausīšanos.
Gribi audzēt savas vistiņas, bet nezini kā sākt? Dzērbeniete Daina Šmite dalās pieredzēVistas grib audzēt arvien vairāk cilvēku, taču trūkst zināšanu, ar ko sākt. – Tas nemaz nav grūti, jo vistas ir visvienkāršāk turamie mājputni. Balva par pūlēm – olas, gaļa un mēslojums, – iedrošina dzērbeniete DAINA ŠMITE.
Gāze būs lētāka, piegāde dārgāka? (5)Atvērtā tirgū dabasgāzes rēķins būs vienkāršāks nekā elektroenerģijas rēķins
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+